Happypregnant Skrevet 16. mai 2013 #1 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Har for et par uker siden pumpet ut melk og tint ned. Skal inn til byen imorgen tidlig og tenker at det er lettere å gi mini mm via flaske enn ved bryst (bunad+ folk over alt) Tok ut melken nå og lar den tine over natten i kjøleskapet. Går det fint at den ikke blir holdt kjølig i 3-4 timer før mini skal drikke den? er den nødt å bli oppvarmet før jeg gir den til mini eller går det fint å drikke den slik den er? ( vil bli varm lunken pga. været) Endret 16. mai 2013 av Happypregnant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 16. mai 2013 #2 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Tint melk er dessverre veldig lite holdbar, mindre holdbar enn vanlig melk fra butikken (drikker du den etter 3-4 timer på kjøkkenbenken?). Du bør holde den nedkjølt så lenge som mulig, og evt varme den like før servering dersom mini vil ha den varm (men det går helt fint å gi babyer kald melk om de vil ha det). Du kan feks. putte flaska med tint melk i en pose med isbiter eller bruke et "blått kjøleelement". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happypregnant Skrevet 17. mai 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 17. mai 2013 Takk for hjelpen! Hvor lenge holder tint melk seg kald? 24 timer? Mener jeg har lest det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 17. mai 2013 #4 Del Skrevet 17. mai 2013 24 timer fra den er helt tint, ja. Så lenge den er under tining er temperaturen nær 0 grader i hele beholderen, og da er holdbarheten relativt god. http://ammehjelpen.no/artikkel/42/Oppbevaring-av-melk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå