Gå til innhold

BeSafe Izi Combi ISOfix

Tromsøprinsen

Anbefalte innlegg

Sniker fra 0-1år da vi må bytte bilstol allerede ved 6 mnd alder.

Noen som har denne?

Ønsker i utg.pkt ikke en combi (dvs en som både kan stå bakovervendt og framovervendt), men vi skal bruke stolen både i personbilen (med isofix) og bobilen (med beltefeste). Og i bobilen tenker vi å ha gutten vår på seteraden som har ryggen vendt mot kjøreretningen, noe som vil gjøre han framovervendt ifh til bordet og motstående sittegruppe.

Så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med stolen? Evt besafe 0-18 kg generelt. Er den ok for så små som 6 mnd med tanke på sittestilling? Noen som bruker bilstol i bobil som vil dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har den, men uten isofix. Synes ikke den virker noe god for barn som ikke kan sitte selv, ettersom det er vanskelig å montere den sånn at den ikke blir så bratt. Men det kommer nok veldig an på bilen også, så jeg ville nok prøvd den i bilen først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha så den er veldig bratt? Vi vurderer å vente på det nye setet som kommer i juni, det er fra 0-25 kg faktisk. De reklamerer for fleksibel ryggstøtte der. Men det har heller ikke isofix. Syns du setet er lett å feste med seler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den uten isofix, og har brukt den fra 6,5 mnder. Kommer litt ann på hvor flink babyen er til å sitte oppreist med hodet. Fra ca 7 mnder satt frøkna kjempefint i den. Ville kanskje vurdert uten isofix, da det blir lettere å kunne montere stolen med litt mer helling bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere klarer å vente p det nye setet ville jeg gjort det, skal være bedre hvilestiøøing på det. Jeg synes ikle det er så mye pes å montere det, lær det skikkelig en gang så er det fort gjort å montere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere klarer å vente p det nye setet ville jeg gjort det, skal være bedre hvilestiøøing på det. Jeg synes ikle det er så mye pes å montere det, lær det skikkelig en gang så er det fort gjort å montere :)

Vi klarer å vente bare den kommer før ferien i starten av juli. Går ikke å kjøre norge på langs med den stolen vi har nå. Bare så synd vi ikke får sett og prøvd stolen før da, i tilfelle vi ikke liker den -og da har venta så lenge. Men du har også inntrykk av at hvilestillingen er bedre på denne stolen? Tror min gutt holder hodet bra allerede (han er 4,5 mnd nå), det så sånn ut da han måtte sitte i et lånt bilsete for større barn, ifb med en reise. Med det var ikke besafe da.

Endret av Midnattsol&mygg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha så den er veldig bratt? Vi vurderer å vente på det nye setet som kommer i juni, det er fra 0-25 kg faktisk. De reklamerer for fleksibel ryggstøtte der. Men det har heller ikke isofix. Syns du setet er lett å feste med seler?

Det er mannen som tar seg av monteringen her, så jeg har ikke satt meg inn i det. Men han sier det ikke er noe problem når han først har gjort det et par ganger og vet hva han skal gjøre. Brukte vel en halvtime første gang, og 5 minutter tredje gang. ;)

Men jeg regner jo med det er enklere med isofix. Det blir liksom sånn at vi helst unngår å ta det ut av bilen. Byttelåner f.eks. bil med foreldrene mine når de skal ha ham med seg på kortere turer, i stedet for å flytte setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...