Gå til innhold

Harry Potter filmene: Er det sånn at de tre første filmene ikke er så skumle?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min niese så den første da hun var 9, og bestemte seg for at de var for skumle for henne foreløbig. Jeg tror det er forskjell på hva barn tåler.

Anonym poster: 148854b24c5a3b7683f0ff226a08c3a5

Eldstemann har kun sett hele den første filmen og han er 7 1/2 nå. Han så den litt før han ble 7. Vi prøvde å se film nr.2 også, men måtte skru av etter kort tid, da vi (og han selv) fant ut den var for skummel ;)

Anonym poster: 72451dac4f26c433bb3c8ff4a042fb7b

De tre første er enklere og ikke så mørke som de siste filmene, men jeg ville likevell ikke anbefale dem for en syvåring på kino. Ser dere dem sammen med barna, hjemme, med ikke så kraftig lyd i et opplyst rom og gjerne med noen pauser ville jeg godtatt dem for barn på 7, selv om de nok får mer ut av dem om dere venter enda et par år. Jeg forutsetter da at dere har lest bøkene først slik at barna kjenner historien.

Mine var 6 og 7 da de så den første filmen. 6 åringen var klart for liten selv om hun ikke hadde mareritt eller noe sånt, men 7 åringen fungerte det bra med. Da gjorde vi som beskrevet over. De får ikke se filmene på kino på en god stund.

Anonym poster: c02e0a00e90c7bd7b3785f3fe24e81ae

Forfatteren har jo skrevet bøkene til barna sine, bøkene har blitt skumlere osv etterhvert som barna hennes ble eldre. Så de siste filmene er beregnet på eldre barn enn de første.

Vi leste boken først og deretter så filmen. Første boken er ganske tynn og går fort å lese høyt. Dette gjorde at filmen ble mindre skummel når hun visste at det endte bra til slutt. Hun var da ca 6år.

Anonym poster: 550fe3df64e96cb1dca376d1b06371bc

Min syvåring syntes den tredje filmen var skummel, men superspennende. Han har sett de tre første. Han var litt redd for desperanter den natta, men ellers gikk det fint. Han gleder seg til å se de andre filmene etterhvert :)

Anonym poster: 5206bec7b13200906655fcf19d0bb973

Annonse

Mine to eldste har begge sett den første filmen da de var sju. Den eldste tålte det godt, så nokså raskt nummer to og tre og før hun kom til nummer fire, hadde hun også lest seks bøker.

Nummer to ble livredd av den første filmen. Han er ikke lettskremt ellers, men den gjorde voldsomt inntrykk. Turte ikke å være alene i en etasje i mange måneder etterpå. Ble mørkeredd og fikk mareritt.

Mine på 7 og 8 har sett alle og storkoste seg. De syntes ikke de var for skumle. Men Kaptein Sabeltann ble minste redd :P Forstå det den som kan ;)

Anonym poster: 7683ed159334f9ffd0f2a617afb58ab8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...