Gå til innhold

Hvor mange uker på vei er dere og hvor mye har dere gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 15+6 nå og gått opp ca 2 kg. Er 167 cm høy, veide 61 kg og bim ca 22. Forje svangerskap la jeg meg på 17 kg men stresser ikke med kg. Har spydd en del første trimester men ungen har fått sitt og har hatt tidlig UL og alt ser bra ut.. ungen tar sitt først:) Hvis jeg spiser visse ting eller mye om gangen blir jeg kvalm/spyr.

Men...liten eller ingen mage her men derimot gått fra str 38 til snart 42. Helt utrolig hvordan hoftene har flyttet seg utover(gjorde det sist svangerskap men raskt tilbake i str 38 etter ca 4-5 mnd)

Fortsetter under...

Gjest flykræsj

Uke 26, opp 17 kg! Trengte disse kiloene, siden jeg var ganske spinkel før jeg ble gravid. Men jeg ´føler meg fantastisk nå!

godt noen føler seg fantastisk som gravid :wub:

Ja, jeg føler meg bare tjukk for tida... Er 13 uker og i en mellomfase nå. Klærne er trange, men har jo ikke noen definert gravidmage akkurat! Ser ut som jeg bare har lagt på meg, hvilket jeg jo i og for seg også har gjort :P

Gjest tuttemor

Uke 26, opp 17 kg! Trengte disse kiloene, siden jeg var ganske spinkel før jeg ble gravid. Men jeg ´føler meg fantastisk nå!

Ja, jeg føler meg bare tjukk for tida... Er 13 uker og i en mellomfase nå. Klærne er trange, men har jo ikke noen definert gravidmage akkurat! Ser ut som jeg bare har lagt på meg, hvilket jeg jo i og for seg også har gjort :P

samma her ....!! 13+4 og "Magen" er der hvis jeg legger godvilja til, men det er jo rumpa og låra og :P og ikke mange andre vet det jo, så ... fysj ...godt med mat :blink:

Gjest flykræsj

samma her ....!! 13+4 og "Magen" er der hvis jeg legger godvilja til, men det er jo rumpa og låra og :P og ikke mange andre vet det jo, så ... fysj ...godt med mat :blink:

Veldig godt med mat!! Alt smaker ekstra godt nå om dagen synes jeg! Til og med matpakka spises med andakt og stort velbehag :) Badevekta mi har tatt kvelden, så jeg får ikke fulgt med heller.. Egentlig like greit, for selv om jeg har et normalt forhold til vekt kan jeg fort bli "avhengig" av å veie meg hver morgen. Det holder jo å veie seg hos legen. Gleder meg til jeg får skikkelig mage, på en rar måte synes jeg at jeg ser slankere ut med skikkelig kul enn nå i denne mellomfasen hvor jeg er lettere oppblåst og med ekstra polstring hist og her!

Annonse

Gjest tuttemor

Veldig godt med mat!! Alt smaker ekstra godt nå om dagen synes jeg! Til og med matpakka spises med andakt og stort velbehag :) Badevekta mi har tatt kvelden, så jeg får ikke fulgt med heller.. Egentlig like greit, for selv om jeg har et normalt forhold til vekt kan jeg fort bli "avhengig" av å veie meg hver morgen. Det holder jo å veie seg hos legen. Gleder meg til jeg får skikkelig mage, på en rar måte synes jeg at jeg ser slankere ut med skikkelig kul enn nå i denne mellomfasen hvor jeg er lettere oppblåst og med ekstra polstring hist og her!

Ja klart det, det andre synes hvertfall ikke like godt lenger da , også har man en litt annen unnskyldning ;)

Matpakka ja, brødskiver går ned på høykant - litt fler enn vanlig og kan du si =/

Men når trusa begynner å bli stram,(sorry!!!) haha, da er det liksom ikke bare magen som har blitt "større". offameg.. får håpe vi får ordentlig mage tidlig, ellers kan det bli rimelig kjedelig å gå rundt hele sommerferien som en halvfeit slapp og bleik ku :P

• 2 uker senere...

Er 20+4 og kom akkurat hjem fra syden. Vekten viste at jeg på di to ukene i syden har lagt på meg 3-4 kg...!?? Har ikke spist så mye at dette skal være mulig! og har så og si kun drukket vann. Noen som vet hvordan dette kan være mulig? Før jeg dro var jeg 18 uker på vei og hadde til da gått opp 3 kg, så holdte på å svime av nå når jeg så at jeg liksom har gått opp like mye på bare to uker. :P

Annonse

Er 20+4 og kom akkurat hjem fra syden. Vekten viste at jeg på di to ukene i syden har lagt på meg 3-4 kg...!?? Har ikke spist så mye at dette skal være mulig! og har så og si kun drukket vann. Noen som vet hvordan dette kan være mulig? Før jeg dro var jeg 18 uker på vei og hadde til da gått opp 3 kg, så holdte på å svime av nå når jeg så at jeg liksom har gått opp like mye på bare to uker. :P

Vann i kroppen pga varmen?

ja det jeg og tenkte, for dagen etter jeg kom hjem hadde jeg allerede gått ned 1 kilo igjen.. :) men har fortsatt gått opp 2,5 kg da på di to ukene, kan det være at noe vann enda er igjen da eller? Når evt kan slikt gå av igjen, noen peiling? Takk for svar forresten :)
Gjest flykræsj

ja det jeg og tenkte, for dagen etter jeg kom hjem hadde jeg allerede gått ned 1 kilo igjen.. :) men har fortsatt gått opp 2,5 kg da på di to ukene, kan det være at noe vann enda er igjen da eller? Når evt kan slikt gå av igjen, noen peiling? Takk for svar forresten :)

Tror kanskje ikke det er vann etter en uke?? Imidlertid ikke så uvanlig at vekten gjør noen hopp i ukene mellom 17 og 27 (tror jeg det var). Husker jeg også hadde det slik. Plutselig gjorde vekten noen hopp opp i den perioden, og den hoppet ikke ned igjen for å si det sånn ;) Så lenge du har spist greit og ikke får store ødemer er det neppe noen fare.

Min vekt varierer faktisk med 1 kg fra dag til dag. Ene dagen er jeg 60, neste dag 59. Hos meg kommer det mye an på hva jeg spiser. Er i 24 uke.

Gjest flykræsj

Shit! Veide meg ikveld og vekta viste +4 kg!! Kjenner jeg har endel vann i beina i kveld da jeg har sittet overtid på jobb til kl ni idag, men likevel... er forresten 15 uker idag så det er jo en stund igjen :(

Uke 24 og + 5 kg ca. Jeg la på meg 3 kg de første 12 ukene pga at jeg måtte spise for å stagge kvalmen og pga inaktivitet! Det jevnet seg ut når formen kom tilbake og jeg ble mer aktiv. Noen legger på seg mer i begynnelsen,  noen mest i 2.tri og de fleste? mest i 3.tri. Vi er alle forskjellige!

Gjest flykræsj

Shit! Veide meg ikveld og vekta viste +4 kg!! Kjenner jeg har endel vann i beina i kveld da jeg har sittet overtid på jobb til kl ni idag, men likevel... er forresten 15 uker idag så det er jo en stund igjen :(

Forresten 159 høy og veide 54 kg før graviditet. Siden jeg er såpass lav sees kg godt... Jaja, har spist som en flodhest, og vært inaktiv hele våren grunnet stadig sykdom (jeg vet unnskyldninger unnskyldninger). Satser imidlertid på et mer aktivt liv nå, og sunnere og litt mindre mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...