Gå til innhold

Kan man lage Pavlova-kake dagen før den skal spises?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve å lage Pavlova til 17.mai. Har aldri laget det før. Regner med det går fint å lage marengsen dagen før, men burde vel lage krem og sette den sammen samme dag? Ellers blir marengsen bløt av kremen? Eller?

Anonym poster: a9ec29a6290f63a15e902d80003ca2b5

Skrevet

Du kan fint bake kaken dagen før. men monteringen må du ta på dagen, ja. Ikke dagen før. Skal du ha ren krem oppå ville jeg ventet med å piske den til morgenen 17 mai. Skal du blande i vaniljekrem kan du lage vaniljekremen dagen før slik at den blir kald nok til å komme i kremen, da er det bare å piske kremen, blande og pynten på morgenen. Det klarer du på 10 min.

Anonym poster: b305062f4c2ef77e36ea0dd1678e1b6f

Skrevet

ja bunne kan du til og med lage i kveld, så er du ferdig med den.

Det du kan gjøre, er å piske kremen å ha den i en bolle, i kjøleskapet, og samme med vaniljekremen, ta den gjerne i en bolle, rør den litt med en gaffel, da er den lettere å "smøre" ut på bunnen.

Du kan ha på kremene kvelden før, men ANBEFALER å dele opp bær og frukt å gjøre det klart å ha det på rett før servering. Sånn at kremen ikke blir "våt".

Ellers når vi har pavlova har det blitt igjen, og vi har spist kake i flere dager etterpå - kanskje ikke flere dager men noen, to tre dager, og den er jo så si like godt som den dagen den ble laget :-)

SÅÅÅ lyst på pavlova selv, men, ingen som spiser det, bare jeg. Hmm.. Tror jeg må lage det jeg, til 17 mai :-)

Lykke til! Å kos dere med pavlova, det er jo såå godt.

Skrevet

Marengsen blir ikke våt av kremen, men kremen KAN bli våt av frukt/bær hvis du nylig har skylt de..

Skrevet

Okei! Tusen takk for tips! Så får vi håpe svigers og resten av familien liker kaken! :) Ha en fin 17.mai! :)

Anonym poster: a9ec29a6290f63a15e902d80003ca2b5

Skrevet

Anbefaler å preppe alt dagen før og klæsje alt sammen på selve dagen. Da holder marengsen seg god og sprø til siste øyeblikk;)

Husk å ha på pasjonsfrukt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...