Hun med alle ungene Skrevet 18. mai 2013 #1 Skrevet 18. mai 2013 Vi er så heldige at vi venter to (!!) prinsesser! Vi ønsker egentlig dobbelt navn,men vi finner liksom ikke noe vi liker kjempegodt.. Til den ene har vi bestemt oss for Jenny Matilda,men vi finner liksom ikke noe som passer med Othilie..så MÅ begge ha dobbelt navn? Kan jo si at mine 5 har dobbelt navn, har også to nydelige bonus barn,men der har den ene to navn,og den andre et. Jeg tenker at Othilie må ha to navn, føler liksom at det blir litt "urettferdig" når de andre har 2 mannen mener at hun ikke trenger det,Torjus klarer seg jo fint med ett..
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 18. mai 2013 #2 Skrevet 18. mai 2013 2 navn på 7 barn, blir litt mye, gjør det ikke? Hvorfor ikke bare Jenny og Matilda?
Giss Skrevet 18. mai 2013 #3 Skrevet 18. mai 2013 Det er ingen regel som sier at de alle må ha samme antall navn! I mine øyne er det bedre med bare et fint navn enn med et "nød-løsnings doppeltnavn" fordi man ikke greide å finne en god kombinasjon. En løsning kan jo være å la søsteren til Jenny Matilda ha et litt lengre navn så det ikke virker ubalansert.
sommertiara Skrevet 18. mai 2013 #4 Skrevet 18. mai 2013 Da ville jeg nok heller strøket Jenny eller Matilda og gitt begge kun ett navn.
Hun med alle ungene Skrevet 18. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2013 Takk for svar Vi skal ha Matilda og Othilie (hvis det ikke passer blir det Daniella). Gulltopp og Lillebjørn: Jo,det blir mye,men de står kun på papiret Giss: Ja, hadde nok hvert fint det, men vi har bestemt Othilie.. Sommertiara: Vi skal ha Jenny Matilda
Ammie Skrevet 18. mai 2013 #6 Skrevet 18. mai 2013 Jeg ville ha hatt to navn på begge. Jeg vet om en søskenflokk på 7 der alle de 6 første har to navn, mens den siste bare har ett, men når det er tvillinger ville jeg hatt to på begge. Blir litt rart med to på ene og tre på andre. Dessuten så tenker folk fort at den som har dobbelt navn bruker begge når tvillingsøsteren kun har ett.
Hun med alle ungene Skrevet 18. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2013 Det har jeg også tenkt på..føler at det blir "dårlig gjort"..
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 18. mai 2013 #8 Skrevet 18. mai 2013 Takk for svar Vi skal ha Matilda og Othilie (hvis det ikke passer blir det Daniella). Gulltopp og Lillebjørn: Jo,det blir mye,men de står kun på papiret Giss: Ja, hadde nok hvert fint det, men vi har bestemt Othilie.. Sommertiara: Vi skal ha Jenny Matilda Kun på papiret? Så navnet skal ikke brukes?
❤lille stjerne❤ Skrevet 18. mai 2013 #9 Skrevet 18. mai 2013 må ikke ha dobbeltnavn på begge selvom de er tvillinger....Mary-Kate og Ashley Olsen f.eks.
sommertiara Skrevet 19. mai 2013 #10 Skrevet 19. mai 2013 må ikke ha dobbeltnavn på begge selvom de er tvillinger....Mary-Kate og Ashley Olsen f.eks. Mary-Kate blir som ett navn når det er med bindestrek.
Hun med alle ungene Skrevet 19. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 19. mai 2013 Takk for svar Vi skal ha Matilda og Othilie (hvis det ikke passer blir det Daniella). Gulltopp og Lillebjørn: Jo,det blir mye,men de står kun på papiret Giss: Ja, hadde nok hvert fint det, men vi har bestemt Othilie.. Sommertiara: Vi skal ha Jenny Matilda Kun på papiret? Så navnet skal ikke brukes? Nei,de skal ikke brukes da hadde jeg gått rimelig fort i surr
SiljeSol Skrevet 22. mai 2013 #12 Skrevet 22. mai 2013 Vi skal ha ei lita Mathilde Oline eller en Arian Martin, tenkte vi Vi ønska å kall opp ætter det som blir knøttet sine oldeføreldra, men tænk at vi ikke skal si navnan som om dæm va med bindestrek.
Hun med alle ungene Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #13 Skrevet 22. mai 2013 Fine navn! Koselig med oppkalling,jeg har en jente som er oppkalt etter oledemora si Vi vurderte Vilhelmine som er oppkalling etter meg,bestemor,oldemor og tippolddemor,men tror nok vi velger et annet..
Gabina Skrevet 23. mai 2013 #14 Skrevet 23. mai 2013 De trenger selvfølgelig ikke ha dobbeltnavn begge to. Vurderte selv å ha dobbeltnavn til tvillingene, men tenkte det ble litt mye siden de har lange navn og to etternavn.
Lykketroll13 Skrevet 24. mai 2013 #15 Skrevet 24. mai 2013 Hva med å gi dobbelt etternavn til othilie og enkelt til Jenny Matilda?
Hun med alle ungene Skrevet 25. mai 2013 Forfatter #17 Skrevet 25. mai 2013 Takk,Ylva Othilie var fint Begge skal ha dobbelt etternavn...
Gjest Vinglepetrine Skrevet 25. mai 2013 #18 Skrevet 25. mai 2013 Mye finere med bare ett navn! Jenny og Mathilda er jo kjempefint, blir alt for mye dill dall med to slike dobbeltnavn.
Hun med alle ungene Skrevet 25. mai 2013 Forfatter #19 Skrevet 25. mai 2013 Hu ene skal hete Jenny Matilda. Vi liker best dobbelt navn,men vi for se om det blir dobbelt eller enkelt til hun andre...
nusse72 Skrevet 26. mai 2013 #20 Skrevet 26. mai 2013 Begge behøver ikke å ha dobbeltnavn, men tillater meg til å komme med noen forslag: Liv Othilie Siv Othilie May Othilie Kari Othilie Othilie Helen Othilie Malene Lykke til!
Hun med alle ungene Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #21 Skrevet 26. mai 2013 Takk for at du tok deg tid til å svare! Othilie Helen var fint
MMEA<3 Skrevet 24. juni 2013 #22 Skrevet 24. juni 2013 midt i.ammetåka gikk jeg imot mitt eget prinsipp og ga dattera vår to fornavn(begge brukes). bestemte at vi ikke ville gjøre det med nr 2 bare for at det skal være likt. synes det er pent når søskennavn er litt innenfor samme sjanger, men de er jo to forskjellige individ og MÅ ikke ha like forbokstaver og antall navn. synes det er rarere å gi forskjellig etternavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå