Gå til innhold

inspirert.: låner dere bort deres bil til andre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gjør ikke det lengre. Vi gjorde det men det straffet seg når vedkommende som kjørte kræsjet bilen og forsikringen vår ble brukt. Forsikringen gikk opp en del.

Etter dette så låner vi ikke bort bil. Vi kjører gjerne andre om vi har mulighet, men er også avhengi av å ha en bil hver.

låner dere bort bil.??

Anonym poster: 342162dea9a7ce1bce4b6167cd69eca5

Fortsetter under...

Skrevet

Nei ikke nå lenger, for en venn fikk låne den da han skulle flytte, og da vi fikk den tilbake var dene ene siden skrapet opp og han nektet for det var hans feil.

Anonym poster: 61e2df5ea8e9aeb2ec3de3092c89af99

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ikke til hvemsomhelst, nei. Og ikke til hvasomhelst, helle

Skrevet

Ja, det hadde jeg. Både til venner og familie. Men det er fordi jeg vet at hadde noe skjedd, så hadde de ordnet opp uansett hva og det hadde ikke gått ut over oss og forsikringen vår.

Skrevet

Selvfølgelig.

Anonym poster: fbc1f2501ea415ab321ad0ebfd086ca3

Annonse

Skrevet

Ja, men kun til de nærmeste.

Skrevet

Når jeg hadde en billig bil, lånte jeg den vekk til enhver som ønsket. Men nå har jeg en flett ny bil som folk ønsker å dra båten med og det ene med det andre, men da får de heller synes at jeg er kjip som sier nei. Enten drar jeg båten for de om jeg har mulighet, ellers får de finne noen andre. Men jeg overlater ikke dyr bil i andres varetekt når de selv ikke behandler sine egne biler noe pent.

Anonym poster: 90d1f5c9d82d614861c6d12d6949040e

Skrevet

Ja. Men bare til nær familie. Mannens familie låner den når de er her for de bor på andre siden av landet. Men bare på korte turer da, de reiser ikke fra oss og til danmark feks.

Anonym poster: a558e67ac9d316469744cb42c48da57f

Skrevet

Familie får låne, også til øvelseskjøring :) og noen nære venner, men der er jeg ofte med selv.

Skrevet

Ja, er ikke mye verdt uansett.

Skrevet

Nei, vi bor sånn at vi ikke kommer noe sted uten bil, så da låner jeg den ikke bort.

Skrevet

Nei, absolutt ikke. skulle det skje noe med fen, selv småting, så vil det fort sette vennskap på prøve..! Mannen stiller heller som sjåfør hvis noen trenger hjelp med flytting, handling e.l.

Anonym poster: 3ef78696b45eb2023f9f918be5dc0a3c

Annonse

Skrevet

Ja, til noen. Men ikke til hvem som helst.

Anonym poster: 205b538e87c9ea90bdbb9e14157d4d32

Skrevet

Nei, ikke egentlig. Dessverre har svigerfamilien et veldig spesielt forhold der alt kan lånes uten å spørre. I påsken var alle samlet i lag og det skjedde flere irriterende hendelser. Bilen ble lånt i hytt og pine uten at noen spurte om lov, da jeg skulle bruke den en dag var den helt tom for bensin og full av hundehår! Dette var ikke det eneste som ble lånt uten lov, den ene svigerbroren min tok ullundertøyet mitt og presset det på seg i tillegg til å ta mannen sine skiklær som han ødelagte. Han tilbyde seg aldri å erstatte klærne til flere tusen kroner.

Jeg har sagt fra til mannen at hvis det befinner seg en mann i mine klær eller en hund i vår bil igjen kommer jeg aldri til å bli med på tur igjen til svigerfamilien.!

Anonym poster: 4d5149827ca39d9f1256b695bedc1a4b

Skrevet

Ja, men det er aldri noen andre enn familie som har reist med fly eller buss som har spurt. Ellers spør vi av og til familie om å byttelåne bil fordi vi har bare elbiler og har siden vi kjøpte det for to år siden trengt noe som kjører lengre eller har tilhengerfeste ca tre ganger, og de vi har spurt har ikke noe imot å byttelåne.

Hvis andre skulle spørre om å låne måtte vi tatt stilling til det, men det har ikke vært aktuelt enda.Ser for meg at vi bare hadde sagt ja om vi var sikre på at de tok ansvar for evt skader.

Skrevet

Nei, ingen får låne bilen min.

Det har noe med at jeg har firmabil også, men jeg tror uansett at jeg ville vært gnien på å låne den bort :)

Skrevet

Ja, hvis vi kjenner dem. Vi har bare tikronersvrak, flere av dem, så om det skjer noe, er det ikke så farlig.

Skrevet

Tja jeg kunne godt lånt bort bilen min hvis det var til noen jeg kjenner, men det er ikke ofte jeg får spørsmål om det. Tror samboeren er litt mindre glad for det, for han kjører familiebilen og jeg har gammel konebil :P

Gjest Lagå
Skrevet

Har lånt bort den eldste bilen en gang (2002 modell). Likte det ikke og gjør det kun om det er nødvendig. DeN nyeste, Passaten låner vi aldri bort. Det skjer ikke, men har blitt gjort unntak nå når vi er på ferie og måtte bli kjørt til flyplassen og hentes så da har en kamerat kjørt oss til også henter et familiemedlem oss. Lar dem da ta bilen vår slik at vi slipper å tenke på flytting av barnesetet

Skrevet

nja... til de nærmeste om det er krise så ja. mamma alltid selvf. venner aldri.

Anonym poster: a2e7bf68f6ade9e824716bdfd725d51a

Skrevet

Har aldri fått spørsmålet. Alle jeg kjenner som kan kjøre bil har sin egen selv. Men hadde noen spurt, og jeg tilfeldigvis ikke trengte den selv, hadde jeg sagt ja.

Skrevet

Det er sjelden/aldri noen problemstilling. Men det kommer an på hvem og til hva. Lengre turer som feks danmarkstur hadde vært uaktuelt. Da går det for mange kilometer, og vi kjører allerede nok som det er. Småturer hvis det er absolutt nødvendig og vi stoler på vedkommende går fint. Vi har også lånt svigers sin bil ved ett par anledninger men er ikke komfortable med det - det er store verdier og er man uheldig så er det ekstra kjipt om det ikke er ens egen bil engang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...