Gå til innhold

Tips til hva som hjelper mageni gang :P?

Anbefalte innlegg

Etter 17 mai og mye mat og stress så er magen/ræva helt tett..

Man føler seg jo eller svær, men nå er det ekstra man er jo potte tett i tillegg.. spist biola, masse frukt, drukket kaffe ...

snart sprekker jeg :P

blæææ :)

Fortsetter under...

Pleier å rigge meg til på do, tar med bok og ellers det jeg trenger for å ha det komfortabelt, finner noe å ha beina på, da det er lettere å få ting ut om beina kommer litt opp fra gulvet.

Så er det bare å dytte på:P

Etter 17 mai og mye mat og stress så er magen/ræva helt tett..

Man føler seg jo eller svær, men nå er det ekstra man er jo potte tett i tillegg.. spist biola, masse frukt, drukket kaffe ...

snart sprekker jeg :P

blæææ :)

Drikke masse vann (viktig!) :-) Spise grønnsaker, litt frukt og mat som får deg til å føle deg vel, kanskje heller velge knekkebrød framfor brød og spise når du er sulten til du er passe mett. Merker selv at jeg har vært skikkelig overspist denne helga, i går la jeg meg og var kvalm.

Har samme problem, men her har det vært sånn i 6 mnd :( :( :( er helt nødt for å ta dulcolac (sånn olje for magen) når det har stoppet helt opp. Føler jeg bæsjer stein, ikke godt i det hele tatt. Drikke mye og spise fiberrik mat har ikke hjulpet for meg...

Laktulose eller lignende er nok ikke så dumt - det funker greit for å løse opp og kan brukes av gravide. Hvis du har vært plaget lenge kan du nok med fordel ta en liten vedlikeholdsdose hver dag og drikke mye i tillegg (ellers har det ikke så stor effekt- pga væsken samles i tarmen). Ellers er det ikke feil å spise en yoghurt med linfrø heller. Hvis du allerede er forstoppet vil ikke det løsne det, men det vedlikeholder. Åpne en yoghurt, ha i en ss linfrø, bland godt og la den stå i kjøleskapet noen timer (3 er nok, men det gjør ikke noe med mer) så frøene bløtes opp og spis :)

Hvis det er totalt forstoppet ville jeg prøvd en mikroklyx

I helsekostbutikker eller apotek finner du "frukt og fiber". Anbefaler denne på det varmeste! Den funker hvis ting har stoppet opp, og også for å holde ting i gang... ( ta en halv tablett daglig for å forebygge full stopp eks.) Ellers er jo svisker effektive :-)

Annonse

Takk takk:)) nei er ikke et problem til vanlig. Drikker masssse vann, spiser frukt og grønt, biola og foretrekker knekkebrød fremfor brød;P... Men etter 17 mai har d vært total stopp!:/ det er jo smertefullt:: så all medlidenhet til de som har dette regelmessig. Jeg skal prøve noen av de tipsene for å sette igang tarmene igjen ;OP hehe huff...

Har hatt det sån de siste ukene. Føles som om jeg allerede har født et par store barn, hehe. Pardon my French. ;)

Spurte på apoteket og de om tipset at Dupholac er ok for gravide og det hjalp meg. Tar nå dessuten 15ml forebyggende hver dag og det holder magen sån brukbart igang.

Håper du finner noe som virker for deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...