ett til! Skrevet 16. mai 2013 #1 Skrevet 16. mai 2013 Jeg har en to dagers gammel datter og har helt glemt dette! Er tredjemann dette, men husker virkelig ikke når vi begynte med de to andre. Hun ammer godt, selv om hun spiser ofte og ikke så mye i gangen. Skal jeg bare introdusere eller vente noen dager? Av erfaring så vet jeg at den smokken kan være gull verdt til tider senere i livet, derfor vil jeg at hun skal bruke smokk... Takk for svar!
samu Skrevet 16. mai 2013 #2 Skrevet 16. mai 2013 jeg hadde ikke lyst til at hun skulle begynne med smokk, men pga et enormt sugebehov, måtte hun få da hun var 5 dager gammel.
Lisse_01 Skrevet 16. mai 2013 #3 Skrevet 16. mai 2013 Han begynte med smokk da han var 6 dager gammel. Ingen problemer med amming fordi om
peanutts82 Skrevet 16. mai 2013 #4 Skrevet 16. mai 2013 allerede på barsel sa de at han der ser ut som han har et stort sugebehov han var 2 dager gammel. det finnes ikke noe søtere enn en liten tulle med smokk i munnen synes no jeg... og det gir dem trygghet og blir beroliget av det. så why not.
katha90 Skrevet 16. mai 2013 #5 Skrevet 16. mai 2013 når hun var en halv time gammel,så begynte hun med smokk hun har hatt ett enormt suttebehov, helt fra starten av
katha90 Skrevet 16. mai 2013 #6 Skrevet 16. mai 2013 men det anbefales vel å vente til det har gått 6 uker, og ammingen er godt etablert
elma82 Skrevet 16. mai 2013 #7 Skrevet 16. mai 2013 Med førstemann ventet vi ti dager, men andre fikk allerede på sykehuset. Hadde stort sugebehov, tok puppen bra og jeg ville unngå såre brystknopper. Ingen sugeforvirring på noen av dem. Jeg synes også at smokk er gull verd til de helt små. (Når de blir litt større synes jeg smokken ofte er mer i veien enn til nytte, men det er nå så..)
.Lillemy. Skrevet 16. mai 2013 #8 Skrevet 16. mai 2013 førstemann begynte med smokk 5 dager gammel, andremann når han var 1,5 dag gammel, ingen problemer med ammingen her.
N.A Skrevet 18. mai 2013 #9 Skrevet 18. mai 2013 Jeg ventet i 3 uker, angrer litt på at jeg ventet så lenge, kunne spart meg for mye gråt og konstant amming.
S_Dreams Skrevet 20. mai 2013 #10 Skrevet 20. mai 2013 Husker ikke helt... Hun ville ikke ha smokken i starten, og vi prøvde lenge før hun tok den. Mulig hun var rundt 6 uker, for det var da hun endelig begynte å sove skikkelig om natten. Begynte hovedsaklig, fordi jeg hadde lest at smokk kunne forebygge krybbedød. Men livet ble jo også mye enklere etter at hun begynte å ta smokk. Veldig grei måte å roe ned baby på
Kanutten83 Skrevet 20. mai 2013 #11 Skrevet 20. mai 2013 Eldste var bare et par timer gammel pga sugebehov og jeg var ikke tilgjengelig da han lå på et sykehus og jeg på et annet den første natta. Mellomste var 4 dager og yngste var ca et halvt døgn. Tidlig smokkebruk har heldigvis ikke ødelagt for amming hos meg
Oslomama Skrevet 20. mai 2013 #12 Skrevet 20. mai 2013 Vi startet med smokk etter ca 1 1/2 uke! Og har virkelig ikke angret noe på dt
Håper<3 Skrevet 20. mai 2013 #13 Skrevet 20. mai 2013 Ca. 6-7 uker. Vi ønsker å begynne før men vi prøvde en gang tidligere når han var rundt 3 uker men dette endte i sugeforvirring og en søvnløs natt på grunn av en sulten baby som ikke fikk til å die. Hvis det hadde gått fint etter 3 uker ville vi ha fortsatt fra da.
rene82 Skrevet 21. mai 2013 #14 Skrevet 21. mai 2013 Eldste tok ikke smokk før 6mnd. Så jeg ble brukt til jeg sluttet å amme. Innså vel at han var nødt. Hehe, tulla mi nå er 24 dager og tok smokk fra 4dager. Hun sugde pupp bra fra første stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå