Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei frisk og fin jente på 11mnd som er 8,2 kg og noko rundt 72 lang (litt usikker) får stadig høre at ho er lita for alderen og d gjer vondt for et mammahjerte...for føle alle tenke at babya skal vere lubne..m

Skrevet

Har ei frisk og fin jente på 11mnd som er 8,2 kg og noko rundt 72 lang (litt usikker) får stadig høre at ho er lita for alderen og d gjer vondt for et mammahjerte...for føle alle tenke at babya skal vere lubne..m

Jeg har tvillinger på 15 mnd og de er også små. Men når man tar høyde delt på vekt, er jo de helt på snittet.

Jenten er 8,8 kg og 74,5 cm

Gutten er 9,7 kg og 76 cm

Får ingen kommentarer på at de er små.... Det eneste jeg er litt bekymret for er at gutten vår skal bli veldig lav...håper han skyter litt mer i været snart.

Jeg synes jenten din høres helt perfekt ut :-D

Skrevet

Jenta mi ble ett år her om dagen, hun er 9,6kg og 78cm. Barn er forskjellige og vokser i rykk og napp, synes ikke du skal bry deg nevneverdig om at folk kommenterer dette, er nok ikke vondt ment :)

Skrevet

Min gutt på 14 mnd er 9,6kg.

Da han var 1år var han 8,1kg og 74 cm så da er jo ikke din jente liten isåfall:)

Jeg reagerer ikke på hvis andre synes han er liten eller slank.

Ofte får jeg positive tilbakemeldinger på det. Vi lever i et samfunn med stadig mere overvekt hos barn også så jeg har ikke behov for å prøve å få han i topp på vektskjemaet. Eneste er at han ikke har så mye å gå på når han blir ordentlig syk, men det har jo ikke foreldrene hans noen gang hatt heller og vi lever i beste velgående enda:)

Vi er begge foreldre slanke og han har alltid fulgt sin kurve helt på streken hele veien. Han spiser bra/liker det meste han får servert, er fornøyd, babler, ler og er veldig aktiv.

Skrevet

Er det så lite da? Min jente var 72 cm og 9 kg på 1 års ktr og vi fikk hele tiden høre at hun var så stor, "en skikkelig plugg" osv.

• 2 uker senere...
Skrevet

Mine 1 år gamle tvillingjenter er hhv 70 og 69 cm, og hhv 9.2 og 7.5 kg. De er seff toeggede og demonstrerer vel bare hvor forskjellig man kan være (og likevel være "normal") :-)

Skrevet

Jeg har en sønn på 15 mnd som er 9,1 kg og 78 cm..

Skrevet

Min jente var 72 cm lang og 8,8kg på 1 årskontrollen...Er 13 mndr nå...

Skrevet

Snitt for jenter ved 1 år er 74 cm, så jeg synes hun høres veldig normal ut :-)

Jenta vår var 7,8 kg ved 12 mnd, men tok plutselig et skikkelig vekstsprang og gikk opp nesten 3 kg de neste 3 mnd :P

Stor forskjell på størrelse på jenter og gutter, de som sier at jenta di er så lita er sikkert vant til gutter. Jeg synes jenta vår er bittelita, men det er nok fordi hun har en storebror og jeg er vant til en helt annen størrelse. Hun er helt på snitt, om ikke større enn snittet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...