Gå til innhold

Hva slags proteinbarer er de beste når man skal ned i vekt og trenger erstatning for sjokolade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Fikk tips om herbalife sine da de skulle mette ekstra lenge :-)

Anonym poster: 4bde53c59f3ac32616d6cbc4d7e5fa2a

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis du tåler melk så er sikkert de gode, men for mange som sliter med overvekt så er melkeprodukter en av synderne, i så fall er det ikke det lureste...

Hva med å bruke mørk sjokolade, f.eks. Black & Greens 85 %, den er god.

Eller så kan du lage bounty-sjokolade som lavkarbo, google lavkarbo+bounty så finner du oppskriften.

Anonym poster: dcd4fd7838789d2723da9daab38c00c0

Skrevet

Jeg hater barer som pesten ;)

Det som fungerer bedre for meg er å spise 70% sjokolade sammen med en kopp myntete. Blir mindre kalorier utav det :)

Anonym poster: 37c76b8d187c52d0985529eff46855ea

Skrevet

Jeg klarer ikke 70% sjokolade, synes det smaker dritt rett og slett. Blir og sprekke om jeg aldri skal unne meg noe godt :-)

Anonym poster: 4bde53c59f3ac32616d6cbc4d7e5fa2a

Skrevet

De barene er jo ofte beregnet til å være måltidserstattere så de inneholder like mange kalorier som i 2-3 knekkebrød med pålegg. Skal du ha i deg slike barer må du kutte ned på maten i tillegg...

De er ikke gode i det hele tatt, så de erstatter ikke snop, de brukes som erstatning for et helt måltid når du er på farten.

Om du vil unne deg noe godt innimellom ville jeg heller spist en bit ordentlig sjokolade, det er mye mindre kalorier i en liten eventyr-melkesjokolade enn i en bar.

Anonym poster: 1041a8dc12ef956a7afd65c7b1a574ab

Skrevet

det finnes en atkinssjokolade med kun 147kcal. Melkesjokolade med litt nøtter. Den er veldig god og smaker sjokolade slik sjokolade skal smake. Den er jo selvsagt ikke stor og ikke er den sunn heller. Men det er et bedre alternativ til sjokolade enn mye annet. Proteinbarer o.l inneholder 250kcal og er ment som en måltidserstatter og ikke som kveldskos. Dersom du har "spart" noen kcal en dag så kan du godt unne deg denne.

Man skal kunne unne seg noe godt av og til, men husk på at dersom du spiser riktig og aldri går sulten så vil ikke søtsuget være så fremtredende. Alfa og omega er å aldri bli huggsulten for da blir man hol i tillegg. Søtsug og salthunger er "bivikninger" når man ikke spiser riktig og da er det mye lettere å ty til noe lettvint for å få opp blodsukkeret.

Det er mye bedre å unne seg en sjokoladerute hver dag enn å gofle i seg 200gram melkesjokolade på 5 min.

Anonym poster: 3ca4bd5fce307fc06acf667071e996e6

Annonse

Skrevet

Jeg synes nutrilett dark chocolate er veldig god. Den metter og gir næring samtidig :-)

Skrevet

De finnes ikke. Jeg har sjekka.

Anonym poster: 9fb6eb9ab149b6787d0ffae1c1cb0281

Skrevet

Spis heller det du faktisk har lyst på! Men spis lite av det. Har funket utmerket for meg! Har jeg lyst på sjokolade, så hjelper det pent lite å spise noe annet. Lysten forsvinner ikke av den grunn! Så da spiser jeg en rute eller to med sjokolade, - enkelt og greit! :-)

Anonym poster: 1fa495866b5cad8f1fca2746ce6b788c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...