Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere tenkt å gjøre til høsten?

Skrevet

Begynner i bhg når permisjonen min går ut. Vi må betale for plassen fra august, men han begynner i okt/nov.

Skrevet

Skal ta ulønnet permisjon fram til januar. Satser på barnehage fra januar men har ikke fått svar ennå.....

Skrevet

Fødte i januar i år og har ikke tro på at vi får barnehageplass til neste år og har allerede ordnet oss dagmamma som er blitt anbefalt av naboene våre:)

Skrevet

Har også barn født i januar i år. han begynner i august noe jeg synns er tidlig men må bli sånn da jeg må ut i jobb igjenn, bf pratet om pappa perm men blir vanskelig da han er dagligleder og eier av firma, men smån skal være 3 dager der vi skal prøve å være hjemme en dag hver pr uke.

Skrevet

Usikker på hva vi skal gjøre. Han er født i feb. Jeg er hjemme til desember, pappaen ut januar. Etter det kan han være hjemme to dager i uka i feb og mars, men der er vamskelig for meg å jobbe deltid. Har egentlig ikke råd til ubetalt permisjon heller. Vil ha bhg plass fra mars, men det er jo ikke lett. Orker ikke tenke på det...

Skrevet

hun skal begynne på barnehage :)

Gjest Thunder Road
Skrevet

Baby født i januar her, og vi har permisjon og ferie fram til slutten av mars, deretter skal pappaen ta 3 måneder ulønnet permisjon. Vi har ikke prøvd å få barnehageplass heller, fordi vi ønsker å vente til han er 1,5 år :)

Skrevet

Vi har ikke fått svar på barnehagesøknaden ennå. Søkte inn knøttet til august, men hvis vi blir heldige og får plass, blir han å starte senere. Han er oktobergutt, så der bommet vi med to måneder.

Jeg har råd til ulønnet permisjon, men kjenner veldig på karrierejaget! Har to relativt tette, og føler jg har vært mer hjemme enn på jobb.

Skrevet

Hær må jeg faktiskt betale for bhg plass'n hun var "heldig å få" f.o.m august 2013, å fars permisjon er ferdig i januar 2014!!! Vet man skal være glad for bhg plass, mn å betale 2400kr HVER mnd i 5mnd'r virker feil... Eller??

Skrevet

Deltidsjobbing på meg og pappaperm fordelt på et halvt år på pappaen våren 2014.

Skrevet

Snuppa født 9. September,og vi har ikke fått plass i bhg ennå. Har søkt fra 1. August. Vet virkelig ikke hva vi skal gjøre dersom hun ikke får plass... Forslag?

Skrevet

jenta mi må begynne i barnehagen når hun nettop har blitt 8mnd

Skrevet

Vi har fått plass fra januar 14. Heldigvis :)

Skrevet (endret)

Vi har fått plass fra januar 14. Heldigvis :)

Når fikk du svar?

Fikk jenta vår i desember 2012, og har søkt barnehageplass fra januar 2014. Ikke fått noe svar ennå...

Endret av S_Dreams
Skrevet

Har heller ikke fått svar enda, og jenta mi er født i november og vi søkte plass fra oktober! Har ikke peiling hva vi skal gjøre hvis vi ikke får plass.. noen som vet av flink dagmamma i oslo??

Skrevet

Født i oktober.. Ideelt ønsker vi plass i barnehage fra oktober - blir da omtrent akkurat 1 år ved start! Men vi klarer oss ut året uten.. Får vi ikke plass fra januar vet jeg ikke hva vi gjør.. Jeg går ned i stilling tenker jeg.. Har ikke lyst, men må man så må man

Skrevet

Lillemann er født i oktober, og han begynner i barnehagen 5. august. Han skal være der 3 dager i uken, både jeg og far vil ha en dag hjemme med han hver i hvertfall ett år frem. :) Jeg begynner å jobbe i slutten av august, så da kan vi få en myk start siden jeg da kan være med eller levere sent/hente tidlig.

Skrevet

Lillegutt ble født i begynnelsen av desember og på grunn av stort press på barnehageplasser her vi bor skal jeg være hjemme med han til august 2014.

Skrevet

Lillegull er født 26 sept 12 og vi fikk avslag på bhg plass fra august av :( de valgte å legge ned en bhg i kommunen så da ble det jo enda mindre bhg plasser...

Pappaen har perm ut sept og jeg jobber da så lenge, men så må jeg gå hjemme med lillegull. Heldigvis så er jobben med på å legge til rette for meg slik at jeg jobber så mye jeg kan. Så det blir to kvelds vakter i uka og lørdags jobbing på meg. Dersom besteforeldre kan passe lillegull en dag så jobber jeg. Godt man har kontantstøtten, det hjelper jo noe.. Håper på bhg plass på nyåret!!!

Vi har også en gutt som har begynt på skolen, så pga fritids aktiviteter for far og storebror kan jeg ikke jobbe mere kvelder i uka..

Skrevet

Fødte 18 Januar, permisjonen går ut i desember så d blir å strekke det vi kan med pappaperm, ferier å ulønna permisjon frem til August 2014.. blir stram økonomi men håper jo på et mirakuløst vis at de åpner for inntak på nyåret.

Skrevet

Deltidsjobbing på meg og pappaperm fordelt på et halvt år på pappaen våren 2014.

Akkurat dette gjør vi også:) Eller jeg tar 50% ulønnet perm, og med kontantstøtten taper vi ikke alt for mye økonomisk faktisk:)
Skrevet

Har fått barnehageplass. Han er født oktober 2012, er privat barnehage igjennom høgskolen som jeg skal fortsette på :) Men vil heller å han hjemme men her står det på pengene, så har ikke råd til å være hjemme. hardt å være student og mamma ;( Vil være stay at home mom :(

Skrevet

Vår frøken er født i november. Vi har 100% lønn og kortere permisjon, men har spart opp og utvidet med ferie slik at min perm er ferdig 1/8, tar da 9 uker ubetalt permisjon før far tar sine 12 uker + 1 uke ferie. Da kommer vi oss akkurat til nyttår.

Tror vi kan få plass i storesøster sin bhg fra januar, men da jeg har fått to tette og vet jeg ikke skal ha flere, har jeg veldig lyst til å være hjemme frem til august 2014 slik at storesøster er 3 år og 3 mnder og lillesøster 21 mnder før vi begge er i 100% jobb, skal stelle stort hus, tomt etc.

Med 5000,- pr måned i kontantstøtte, 1500,- i barnetrygd (minus litt sparing), avdragsfrihet på lånet i 7 mnder som er 5000,- mindre i faste utgifter, 1800,- spart i barnehageavgift for nr 2 og noe sparte midler skal det gå. Har sagt opp medlemsskap på SATS, bokklubber mm nå for å minimere mine utgifter det nærmeste året. Er ikke noen typisk "hjemmeværende" mamma, men tenker jeg skal jobbe i over 20 år etter permisjon og vil nyte denne tiden mens jentene våre er små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...