Gå til innhold

magen virkelig strutter av....fett? baby?

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke hva det er for noe men magen min er virkelig blitt stor!!

Jeg har riktignok spist mye i 1 trimester og gått opp 4 kg, men magen virkelig strutter!

Er det bare fett eller kan det faktisk være babymage???

Jeg er førstegangs og er bare 12+5 så er det faktisk mulig å få babymage nå?

Og rett som det er så kjenner jeg noe "leamus" eller "dult/dunk" eller hva jeg skal kalle det, og jeg lurer virkelig på om det er baby jeg kjenner eller innbiller meg ting....

Kan jeg kjenne liv så tidlig?

Kjenner jeg blir litt forvirra her jeg sitter med kulerund mage og "ting" som skjer i magen.......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049068-magen-virkelig-strutter-avfett-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal det sies at jeg alltid har vært veldig oppmerksom på kroppen min og kjenner den minste ting som er forskjell.

Men om det fortsatt er babyen jeg kjenner er jeg litt usikker på :)

Men leser at mange her inne skriver at det kun er luft man kjenner og luftbobler, men jeg tenker....

hvis du virkelig kan kjenne luftbobler beveger seg, så går det ikke ann å kjenne babyen på 5-7 cm bevege seg?

Luft vs Baby?

Høres litt rart ut.... Sier ikke at jeg kjenner spark, men bevegelser der inne. om det er luft eller baby eller noe annet er jeg usikker på, men det finner jeg vel ut i løpet av noen uker ;)

Men tilbake til magen, ja den er fortsatt stor...fortsatt stor om morran også. :) Men nei det er heldigvis ikke tvillinger :P holder med en i massevis! :)

Hør søkt litt på nettet på babymager uke 12-13 og det ser ut til at jeg ikke er den eneste meg stor mage så da er det vel en form for babymage da...da kom den tidlig og jeg har en mistanke om jeg kommer til å bli SVÆR!!!

Når man er 12 uker på vei har livmora knapt kommet over skambeinet/symfysen, så det er ikke mulig å ha babymage så tidlig, så det er nok fett og kanskje luft. Hvis det er første gang man er gravid, har man vært gravid før så blir magen fortere større fordi livmora er mer tøyelig da. Jeg fikk "babymage" allerede lenge før uke 12, men det var bare luft. Er i uke 17 nå og har den siste uka klart å kjenne livmora når jeg står, og har fått bittelitt babymage, men bare bittelitt, ikke sånn at folk ser at jeg er gravid. Er første gang jeg er gravid.

Endret av Skyen

Nå veit jeg at livmora har kommet godt over skambeinet for når jeg var på kontroll hos jordmor så kunne hu kjenne den ganske høyt opp. Hu syns det var rart at jeg ikke var lengre på vei egentlig ettersom den var så høyt opp og da var jeg akkurat 12 uker. Så dette med at livmora ikke kommer opp før uke 12, så stemmer ikke alltid det.

Men jada at det er noe fett der er det helt sikkert :)

Jeg veide meg på morran idag og det er snakk om 3kg og ikke 4.

Ikke er jeg oppblåst,og ikke er jeg forstoppet.

Jeg har søkt på gravidmager i uke 12 og 13 og jeg ser flere som har stor mage så jeg tror ikke det er bare fett, oppblåsthet, forstoppelse o.l.

Venninna mi hadde nesten ikke mage med førstemann og med andremann så var hu større enn det jeg er nå i uke 13. :)

Så jeg har kommet til en konklusjon etter google og venninneprat at jeg har fått litt babymage + litt fett :P

Annonse

Jeg aner ikke hva det er for noe men magen min er virkelig blitt stor!!

Jeg har riktignok spist mye i 1 trimester og gått opp 4 kg, men magen virkelig strutter!

Er det bare fett eller kan det faktisk være babymage???

Jeg er førstegangs og er bare 12+5 så er det faktisk mulig å få babymage nå?

Og rett som det er så kjenner jeg noe "leamus" eller "dult/dunk" eller hva jeg skal kalle det, og jeg lurer virkelig på om det er baby jeg kjenner eller innbiller meg ting....

Kan jeg kjenne liv så tidlig?

Kjenner jeg blir litt forvirra her jeg sitter med kulerund mage og "ting" som skjer i magen.......

Babyen er så liten, så som førstegangs kjenner du nok neppe liv så tidlig. Man blir mer var for slike boblinger når man går og venter på de første sparkene. Jeg venter nummer 4 og kan kjenne noe som minner om babyspark, selv når jeg ikke er gravid. Disse kalles fantomspark. Det er veldig vanlig å være svært oppblåst i magen i begynnelsen av et svangerskap, du har sikkert begynnelsen på en babymage, men er nok mest bare oppblåsthet og "bivirkninger" av et tregere tarmsystem som gravide får. Men om det bor to i magen din, kan det være at den er en ordentlig gravidmage som har begymt å komme :-)

Har samme "problemet" selv, hehe :P Er riktignok tredjegangs, men magen kom da noe fryktelig fort denne gangen! Blir nesten flau når jeg sier jeg kun er 13 uker ;) Men men..

I dag var første gang jeg kjente liv! Herlig!! Kjente et slags dult midt foran, og det var IKKE luft altså, selv om jeg også er mye oppblåst :P Sist kjente jeg tydelig liv allerede uke 12.

Ikke sant! :) så deilig at du har kjent liv tredjemann på vei! :-)

og hvorfor skal ikke førstegangsfødende få mage fort? kun fordi de er førstegangs?

jeg kjenner tydlig forskjell på luft og andre ting. og hvis man kjenner luft, altså LUFT, så skal man ikke kjenne ett foster på 7cm? det høres helt rart ut for meg.

Jeg har ved flere anledninger kjent "kiling" eller "dult" eller hva jeg skal kalle det. Om det er liv jeg kjenner, det gjenstår å se når jeg er 100% sikker p at det er liv jeg kjenner.

Det er forskjell på folk når det gjelder både kroppsfasong og når det gjelder hvor sensitiv man er for ting som skjer i kroppen, så jeg tror godt du kan kjenne liv allerede nå hvis du er oppmerksom nok og babyen er aktiv, og hvis morkaka ikke ligger foran.

Heller ingen regel som sier at en førstegangsgravid ikke kan få mage tidligere enn en flergangs.

Nå har jeg foranliggene morkake altså :) hehe

men det jeg har kjent har aldri vært foran men kun på sidene. mest på høyre og innimellom på venstre.

Jeg er kun 1.54cm høy så jeg har veldig kort overkropp.

Mora mi er 3-4 cm høyre enn meg og hu var STOOOR når hu var gravid.

Så det blir spennende å se når jeg er 8 mån på vei ;)

Endret av hønemor0408

Jeg er 12+4 og det er ikke lenger noe tvil om jeg er gravid, bare for en uke siden kunne jeg fint gjemme den bort på dagtid, men nå er den der fra jeg står opp til jeg legger meg! Selvfølgelig større på kvelden, da jeg blir veldig oppblåst! Lurer litt på om 17. Mai/pinsehelga kan ha noe med saken å gjøre;) he he

Har ikke tenkt kalorier i det hele tatt, 17. Mai og barnedåp på samme helg = masse mat og kaker, og lite trening!!

Men jenter! Kos dere og nyt magene deres, det er jo så deilig å være gravid!

Jeg har gått opp mellom 20 og 30kg i mine to tidligere svangerskap, og innen et år har jeg vært nede i min vanlige str igjen! Litt tregere med nr 2 enn nr 1, men jeg kom da ned tilslutt:)

Jeg er 12+4 og det er ikke lenger noe tvil om jeg er gravid, bare for en uke siden kunne jeg fint gjemme den bort på dagtid, men nå er den der fra jeg står opp til jeg legger meg! Selvfølgelig større på kvelden, da jeg blir veldig oppblåst! Lurer litt på om 17. Mai/pinsehelga kan ha noe med saken å gjøre;) he he

Har ikke tenkt kalorier i det hele tatt, 17. Mai og barnedåp på samme helg = masse mat og kaker, og lite trening!!

Men jenter! Kos dere og nyt magene deres, det er jo så deilig å være gravid!

Jeg har gått opp mellom 20 og 30kg i mine to tidligere svangerskap, og innen et år har jeg vært nede i min vanlige str igjen! Litt tregere med nr 2 enn nr 1, men jeg kom da ned tilslutt:)

Må også legge til at jeg har kjent liv i en uke allerede:) Ikke regelmessig hver dag, men å og da, første gang for en uke siden! Verdens beste følelse <3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...