Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg blir litt forvirret her, regner man hcg nivå fra x antall dager etter ELsprøyte, uttak eller innsetting?

Og regner man dagen for sprøye, uttak eller innsetting som dag 0 eller 1?

Jeg skal ta blodprøve på fredag (hvis alt går som det skal frem til da). Jeg tok ut 08 mai og satte inn fredag 10.mai. Hva bør nivået være på da for å være gravid?

Var på "bare" 79 hos meg. Fikk beskjed om at det var en fin verdi. Ser nå her at dette kanskje var litt lavt? Er iallefall gravid nå, 9+3. UL på Riksen sist uke, og der var det et pittlite hjerte som banka i mot oss <3

Med termin 24. desember, er det lov å håpe på verdens fineste julegave!

Annonse

• 4 måneder senere...

Jeg blir litt forvirret her, regner man hcg nivå fra x antall dager etter ELsprøyte, uttak eller innsetting?

Og regner man dagen for sprøye, uttak eller innsetting som dag 0 eller 1?

Jeg skal ta blodprøve på fredag (hvis alt går som det skal frem til da). Jeg tok ut 08 mai og satte inn fredag 10.mai. Hva bør nivået være på da for å være gravid?

Her inne snakker vi typisk enten om rugedag (antall dager etter innsetting) eller DPO. Skal du sammenligne med tall du finner andre steder på nettet, så teller man oftest DPO. DPO er i praksis antall dager etter uttak. Dagen etter innsetting telles som rugedag 1, dette gjelder i de fleste tilfeller, når man setter inn to dager etter uttaket. Ved innsetting av f.eks blastocyst blir det annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...