Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er gravid og er 5 uker i dag. Har tidligere hatt en ma og lurer på når dere fikk deres første smerter ved en ma? ( hvilken uke)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ingen smerter ved min ma i okt i fjor,fikk blødninger å da forsto jeg at noe var gale.Var på ul i uke 11 å da hadde jeg hatt en ma i uke 7 :( Er no gravid igjen med tvillinger å denne gange har jeg sett hjertene slå 3 ganger på ul,så denne gangen skal det gå bra.Er snart kommet til uke 12 :)

Skrevet

Hei:) tror du blander sa med ma:p ma er graviditet utenfor livmoren.

Men gratulerer så masse med tvillinger, så kjekt:)))

Skrevet

Nei, MA er ikke graviditet utenfor livmor nei :P EXU kaller man en graviditet utenfor livmor. MA er en abort som ikke kommer naturlig ut av seg selv, men som må settes i gang. SA er en abort som begynner spontant, altså av seg selv.

Jeg fikk oppdaget en MA i uke 9, som viste at embryoet hadde stoppet i uke 4-5. Hadde naturligvis ingen smerter, men skjønner du hadde det ved en EXU.

Skrevet

Nei ma er ikke graviditet utenfor livmoren.Missed abortion er når embryoet dør uten at du er klar over det,du kan gå i mange uker å tro at du er gravid.Fordi det er ikke alltid kroppen støter det ut.Da er det noen som må inn til utskraping for å få ut restene. En sa er når du plutselig begynner å blø mye å kroppen støter det ut selv,å det skjer som oftest tidlig i graviditeten.En ektopisk graviditet er utenfor livmoren :mellow:

Skrevet

Haha!! Går det an å være så fjern!!:P jeg visste jo egentlig det, er det mulig. Jeg har jo selv snakket en del om exu her inne. Denne graviditeten har gjort meg så fjern!! Men det var altså ikke ma som skulle stå på overskriften, men exu:ppp

Men takk for svar uansett:))

Skrevet

Jeg har hatt både exu og ma.

MA'en merket jeg ikke. Ved exu hadde jeg ikke smerter, men blødninger. Ble derfor henvist til tidlig ul og de fant ut at det var en exu. Ble behandlet med cellegift og beholdt begge egglederne heldigvis.

Skrevet

Vuff! Hvor mange uker var du da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...