Gå til innhold

Hvor mange uker på vei er dere og hvor mye har dere gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Ja så var det sisse puppa da....er det normalt at de ikke blir noe særlig større også?

nå er jeg straks 14 uker og jeg har ikke gått opp noen ting jeg da....

men jeg har ganske store fra før av så det har kanskje litt å si? når bør jeg vente at de begynner å vokse?

Sikkert bare unødvenig bekymring og lite funksjonelle tanker jeg har men :P

men jeg trodde jeg skulle få kanondigre boobs jeg da! :)

Fortsetter under...

Ja så var det sisse puppa da....er det normalt at de ikke blir noe særlig større også?

nå er jeg straks 14 uker og jeg har ikke gått opp noen ting jeg da....

men jeg har ganske store fra før av så det har kanskje litt å si? når bør jeg vente at de begynner å vokse?

Sikkert bare unødvenig bekymring og lite funksjonelle tanker jeg har men :P

men jeg trodde jeg skulle få kanondigre boobs jeg da! :)

Jeg håpa faktisk at jeg endelig skulle få "normalt store" pupper under graviditeten, er ganske flatbrysta til vanlig :P Da hadde hvert fall noe sett fint ut til sommeren ;) Men neeeida, alt annet blir større, bare ikke puppene og jeg er i uke 28!!!! :P

hehe! :) twinkle8gr: Plutselig kommer dem veit du! Jeg er jo litt glad for at de ikke har blitt større, men jeg hører jo at det er normalt at de blir større nå og tenker kanskje at det er noe galt ettersom de ikke vokser.

Men det er vel normalt og individuelt som alt annet! ;)

Blir de veldig mye større så er jeg redd jeg ikke finner noen bh som passer....

Får håpe puppa kommer fort på deg da så du strutte med de i sommer! :P

Endret av hønemor0408

Annonse

Startet på 76 då eg vart gravid gikk ned til 73 i ukene frem til uke 12 å er nå oppe i 81 i uke 35 vett ikke om eg skal gå ut i fra vekta før eg vart gravid men uansett klagar eg ikke.

Med di to første gikk eg opp 25 å 30 kilo å noe gikk av men så er ikke eg kjent for å trene så mye derav forble vekta slik den var, men liker kroppen bedre nå enn før eg fikk første mann siden eg da veide 58 å var 175 høg, type skinn å bein uten noen for for former ;)

Er 12+5 og har gått opp 3-4 kg hittil. Håper jeg klarer å holde meg litt stabil den neste måneden.

Jeg gikk opp 6 kg frem til uke 12. Spiste det som passet meg pga mye kvalme og stillesitting. Tok litt grep etter 3-4 måneden, og klarte å gå ned noen få kilo og har klart å holde meg ganske stabil etter det. Er nå 7 mnd på vei og har totalt gått opp 5 kg siden start:) Så det er mulig å stabilisere det ved å passe kosten. Nå var jeg noe overvektig i utgangspunktet og trenger ikke de ekstra fettreservene ;)

Er 12+5 og har gått opp 3-4 kg hittil. Håper jeg klarer å holde meg litt stabil den neste måneden.

Jeg gikk opp 6 kg frem til uke 12. Spiste det som passet meg pga mye kvalme og stillesitting. Tok litt grep etter 3-4 måneden, og klarte å gå ned noen få kilo og har klart å holde meg ganske stabil etter det. Er nå 7 mnd på vei og har totalt gått opp 5 kg siden start:) Så det er mulig å stabilisere det ved å passe kosten. Nå var jeg noe overvektig i utgangspunktet og trenger ikke de ekstra fettreservene ;)

Tusen takk for inspirasjon, TwinkleStar! Samme situasjon her. Orket ikke så mye og spiste hele tiden pga kvalm. Er bedre nå, om enn med gode og dårlige dager.

Hei, Twinklestar! Det hørtes inspirerende ut.

Jeg har slanket meg før og holdt vekten etterpå, men er litt usikker nå når jeg er gravid. Sist gang hadde jeg vekten under kontroll, men denne gangen har jeg vært utrolig dårlig, kvalm og hatt ulvehunger kombinert med en anbefaling deler av tiden på å holde meg i ro og unngå noe særlig aktivitet. Resultatet er at jeg har lagt på meg 4-5 kg allerede, og jeg er bare 14 uker på vei. Jeg har noen kilo ekstra fra før og vil ikke gå opp for mye, svangerskapet mitt er allerede et risikosvangerskap.

Kan du si noe mer detaljert om hvordan du fikk til det du har gjort, og om du fikk noe veiledning underveis? Jeg tenker blant annet på den generelle anbefalingen om at man i utgangspunktet skal unngå å gå ned i vekt mens man er gravid. Jeg tenker det blir lettere å holde vekten når formen blir bedre, men vil gjerne ha noen tips!

Hei, Twinklestar! Det hørtes inspirerende ut.

Jeg har slanket meg før og holdt vekten etterpå, men er litt usikker nå når jeg er gravid. Sist gang hadde jeg vekten under kontroll, men denne gangen har jeg vært utrolig dårlig, kvalm og hatt ulvehunger kombinert med en anbefaling deler av tiden på å holde meg i ro og unngå noe særlig aktivitet. Resultatet er at jeg har lagt på meg 4-5 kg allerede, og jeg er bare 14 uker på vei. Jeg har noen kilo ekstra fra før og vil ikke gå opp for mye, svangerskapet mitt er allerede et risikosvangerskap.

Kan du si noe mer detaljert om hvordan du fikk til det du har gjort, og om du fikk noe veiledning underveis? Jeg tenker blant annet på den generelle anbefalingen om at man i utgangspunktet skal unngå å gå ned i vekt mens man er gravid. Jeg tenker det blir lettere å holde vekten når formen blir bedre, men vil gjerne ha noen tips!

Jeg har ikke hatt noe spesiell veiledning, men både jordmor og lege vet at jeg kuttet ut mesteparten av sukker og brus fra uke 20 og la om til bedre vaner, bare positive tilbakemeldinger derfra. Fikk meg en liten WOW opplevelse da jeg gikk på vekta i slutten av 3 måned, og så at jeg hadde bikka 7 kg opp! Har i flere år vært vinglende medlem på vektklubb.no og gått opp og ned. Er fremdeles medlem der, og satte i gang! Skriver opp alt jeg spiser/drikker, ligger på ca 1800 kcal i hverdagen. Noen dager bittelitt mindre, andre dager mer (spesielt i helgene er det lett for å bli en bedre middag, noe snop e.l.). Fokuserer på sunn mat i hverdagen. Spiser grovt brød/knekkebrød, mye frukt/grønt, magre produkter osv. Ikke noe hokkus pokkus! :) Driver i grunn med minimal aktivitet, og da er det jo også begrenset med ekstra næring man trenger kun fordi man er gravid. Hundre meninger om dette med "slanking" under graviditeten, men jeg mener absolutt ikke at jeg slanker meg. Har endret kosthold både for min egen og babyn skyld og jeg får masse energi og glede av å vite at jeg hjelper oss begge til et bedre liv :) Formålet mitt var i utgangspunktet ikke å gå ned i vekt, men å stabilisere vekta og begrense oppgangen siden jeg som sagt er ca 10-15 kilo overvektig fra før. (BMI på 28,5.) Magen vokser og babyn er litt over gjennomsnittet strmessig, så den tar det den skal :) Men ikke tro at jeg aldri spiser snop, kaker e.l. Hatt flere maidager nå hvor det har blitt både det ene og det andre, og det er helt greit. Så lenge flesteparten av dagene i løpet av en uke er bra!! :) Det å kjenne et lite liv vokse i meg var hvert fall den motivasjonen jeg trengte for å legge om vanene mine og har kun hatt glede av det! :)

Endret av TwinkleStar
Gjest tuttemor

12 uker og nesten 5 kg !!!!! :wacko: på tide å kutte ned på sukkeret kanskje? har jo klart å kutte ned på så mye annet ifm graviditeten, men er kanskje litt stusselig å ikke sitte igjen med "noe".. men som TwinkleStar sier, man får jo energi av sunnere mat, og det har jeg ikke så mye til overs av i dag ;)

Gjest flykræsj

12 uker og + 2 kg dersom jeg går ut i fra startvekt på 54 kg. Svinger jo gjerne 1 kg opp og ned, men førte 54 kg opp på helsekortet. Har hatt ulvehunger i første trimester, men det har begynt å roe seg litt. Spiser veldig mye frukt, sikkert mer en man trenger, men frukt er noe som frister veldig for tiden. Og potetgull da :PPrøver imidlertid å spise sunt, noe jeg forsåvidt er opptatt av ellers også. Forrige svangerskap gikk jeg opp 11 kg. Nå veide jeg 5 kg mindre enn før jeg ble gravid første gang. Satser på lignende vektoppgang denne gangen. Prøver først og fremst å holde meg aktiv, men har nå hatt luftveisinfeksjon i 2 uker som har satt stopper for alle gode planer... :angry:

Annonse

12 uker her og, og 3 kg. Ganske så fornøyd med det, for forrige gang gikk jeg opp 3 kg etter at jeg hadde tisset ferdig på pinnen... Gikk totalt opp ca 30 kg, og det var 50% av startvekten min! Helt forferdelig. Det kan jeg virkelig ikke nå!

17+ 5 uker og 14kg i minus, men jeg regner med jeg er i en annen gruppe enn de fleste andre her da jeg har ekstrem overvekt. Håper på å gå ned mer, men det virker tøffere for hver dag.

Forrige gang gikk jeg opp over 35 kg og gikk ned 17 kg en uke etter fødsel.. Men så var vekta helt jojo frem til jeg ble gravid igjen. Får håpe det ikke blir like ille denne gangen, men harjo et bedre utgangspunkt heldigvis :)

Hadde jo vært kjekt om folk slang på om de var undervektig, normalvektig eller overvektig, enten høyde og lengde, eller Bmi (selv om BMI ikke alltid gir riktig inntrykk av kroppen).

For er jo litt vesentlig om man har lagt på seg 18 kilo som undervektig eller overvektig :) Undervektig trenger jo ofte litt mer reserver! Jeg hadde hvert fall synes det var interessant ;)

Hadde jo vært kjekt om folk slang på om de var undervektig, normalvektig eller overvektig, enten høyde og lengde, eller Bmi (selv om BMI ikke alltid gir riktig inntrykk av kroppen).

For er jo litt vesentlig om man har lagt på seg 18 kilo som undervektig eller overvektig :) Undervektig trenger jo ofte litt mer reserver! Jeg hadde hvert fall synes det var interessant ;)

Så sant det med bmi... Jeg jobber som trenings instruktør og har strammet opp kroppen mye det siste året, vekten raste ned i starten men så stoppet det opp... Før graviditeten veide jeg 82 kg og er 165 høy, i følge legen er jeg svært overvektig pga bmi'en min da blir rundt 32.... Men jeg er jo ikke feit i det hele tatt.

Er nå 20+3 og har totalt gått opp 3,6 kg, veldig fornøyd med det og trener fortsatt 8-12 timer i uken. Spiser ikke for to men heller mindre enn vanlig da det av naturlige grunner ikke er så god plass lengre ;)

Jeg er 19+2 i dag. Veide meg hos jordmor i dagmorges. Gått opp 1kg til nå. Jeg er 169cm, startvekt på 81kg. Bmi på 29. Fikk beskjed om at hun synes vekt oppgangen var litt lite til nå. Gikk totalt opp 14kg i forrige svangerskap.

Endret av solsikke24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...