November-spire-79 Skrevet 15. mai 2013 #1 Del Skrevet 15. mai 2013 Legen sa at når de er 7 mnd så skal babyen klare å sove 7 timer i strekk, og 6 mnd skal de sove 6 timer osv. Det er jo ikke så lett da. Helsesøster sier vi må kutte ned på nattammingen og at vi må regne med litt gråt. Jeg vil ikke kutte ned noe som helst før vi er klare for det. Arg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 15. mai 2013 #2 Del Skrevet 15. mai 2013 Svarte ha og ja på alt helsesøster sa, gjekk så heim og gjorde det som var rett for oss. Dei veit kanskje litt meir om det generelle med barn, til gjengjeld mindre enn deg om akkurat ditt barn. Mitt råd er å stole på at du veit best kva som passar best for dykk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Temperance Skrevet 15. mai 2013 #3 Del Skrevet 15. mai 2013 Helsesøster sa også til oss at vi måtte nattavvenne. Har mast om dette de siste 3-4 gangene... Og vi avvendte det ene måltidet, da han begynte å våkne veldig ofte. Etter det hadde han to faste oppvåkninger, men nå er det ikke alle netter han våkner, og som oftest bare en gang. Så det har jo gått seg litt til i det siste av seg selv Så da tenker jeg at det jo var mer skånsomt for han å få styre dette litt selv, i stedet for skrikekurene helsesøster har anbefalt. Når vi kuttet det ene måltidet så gjorde vi det også så skånsomt som mulig. Så du må bare gjøre som "stjerne" sier, å si ja og ha og så gjøre som du vil Helsesøster og lege har ikke ALLTID rett, selv om det tror det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulver Skrevet 15. mai 2013 #4 Del Skrevet 15. mai 2013 Inn det ene øret, ut det andre.. Sånn har jeg det hos helsesøster;) Vi gjør det som passer oss, i vårt tempo:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 15. mai 2013 #5 Del Skrevet 15. mai 2013 Vet du hva; si hva du mener til hs og gjør det som passer deg og ditt barn! Jeg blir så sint når di sier gjør sånn og sånn. Hadde det vært et problem for deg og ammet eller at det var noe du gjorde som hindret babyens utviklig eller lignende så hadde det vært en annen sak, men ærlig talt det er du som må opp, det er dine pupper, gjør det som passer deg! Hs mener sikker bra, men de er bare et menneske de også, med feil sådann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 15. mai 2013 #6 Del Skrevet 15. mai 2013 Mitt barn på 8 mnd har inntil nylig aldri sovet mer enn 2 timer i strekk på natta og i tillegg ville stå opp mellom 5 og seks. Jeg skal LOVE deg at jeg var sliten. Da han begynte å kunne snu seg, og krype ble søvnproblemet verre. Jeg tok de opp på 6 mnd kontrollen. Fikk da beskjed om å prøve å kutte ut nattammingen, i tillegg til å lære barnet å sovne selv uten byssing, pupping osv La det gråte litt for å finne søvnen. Vel, jeg var IKKE klar for å la barnet mitt gråte noe som helst, så jeg fortsatte i samme banen med byssing og pupping og vann. Hver gang han våknet (hver 1-2 time hele kvelden og natta) gikk jeg enten inn å ga vann eller pupp. Klarte etterhvert å kutte ned til 1 puppe-måltid om natta, de andre gangene ga jeg vann. Men søvnen til min lille pode ble ikke bedre (heller verre jo mer aktiv han ble. Særlig da han lærte å stå oppreist i senga), og jeg og barnefaren ble stadig mer og mer sliten av å aldri få sammenhengende søvn. For 2 uker siden merket jeg at NÅ, NÅ møter jeg snart veggen. Jeg ORKET ikke mer av ilte søvn om mye gråting. Jeg følte jeg nesten ble GAL. Virkelig gal altså, jeg var helt i ørska, verre enn ammetåka. Så jeg ringte på nytt til HS og ville snakke om søvnproblemet. Jeg var egentlig klar for å begynne med medisiner for å få den lille røveren min til å sove Men så sa altså HS at når jeg la han, skulle jeg legge han på vanlig vis, for så å gå ut av rommet, vente 2-5 min før jeg gikk inn igjen. Da skulle jeg si det var natt og at han måtte sove. Så skulle jeg fortsette slik helt til han sovnet. Han skulle heller ikke få pupp eller vann på natta var beskjeden. Virkelig desperat denne gangen, gikk jeg hjem og gjorde som HS sa. Jeg tenkte at det er bedre med litt gråting enn å dope sønnen min ned med sovemedisiner! Første kvelden tok det 40 min før han sovnet. Han var rasende, virkelig HYLTE, vi stod på gangen, gikk inn hvert 2-5 min. Det roet seg etter 20 min, og så sovnet han til slutt. Han våknet 6 ganger den natta, men vi var jo vant til det. 2. kvelden tok det 20 min før han sovnet. INGEN hyling, kun sutring. Han våknet kun 2 ganger den natta. 3.kvelden sovnet han etter 15 min. Ingen hyling, var inne 1 gang å så til han da jeg holdt på å legge han. Våknet kun 1 gang den natta. 4. kvelden sovnet han i løpet av 10-15 min. Heller ingen gråting. Sov for første gang natta gjennom, fra 19-05.30! NYYYDELIG! Sovet natta gjennom siden. Det er nå 1 uke siden jeg var hos HS. Det har virkelig blitt helt FANTASTISK. Endelig kan jeg sove i mer enn 2 timer i strekk. Endelig er ikke leggingen et mareritt lenger. Før tok det mellom 30-45 min med hyling og kaving for å få lillegutt til å sove, NÅ har det ikke tatt lenger enn 10 min de to siste kveldene..Jeg er optimistisk og tror at vi nå er over kneika! Så altså, gjør som du selv føler er best for ditt barn. Det er ikke vits å begynne med noe man ikke selv er klar for Men HS har god erfaring, og mange nyttige tips. Det er jo bare opp til hver enkel om vi velger å bruke dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 16. mai 2013 Mitt barn på 8 mnd har inntil nylig aldri sovet mer enn 2 timer i strekk på natta og i tillegg ville stå opp mellom 5 og seks. Jeg skal LOVE deg at jeg var sliten. Da han begynte å kunne snu seg, og krype ble søvnproblemet verre. Jeg tok de opp på 6 mnd kontrollen. Fikk da beskjed om å prøve å kutte ut nattammingen, i tillegg til å lære barnet å sovne selv uten byssing, pupping osv La det gråte litt for å finne søvnen. Vel, jeg var IKKE klar for å la barnet mitt gråte noe som helst, så jeg fortsatte i samme banen med byssing og pupping og vann. Hver gang han våknet (hver 1-2 time hele kvelden og natta) gikk jeg enten inn å ga vann eller pupp. Klarte etterhvert å kutte ned til 1 puppe-måltid om natta, de andre gangene ga jeg vann. Men søvnen til min lille pode ble ikke bedre (heller verre jo mer aktiv han ble. Særlig da han lærte å stå oppreist i senga), og jeg og barnefaren ble stadig mer og mer sliten av å aldri få sammenhengende søvn. For 2 uker siden merket jeg at NÅ, NÅ møter jeg snart veggen. Jeg ORKET ikke mer av ilte søvn om mye gråting. Jeg følte jeg nesten ble GAL. Virkelig gal altså, jeg var helt i ørska, verre enn ammetåka. Så jeg ringte på nytt til HS og ville snakke om søvnproblemet. Jeg var egentlig klar for å begynne med medisiner for å få den lille røveren min til å sove Men så sa altså HS at når jeg la han, skulle jeg legge han på vanlig vis, for så å gå ut av rommet, vente 2-5 min før jeg gikk inn igjen. Da skulle jeg si det var natt og at han måtte sove. Så skulle jeg fortsette slik helt til han sovnet. Han skulle heller ikke få pupp eller vann på natta var beskjeden. Virkelig desperat denne gangen, gikk jeg hjem og gjorde som HS sa. Jeg tenkte at det er bedre med litt gråting enn å dope sønnen min ned med sovemedisiner! Første kvelden tok det 40 min før han sovnet. Han var rasende, virkelig HYLTE, vi stod på gangen, gikk inn hvert 2-5 min. Det roet seg etter 20 min, og så sovnet han til slutt. Han våknet 6 ganger den natta, men vi var jo vant til det. 2. kvelden tok det 20 min før han sovnet. INGEN hyling, kun sutring. Han våknet kun 2 ganger den natta. 3.kvelden sovnet han etter 15 min. Ingen hyling, var inne 1 gang å så til han da jeg holdt på å legge han. Våknet kun 1 gang den natta. 4. kvelden sovnet han i løpet av 10-15 min. Heller ingen gråting. Sov for første gang natta gjennom, fra 19-05.30! NYYYDELIG! Sovet natta gjennom siden. Det er nå 1 uke siden jeg var hos HS. Det har virkelig blitt helt FANTASTISK. Endelig kan jeg sove i mer enn 2 timer i strekk. Endelig er ikke leggingen et mareritt lenger. Før tok det mellom 30-45 min med hyling og kaving for å få lillegutt til å sove, NÅ har det ikke tatt lenger enn 10 min de to siste kveldene..Jeg er optimistisk og tror at vi nå er over kneika! Så altså, gjør som du selv føler er best for ditt barn. Det er ikke vits å begynne med noe man ikke selv er klar for Men HS har god erfaring, og mange nyttige tips. Det er jo bare opp til hver enkel om vi velger å bruke dem. så bra at dere fikk det til det høres deilig ut med søvn om natten ja vi driver å øver på å sovne uten puppen i munnen. Klarer ikke så mye gråting ennå, men hun er bare 6 1/2 mnd. I dag fikk hun pupp på sengekanten, så la jeg henne ned i sengen. Hun sutret litt men jeg bysset litt og da roet hun seg. Hun lekte litt før hun sovnet av seg selv. Det er helt utrolig. Tror vi tar det rolig foreløpig, også får vi heller ta en kamp om noen måneder synes det går litt bedre nå enn det har gjort før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aleteia Skrevet 16. mai 2013 #8 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Med førstemann drev helsesøster og maste om nattavvenning, selv om jeg ikke følte det var tid for det. Når jeg så kom med nr to på samme alder og sa jeg skulle nattavvenne for jeg var utslitt, mente den nye helsesøstera at jeg burde fortsette! Det var viktig å opprettholde melkeproduksjonen! :-) Heldigvis gjør jeg som jeg vil, slik som flere over her! Men når det er sagt, ermin personlige erfaring omtrent som det beskrives over her - at avvenninga har gått overraskende greit og nattesøvnen blitt mye bedre for mor og barn! Endret 16. mai 2013 av Aleteia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
førskolelæreren Skrevet 16. mai 2013 #9 Del Skrevet 16. mai 2013 Mitt barn på 8 mnd har inntil nylig aldri sovet mer enn 2 timer i strekk på natta og i tillegg ville stå opp mellom 5 og seks. Jeg skal LOVE deg at jeg var sliten. Da han begynte å kunne snu seg, og krype ble søvnproblemet verre. Jeg tok de opp på 6 mnd kontrollen. Fikk da beskjed om å prøve å kutte ut nattammingen, i tillegg til å lære barnet å sovne selv uten byssing, pupping osv La det gråte litt for å finne søvnen. Vel, jeg var IKKE klar for å la barnet mitt gråte noe som helst, så jeg fortsatte i samme banen med byssing og pupping og vann. Hver gang han våknet (hver 1-2 time hele kvelden og natta) gikk jeg enten inn å ga vann eller pupp. Klarte etterhvert å kutte ned til 1 puppe-måltid om natta, de andre gangene ga jeg vann. Men søvnen til min lille pode ble ikke bedre (heller verre jo mer aktiv han ble. Særlig da han lærte å stå oppreist i senga), og jeg og barnefaren ble stadig mer og mer sliten av å aldri få sammenhengende søvn. For 2 uker siden merket jeg at NÅ, NÅ møter jeg snart veggen. Jeg ORKET ikke mer av ilte søvn om mye gråting. Jeg følte jeg nesten ble GAL. Virkelig gal altså, jeg var helt i ørska, verre enn ammetåka. Så jeg ringte på nytt til HS og ville snakke om søvnproblemet. Jeg var egentlig klar for å begynne med medisiner for å få den lille røveren min til å sove Men så sa altså HS at når jeg la han, skulle jeg legge han på vanlig vis, for så å gå ut av rommet, vente 2-5 min før jeg gikk inn igjen. Da skulle jeg si det var natt og at han måtte sove. Så skulle jeg fortsette slik helt til han sovnet. Han skulle heller ikke få pupp eller vann på natta var beskjeden. Virkelig desperat denne gangen, gikk jeg hjem og gjorde som HS sa. Jeg tenkte at det er bedre med litt gråting enn å dope sønnen min ned med sovemedisiner! Første kvelden tok det 40 min før han sovnet. Han var rasende, virkelig HYLTE, vi stod på gangen, gikk inn hvert 2-5 min. Det roet seg etter 20 min, og så sovnet han til slutt. Han våknet 6 ganger den natta, men vi var jo vant til det. 2. kvelden tok det 20 min før han sovnet. INGEN hyling, kun sutring. Han våknet kun 2 ganger den natta. 3.kvelden sovnet han etter 15 min. Ingen hyling, var inne 1 gang å så til han da jeg holdt på å legge han. Våknet kun 1 gang den natta. 4. kvelden sovnet han i løpet av 10-15 min. Heller ingen gråting. Sov for første gang natta gjennom, fra 19-05.30! NYYYDELIG! Sovet natta gjennom siden. Det er nå 1 uke siden jeg var hos HS. Det har virkelig blitt helt FANTASTISK. Endelig kan jeg sove i mer enn 2 timer i strekk. Endelig er ikke leggingen et mareritt lenger. Før tok det mellom 30-45 min med hyling og kaving for å få lillegutt til å sove, NÅ har det ikke tatt lenger enn 10 min de to siste kveldene..Jeg er optimistisk og tror at vi nå er over kneika! Så altså, gjør som du selv føler er best for ditt barn. Det er ikke vits å begynne med noe man ikke selv er klar for Men HS har god erfaring, og mange nyttige tips. Det er jo bare opp til hver enkel om vi velger å bruke dem. Vi hadde det på akkurat samme måte! Vi bysset mini i Søve til han var 5 måneder.. Tilslutt orket vi ikke mer og måtte ta kampen. Men det var ikke så ille. Første kveld gråt han i 1 time og våknet flere ganger på natta.. Andre kveld godtok han at det var slik og sovnet. Men han kan ligge å leke litt med klut og fulle, men sovner etter ca 10 min. Det er såå deilig. Men kun dere som foreldre vet hva som er best for deres barn. Ingen andre:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nicki82 Skrevet 18. mai 2013 #10 Del Skrevet 18. mai 2013 Skrikekurer hjelper for noen, og ikke for andre. For meg er det feil. Følg mammahjerte, som mange over her skriver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nicki82 Skrevet 18. mai 2013 #11 Del Skrevet 18. mai 2013 Fungerer for noen, og ikke for andre-skulle det stå. Ingen tvil om st det fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå