Gå til innhold

Dere med barn fra 8 mnd +

lowe+spire

Anbefalte innlegg

Ammer dere fremdeles? Jeg ammer min lille pode enda. Han koser seg med det, og jeg synes også det er veldig kos. Men alle andre jeg kjenner som har barn på samme alder, sluttet å amme da barnet var rundt 6 mnd og begynte med flaske istedet! Nå kjenner jeg at jeg føler meg unormal om jeg ammer han når vi har barseltreff. Er det jeg som er unormal som fremdeles ammer han? Han får jo masse mat i tillegg altså, men jeg pleier å amme først, så gi mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte dessverre slutte å amme da junior var fire måneder. Skulle gjerne ammet ham ennå (han er ni mnd). Storesøster fikk pupp helt til hun var 13 mnd. Amm i vei, du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Jeg er også eneste som ammer min 7 mnd baby i min barselgruppe og er faktisk litt stolt over det :) Jeg strevde med ammingen med første, så nå syns jeg det er stas å få det så godt til :)

Min er heller ikke interessert i annen mat, så melk er hovednæringen hans enda. Jeg tilbyr han både grøt, frukt og middag, men det er bare kveldsgrøten han får litt i seg av. Men jeg stresser ikke og tar ting som det passer oss.

Slapp av og kos deg med ammingen, det er jo kos for både mor og barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er 7,5 mnd og jeg ammer ennå. Alle vennene mine med baby syntes det er rart jeg ammer han når han er så stor. Men bryr meg ikke. Ammer så lenge jeg vil. Men nå ammer jeg kun hver morgen. Men tenkte å gi meg snart. Holder nok på 2-4 uker til eller noe. Har aldri likt å amme, men nå klarer jeg ikke helt å stoppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også eneste som ammer min 7 mnd baby i min barselgruppe og er faktisk litt stolt over det :) Jeg strevde med ammingen med første, så nå syns jeg det er stas å få det så godt til :)

Min er heller ikke interessert i annen mat, så melk er hovednæringen hans enda. Jeg tilbyr han både grøt, frukt og middag, men det er bare kveldsgrøten han får litt i seg av. Men jeg stresser ikke og tar ting som det passer oss.

Jeg strevde også å få til ammingen i begynnelsen. Det tok 2-3 mnd før vi fikk det til ordentlig. Det er nok også derfor jeg ikke har lyst til å gi meg nå som jeg får det så fint til :) Amming er virkelig kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er 7,5 mnd og jeg ammer ennå. Alle vennene mine med baby syntes det er rart jeg ammer han når han er så stor. Men bryr meg ikke. Ammer så lenge jeg vil. Men nå ammer jeg kun hver morgen. Men tenkte å gi meg snart. Holder nok på 2-4 uker til eller noe. Har aldri likt å amme, men nå klarer jeg ikke helt å stoppe :)

Jeg holdt nesten på å slutte da han var 7 mnd fordi han plutselig begynte å tulle slik med puppen. Det var egentlig bare kjempestress å amme han fordi han kavet slik. Men så fikk han omgangssyka og hadde diare og oppkast i flere dager, tok over en uke før han ville spise noe som helst fast føde. Da fullammet jeg plutselig igjen fordi morsmelk var den eneste næring jeg fikk i han. Etter det, virker det som han har funnet roen igjen ved brystet. Nå er det kooos :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er 9,5 mnd og jeg ammer morgen og kveld. Han spiser mye fast føde om dagen, men hvis han er syk så vil han kun ha pupp, vi koser oss med ammingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 9,5 mnd ammer fortsatt ca. 4-5 ganger i døgnet! Han er ikke så fan av fast føde utenom grøt! Trives veldig godt med ammingen og vil gjerne fortsette til han er 1 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Synes de det er rart å amme en baby på 7,5 mnd? De burde lese seg litt opp på barn og kosthold! WHO anbefaler jo at man ammer til barnet er 2 år! Nå er det jo et fåtall som gjør det, men å holde på til ett år er iallefall helt normalt. Jeg kommer nok til å amme til 1-2 mnd etter barnehagestart, dvs 13-14 mnd. Han er 9,5 mnd nå, og jeg ammer ihvertfall 6 ganger i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Synes de det er rart å amme en baby på 7,5 mnd? De burde lese seg litt opp på barn og kosthold! WHO anbefaler jo at man ammer til barnet er 2 år! Nå er det jo et fåtall som gjør det, men å holde på til ett år er iallefall helt normalt. Jeg kommer nok til å amme til 1-2 mnd etter barnehagestart, dvs 13-14 mnd. Han er 9,5 mnd nå, og jeg ammer ihvertfall 6 ganger i døgnet.

Så flink du er :)

Ja de vet hva som er anbefalt. Men de tenker mer på hva som ser bra ut enn hva som er det beste. De syntes det er flaut å amme en så stor baby. Men det går inn det ene øret og ut det andre.

Men jeg kommer ikke til å amme frem til 1 år. Men jeg ammer så lenge jeg selv føler er riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :)

Ja de vet hva som er anbefalt. Men de tenker mer på hva som ser bra ut enn hva som er det beste. De syntes det er flaut å amme en så stor baby. Men det går inn det ene øret og ut det andre.

Men jeg kommer ikke til å amme frem til 1 år. Men jeg ammer så lenge jeg selv føler er riktig

Trist at de synes det er flaut og ikke ser bra ut... Og bra at du stoler på deg selv og blåser i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Min gutt er også syv mnd og det er ikke så mye annet mat enn puppen han vil ha. Spiser litt grøt til frokost og kvelds... ellers litt fruktmos. Han hater middager.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer også jenta på 9 mnd før alle måltider. På varme dager som vi har hatt nå i pinsen så har det blitt litt ekstra også. Hun får vann også selvfølgelig, men vi koser oss vi :) De aller fleste med baby på samme alder ammer fremdeles. Vet bare om et par-tre stykker som ikke gjør pga biting osv.

Endret av Drammensjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...