Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns ikke de har så mye fint på H&M, eller ikke her jeg bor i hvertfall. Jeg kjøper kunn gravid-bukser, og ellers bruker jeg "vanlige" klær. Syns de har mye fint på asos.com, men da må du huske på moms/toll på varer ove 200,- :) Jeg er 2. gangs, med første kjøpte jeg kunn 1. gravid-dongribukse, + noen gravid-tights. Denne gangen har jeg kjøpt 3 bukser, men det er fordi jeg har mye større mage :) Mitt råd er å ikke kjøpe for mye, for du har absolutt ikke lyst å bruke noe av det når bebisen er ute :P

Kjøper Mammabukser (jeans og lin-sommerbukser) på HM, og ellers bruker jeg stort sett vanlige klær som er litt lange.

Har også kjøpt et par gensere og topper på salg, men det er strengt tatt ikke nødvendig hvis du har ting som går over magen fra før av.

Jeg bestilte ei mammabukse, en topp og en kjole fra Mamalicious. Er kjempefornøyd med buksa, bortsett fra at jeg egentlig skulle bestilt én str. smalere passform. Men blir sikkert knallfin å ha til sensommern/høsten. Bruker den nå også da, men den er litt baggy :P

HM synes jeg ikke har noe fint, bortsett fra en tunika jeg har kjøpt der som blir knallfin til sommern. Men nå har jeg ikke prøvd buksene derfra da.

Mitt tips til deg: Kjøp 1 mammajeans, 1-2 romslige tights (en lang og en kort kanskje?), vanlige tunikaer og lange gensere/topper :)

Jeg har kjøpt 2 jeans (syns det er greit å bytte litt på det da jeg bruker det til jobb) og 3 tights (kan også brukes etter fødselen) føler jeg har litt å bytte i da.

Ellers har jeg kjøpt en fin mammatopp til selskaper å slikt men eller så bruker jeg bare vanlige klær som er litt lengre.

Har også tenkt å kjøpe sånn mammabelte heller så jeg ikke må kjøpe så mange store topper/gensere. Jeg kjøpte også ammebh`er som jeg bruker nå som brystene er større enn å kjøpe vanlige som ikke kan brukes etter fødsel/ ammeperiode.

Hjelpes, jeg har kjøpt mye i forhold til dere. :o Til mitt forsvar så er de fleste toppene jeg bruker til vanlig tettsittende så de ville jeg ødelagt rimelig fort (pluss jeg kan ikke fordra "stappa-pølse"-looken). Kunne selvsagt kjøpt store gensere, topper o.l., men synes ikke de sitter like fint på som mammaklær. Heldigvis bor jeg i Storbritannia og her har de fleste billige kjedebutikkene mammaavdeling så jeg slipper å blakke meg fullstendig. En fin mammatopp hos New Look koster under hundrelappen (i tillegg kjører de ofte tilbudskampanjer ala 2 for £12 osv.) og det har jeg ikke problemer med å legge ut.

Endret av GeekGirl81

Annonse

Blir nok mer enn 2 bukser, kan ikke fordra tights+tunika, føles ut som jeg ikke er skikkelig påkledd. Også er det ingen lommer *fnatt* Har et par skjørt som er brukbare da (strikk <3)

Endte opp med å kjøpe regnjakke, er ikke snakk om at den vanlige kommer til å passe, ihvertfall ikke utover høsten, og paraply ga jeg opp et par måneder etter jeg flytta til Trondheim :P

Jeg var i London og kjøpte tre bukser fra Seraphine, de var veldig fine og gode å ha på. Jeg fant ut at jeg i grunnen også kan bruke helt vanlige bukser som er litt myke og stretchy, bare i en størrelse over det jeg bruker til vanlig.

Har kjøpt noen nye bh-er, men synes tipset med amme-bher var lurt!

Ellers tror jeg jeg skal klare meg en stund fremover, selv om behovet for noe _enda_ større sikkert melder seg i 3. trimester ;)

Jeg har kjøpt masse. Jeg er høy og må bruke de største størrelsene, så om jeg skal kjøpe vanlig klær må jeg inn i xxl avdelingen og de er jeg igjen for slank til... Jeg har 4 gravidbukser og sommerklær. Jeg har noen lange singleter jeg klarte å bruke under forrige svangerskap, men av en eller annen grunn så takler jeg ikke det nå. Jeg blir rett og slett kvalm når jeg har noe som strammer på magen! Så gravidsingletene fra H&M er digge! Håper bare jeg får solgt klærna etter dette svangerskapet..

Sjekk finn.no, ellos.no og bruk ammebher. Jeg brukte samme str. i ammebher etter fødsel som i 3.trimester.

Behovet til den enkelte vil nok variere. Jeg er lærer og står foran tenåringer hver dag. Jeg er ingen shoppingfreak, men jeg liker å se velstelt ut samtidig som at klærna skal være komfortable.

Endret av Gjør plass til en til!

Fikk tak i litt, H&M (og sikkert alle andre mainstream butikker) har det for seg at selv mammabukser skal være kjempetrange i leggene, så de fleste fikk jeg ikke på meg. Det ekstra stoffet er da til å ha rundt magen, ikke rumpa :P

Fant en del fint på Zizzi da. De har fra ca størrelse 42, og masse bukser og sånn med strikk. Så ikke mammabukser, men de passer :) Forøvrig gøy å gå inn på en butikk og kjøpe størrelse smal :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...