Gå til innhold

Er det flere her som ammer ettåringene ganske ofte?

Anbefalte innlegg

Jeg ammer mellom 6-9 ganger i døgnet, noe av det på natta. Driver å reduserer nå. Han er kjempefrustert over det! Maser og leter og sutter på genseren min. Vi har store problemer med søvn på natt og har hatt det siden han var tre måneder. Har nok kommet inn i en dårlig sirkel..

Men kanskje det finnes andre som ammer en del, og som trives med det?

Fortsetter under...

Hei ;) eg har ei på 11 mnd og amma ho fortsatt en del,,, som deg 4-8 ganga i døgnet kanskje,, men det er og på natta..vi og har hatt en del tull p nattestid, så om ho får mat så vi fått sove bedre alle sammen sjølv om det er litt slitsomt til tide...eg eg er litt i villrede om korleis vi skal slutte heilt no for eg har heile tida sagt at når ho er året er det stopp men det ser vanskligare ut en eg trudde .;/ men samtidig kosa vi oss med amminga ;)

Nå er gutten min 1,5år da, men jeg ammer fortsatt 2-4 ganger om dagen, prøver å trappe ned men han koser så veldig så vi blir nok å amme til han er 2.

Men vil gutten din ha like mye om han er aktivisert/opptatt av noe? Her klarer jeg å holde det til 2 amminger om dagen når vi er på farten.

Hei ;) eg har ei på 11 mnd og amma ho fortsatt en del,,, som deg 4-8 ganga i døgnet kanskje,, men det er og på natta..vi og har hatt en del tull p nattestid, så om ho får mat så vi fått sove bedre alle sammen sjølv om det er litt slitsomt til tide...eg eg er litt i villrede om korleis vi skal slutte heilt no for eg har heile tida sagt at når ho er året er det stopp men det ser vanskligare ut en eg trudde .;/ men samtidig kosa vi oss med amminga ;)

Nå har pappaen tatt han, og han har kun fått et måltid i 22.00-tida. Det har gått veldig bra, men han våkner like mye. Første natta våknet han hvert tiende minutt i en time, etter han våknet, for så å sove 1,5 time.. Men nettene etter har han "bare" våknet hver 1,5 time, med en lengre økt på tre timer. Jeg koser meg ikke så veldig med ammingen, egentlig, bortsett fra kveldsmåltidet som er helt greit. Han styrer fælt ved puppen og sliter med å konsentrere seg. Men pupp skal han ha!

Nå er gutten min 1,5år da, men jeg ammer fortsatt 2-4 ganger om dagen, prøver å trappe ned men han koser så veldig så vi blir nok å amme til han er 2.

Men vil gutten din ha like mye om han er aktivisert/opptatt av noe? Her klarer jeg å holde det til 2 amminger om dagen når vi er på farten.

Jeg vil nok prøve å amme han så lenge som han ønsker, med mindre det drøyer veldig, men det er slitsomt at han maser på puppen hele tiden. Han gjør det ute også. Da kan jeg avlede han litt, men etter en stund bare gråter han og grafser etter pupp. Hjemme er det umulig å avlede. Han er også veldig klistret til meg, gråter når jeg går av rommet osv. På en aktiv dag vil jeg tro jeg ammer ca 4 ganger.. Nå som vi har nattavvent, ammer jeg ca 5.30, 7.30, noen morgener så ammer jeg også flere ganger (så er jeg på jobb), 15.30, 17.30 og 19.00, og 22.00. Men i natt hoppet han over 22.00 måltidet (mannen trodde jeg hadde vært oppe og matet han :))

Jeg har ei på 16 mnd som vil ha pupp flere ganger om dagen og natten. Hun styrer også veldig. Kan plutselig stå "på hodet" i fanget mitt og suge. Jeg lurer på å trappe ned i løpet av sommeren, men vi får se. Hun er jo så glad i denne slappe puppen :)

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Hyacinth Bouquet

Ja, gud. Ammer i gjennomsnitt 2 ganger på dagen (ca kl 14.30 og 17.30), dette når hun maser etter pupp. Og en heeel del ganger på natta. Kanskje 5-6 ganger om natta. Noen netter henger hun bare konstant fast i puppen fra kl 03 og til vi står opp. Da er puppene mine helt flate :P

Dette er litt slitsomt, men gjør jo det jeg kan for å få sove. Vi sover på samme rom og jeg er alene med henne derfor er det veldig vanskelig og avvenne om natta. Satser på det blir bedre når vi om noen måneder flytter, og hun får eget rom. Orker ikke stresse med det nå, det blir bare til at jeg gir etter.

Det at hun vil ha pupp 1-2 ganger på dagtid synes jeg ikke er noe problem, og regner med vi slutter med det når hun mister interessen. (med mindre det varer i flere år :P ) Noen ganger "turner" hun mye mens hun spiser, og da er hun ikke så interessert så da pakker jeg bare bort.

Det er først og fremst det som skjer på natta hos oss som jeg vil ha bort i nærmeste fremtid. Hun er 12 mnd.

Gjest Hyacinth Bouquet

Jeg har ei på 16 mnd som vil ha pupp flere ganger om dagen og natten. Hun styrer også veldig. Kan plutselig stå "på hodet" i fanget mitt og suge. Jeg lurer på å trappe ned i løpet av sommeren, men vi får se. Hun er jo så glad i denne slappe puppen :)

Haha, det gjør min og. Står på hodet og sparker meg i ansiktet, prøver å stikke føttene inn i munnen min, i nesa, "poker" meg i øyet osv.

Gjest Hyacinth Bouquet

Godt å se det er flere puppeglade barn over året hvertfall :) Har fått inntrykk av at det er litt tabu å amme så "store" barn men det må da være opp til hver enkelt!

Ja, det er litt tabu. Fikk faktisk en kommentar fra en besøkende da jenta var 11 mnd og fikk ettermiddagspupp: "jasså, du er ikke litt for stor for det der da?" Altså rettet mot barnet. Jeg ammer aldri "offentlig" lenger, kun hjemme og hvis vi er på besøk hos folk jeg kjenner veldig godt.

Haha, det gjør min og. Står på hodet og sparker meg i ansiktet, prøver å stikke føttene inn i munnen min, i nesa, "poker" meg i øyet osv.

Herlig å få ei lita tå opp i nesa og ellers i hulrom i ansiktet :) Men puppen skal hun ha :)

Godt å se det er flere puppeglade barn over året hvertfall :) Har fått inntrykk av at det er litt tabu å amme så "store" barn men det må da være opp til hver enkelt!

Ja, det er litt tabu. Fikk faktisk en kommentar fra en besøkende da jenta var 11 mnd og fikk ettermiddagspupp: "jasså, du er ikke litt for stor for det der da?" Altså rettet mot barnet. Jeg ammer aldri "offentlig" lenger, kun hjemme og hvis vi er på besøk hos folk jeg kjenner veldig godt.

Mine svigerforeldre har maset om at jeg må slutte med ammingen siden sist sommer. Altså siden gullet var 6 mnd. I påska syns de det var hårreisende at jeg fortsatt ammet. Nå kommer de bare med noen dårlige kommentarer nå og da.

Jeg mener at dette er opp til hver enkelt. Vil jeg amme jenta mi, så ammer jeg så lenge vi vil.

Her får lillebror på 13 1/2 mnd. pupp 2-3 ganger om dagen. Nesten aldri om natten.

Men han har de siste månedene kun villet ha venstre pupp!!! Og jepp, jeg tok feil... Jeg trodde nemlig ikke at de lange puppene kunne bli lengre, er jo tredje barnet, men nå begynner det å bli ganske forskjell på dem!!

He, he, godt gubben og jeg har blitt så gamle sammen at vi tar det med stor ro. :P

Her har lillebror en kjempe trang til å "fikle" med munn min mens han ammes. Helst trykke en finger inn om jeg skulle glemme å knipe sammen leppene. Begynner å bli så irriterende at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Kjenner jeg blir sinna... Kom gjerne med gode råd!!

Folk som kommer med kommentarer får gjerne kommentarer tilbake her. Gjerne så de ikke får svart tilbake og helst driter seg litt ut, he, he. Så det er ikke så mange som sier noe lengre. ;)

Her får lillebror på 13 1/2 mnd. pupp 2-3 ganger om dagen. Nesten aldri om natten.

Men han har de siste månedene kun villet ha venstre pupp!!! Og jepp, jeg tok feil... Jeg trodde nemlig ikke at de lange puppene kunne bli lengre, er jo tredje barnet, men nå begynner det å bli ganske forskjell på dem!!

He, he, godt gubben og jeg har blitt så gamle sammen at vi tar det med stor ro. :P

Her har lillebror en kjempe trang til å "fikle" med munn min mens han ammes. Helst trykke en finger inn om jeg skulle glemme å knipe sammen leppene. Begynner å bli så irriterende at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Kjenner jeg blir sinna... Kom gjerne med gode råd!!

Folk som kommer med kommentarer får gjerne kommentarer tilbake her. Gjerne så de ikke får svart tilbake og helst driter seg litt ut, he, he. Så det er ikke så mange som sier noe lengre. ;)

Her vil også lillemann kun ha venstre pupp så jeg ser litt skjev og rar ut men det får være :P Han driver også og putter fingrene sine i munn og nesen på meg men jeg holder fast hånden hvis det blir for ille og da godtar han det eller slutter å sutte så da finner han på noe annet :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...