Gå til innhold

Noen som vet? Ang beordring på jobb.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan bli beordret omtrent på minuttet; Kom på jobb nå, du trengs her øyeblikkelig!

Om du allerede har en 100% stilling vil jo en ekstra vakt bety overtidsbetaling, men du har ikke krav på noe ekstra lønn bare fordi vakten er beordret.

Anonym poster: c5c2aa96319203810060cc7ad85e4740

Annonse

HI her. Takk for svar .:-) Men kan man bli beordret 14 dager før?

Anonym poster: 5eef3b5de4ab0083f3c8b038efa10e14

Nei. Beordring skal berre brukast i akutt oppståtte situasjonar. Veit ein om situasjonen 14 dagar før er det ikkje akutt.

Takk for svar. Min samboer er på jobb i natt skjønner dere. Beordret påstår han, ble det for 3 uker siden. Men jeg vet at han synes det er gøy å jobbe på slike dager (jobber i utrykningsetat), for det er mye som skjer.. Og det er jo greit om han er ærlig om det. Men litt kjipt for jeg tror han lyger om beordringen, og at jeg blir alene med barna på formiddagen i morgen fordi han må sove.... HI

HI her. Takk for svar .:-) Men kan man bli beordret 14 dager før?

Nei. Beordring skal berre brukast i akutt oppståtte situasjonar. Veit ein om situasjonen 14 dagar før er det ikkje akutt.

Kommer helt an på. Da jeg jobbet i politiet ble jeg varslet om beordring på jobb frem i tid da Bill Clinton kom til Oslo. Alle fikk en stående beordring om å være på jobb og å bli på jobb så lenge besøket varte

Anonym poster: 676939c5a1cb46f09b94d36fdce808de

Takk for svar. Min samboer er på jobb i natt skjønner dere. Beordret påstår han, ble det for 3 uker siden. Men jeg vet at han synes det er gøy å jobbe på slike dager (jobber i utrykningsetat), for det er mye som skjer.. Og det er jo greit om han er ærlig om det. Men litt kjipt for jeg tror han lyger om beordringen, og at jeg blir alene med barna på formiddagen i morgen fordi han må sove.... HI

Småbarnsforeldre har sterke velferdsgrunner og skal ved ønske bli fritatt fra beordring. Beordring skal også være akutt.

Anonym poster: 91b65c560564f4d6d733985875c985e3

Annonse

Det er kun yrker hvor liv og helse står på spill som har lov til å benytte beordring.

Man får 100% overtid, altså dobbel lønn, når man beordres på jobb.

Arbeidsgiver kan kun beordre om ingen kan jobbe, og alle andre løsninger er prøvd. Den doble lønnen kompenserer for "tvang".

Du kan si nei til beordring om du er for langt unna, har drukket alkohol, mangler barnevakt osv.

Anonym poster: efa4712e9bc21ae56861fa9069fde45b

Det er kun yrker hvor liv og helse står på spill som har lov til å benytte beordring.

Man får 100% overtid, altså dobbel lønn, når man beordres på jobb.

Arbeidsgiver kan kun beordre om ingen kan jobbe, og alle andre løsninger er prøvd. Den doble lønnen kompenserer for "tvang".

Du kan si nei til beordring om du er for langt unna, har drukket alkohol, mangler barnevakt osv.

Anonym poster: efa4712e9bc21ae56861fa9069fde45b

Man får ikke 100% overtid for å bli beordret på jobb. Man får kun overtid hvis man allerede jobber 100%. Har du feks en 80% stilling og blir beordret får du kun vanlig lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...