Gå til innhold

Dere med baby på 4 mnd: snur de seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min var nesten 7 mnd før han begynte å rulle aktivt. Men da kom det for fullt også! Rygg-mage og mage-rygg. Han ruller etter meg nå ;) Han HATET å ligge på magen før den tid.

Endret av Håpfull75 *oktobergutt 12*

Lille frøken er straks ni måneder og snur seg ikke. DET er sent! Hun er for øvrig en veldig rolig baby, så det kan ha en sammenheng. Er en til i gruppa på helsestasjonen som er like sen. Ikke så vanlig, men ikke sikkert det er noe galt her allikevel. Utredes selvfølgelig hvis det ikke skjer noe snart, men dere har helt klart ikke noe å bekymre dere for ennå.

min rullet fra mage til rygg på 4 mnd dagen og 3 dager før han ble 5 mnd så rullet han fra rygg til mage og deretter begynte han å moppe gulvet bakover :P og litt i sirkel. :lol:

aner ikke hva som er sent eller tidlig, men tror det er et stort vindu der asså. alt fra 3 mnd til 8 mnd tror jeg...

Min begynte å rulle fra rygg til mage i forrige uke, ca 4 1/2 mnd. Før det har han lagt som en sekk på gulvet, og jeg trodde det ville ta laaaang tid før han ville rulle. Et par dager før begynte han å rulle over på siden, og så, vips, lå han på magen til alles overraskelse, inkludert han selv! Du skal se at det plutselig kommer ;)

Annonse

Min snudde seg fra mage til rygg ved 3 mnd og fra rygg til mage ved 4 mnd, noe fysio på helsestasjonen sa var tidlig. Det varierer veldig og min erfaring er at det er ingenting å stresse med. Alle snur seg etterhvert, men noen er fornøyd med å ligge og pludre mens andre vil komme seg rundt tidlig. Min var en nokså urolig og utålmodig baby og jeg tror det var derfor hun var tidlig ute med det meste grovmotorisk.

Min snudde seg fra mage til rygg fra 3 mnd, men det er ikke "ekte", fysioterapeuten sier at det er pga ubalanse. Først når de begynner å prøve og sitte selv, kommer snuing denne veien. Fra rygg til mage har han snudd seg nå og da fra 4 mnd. Gjorde det første gang som 3,5 mnd, men ikke aktivt før 4 mnd. Nå som 4,5 mnd gjør han det hele tiden.

Jeg ble skikkelig overrasket da 4 babyer på barselgruppa snudde seg fra rygg til mage. 4mnd er tidlig!

Min yngste er 4mnd og viser ingen antydning til å snu seg enda.

Eldstejenta mi var 6,5mnd når hun snudde seg.

Annonse

Takk for mange svar:) Høres ut som om vi er godt innenfor normalen foreløpig da, og at ho mor må stresse litt ned, hehe :) . Alt for lett å sammenligne med søsken hvilket er urettferdig siden alle barn er forskjellige..

Jenta mi begynte å rulle over på siden ved 4 mnd. Ved ca 4-5 mnd rullet hun fra mage til rygg, men har bare rullet fra rygg til mage tre ganger til nå (5 1/2 mnd). Hun er ikke så glad i å ligge på magen, så hun vipper seg derfor ofte bare rett tilbake på ryggen når vi legger henne på magen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...