Gå til innhold

HELP!! (ang urgelmesige smerter og åpning...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjent takvise smerter i noen dager nå, sterkere enn kynnere, men svakere enn rier. Ikke noe regelmessig så jeg vet at fødselen ikke er igang

.

Spørsmålet er altså ang åpning.

Kan jeg ha fått åpning der nede selv om fødselen ikke er igang?

Å hvordan er det med fostervannet da? Vil det renne ut?

...sikkert idiotoske spm, meeen hjelp en stakkar førstegangsfødende da vær så snill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt det slik som deg, her har også disse tulleriene vært regelmessige, men har liksom ikke tatt seg opp nok til at jeg har dratt til føden.

Var på overtidskontroll i dag og har ca en cm åpning, og ikke helt moden, så tror dessverre ikke disse tulleriene har så mye for seg på et vis.

Jeg er også å regne som første gangs selv om jeg har et barn fra før, for hun ble tatt med planlagt ks.

JM som tok undersøkelsen sa at takene jeg hadde (lå på ctg registrering en stund og hadde kynnere) var gode og kraftige, så det var bare for kroppen å skjønne at den skulle bli med på jobben som livmoren holdt på med. :-)

Skrevet

Åpning betyr forresten ikke vannavgang. Babyen ligger inne i en slags ballong, og det er når denne hinna punkterer at vannet går. Når jeg kom til 7-8 cm forrige gang plukket jm vannet, det ville ikke gå

Skrevet

Nyttig lesning for en annen førstegangs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...