Gå til innhold

Hvor mange uker på vei er dere og hvor mye har dere gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

uke 23 og 11,8 kg........ ikke akkurat vakkert!!!

la om kostholdet fullstendig fra osteloff og cola til salat, frukt opg grønnsaker og 4 måltider om dagen.

og svømte 4 gngr i uka, fra være soffaliggende og tvslave. gikk til og fra henting/levering i bhg til eldstemann (ca 2 km)

etter disse forandringene gikk jeg opp nye 2 kg!!

det er da man har lyst å putte hele hodet inni potetgull posen å drukne der.

skikkelig frustrerende.

men jeg hviler meg på tanken om at jeg ikke har gått opp 2 nye kilo i flesk da..... kanskje det er vann, muskler osv?

Hmm det var jo litt kjedelig da! Men vil jo tro du uansett vil ha igjen for det etter fødselen, da kommer du fort tilbake til "gamle" kroppen :)

Fortsetter under...

Annonse

Hei:) Jeg er 12+5 i dag, og har for første gang siden jeg ble gravid gått på vekta, den har ikke rørt seg i det hele tatt:) Veldig fornøyd med det! Nå hadde jeg vel noen kg ekstra til å begynne med, så det er ingen fare!!

Magen har kommet veldig, men er mer oppblåst enn gravidmage! Jeg venter nr 3, så var ikke annet enn forventa at magen kom fort denne gangen;)

Jeg er 1,62 og veier 64kg.

Jeg er 23+0 i dag og opp 5 kg, fra 51-56 og de siste 3 kg har kommet de siste 5 ukene.

Skjønner ikke hvor de har lagt seg utenom på magen for har ikke skifta str på hverken BH eller bukser. :P

Annonse

Så individuelt er det med vekta vår, jenter! Selv oppdaget jeg i dag at jeg har gått opp 1 kg siden jeg veide meg sist,altså 1 uke. Må sies at jeg har levd på kaker og me sukkerholdig drikke de få siste dagene. Har begynt å spise alt jeg ser uten å tenke på konsekvensene, bortsett fra farlig mat som kan forårsake sykdommer hos fosteret. Men må skjerpe meg med sukkerinntaket ;)

Forrige kontroll hos jordmor i uke 25 var SFmålet mitt på 25 cm. Denne gang, i uke 28, lå plutselig SFmålet på 30 cm og hadde hoppet utenfor "min egen kurve". Men kun 1 kg opp i løpet av de 3-4 ukene, selv om jeg føler magen har eksplodert :P

Totalt gått opp 6-7 kg og er i uke 28, men er nøye på hva jeg spiser, kan ikke bare fråtse innpå, da hadde jeg vel eksplodert for lengst :/

Er bare 12+2, og har gått opp ca. 1 kg. Jeg ble litt bekymret for at ikke alt var som det skal fordi jeg ikke hadde gått opp mer. Men hørte jo hjertelyden 12+0 så ting er nok helt normalt. Er egentlig glad for at jeg ikke har gått opp mer, med tanke på at jeg har spist masse etter at jeg ble gravid. Er sulten hele tiden. Samboer tror jeg vil veie over 100 kg. før ungen kommer ut :P And I hope to prove him wrong. At jeg vil veie over 100 kg. betyr en total vektoppgang på 23 kg. Er gøy å veie seg da. Kan jo skylde på noe når vekta går opp.

Uke 12+5 og 5kilo. Men stått lenge i ro dei siste ukene. Har hatt extrem kvalme, der d har hjulpet meg å spise faktisk, så det kan være ein mulig årsak....?? La på meg 16 kilo for 10år siden i mitt første svangerskap.

Jeg er 16uker idag og gått opp 3, 8kilo til nå.

Jeg lå på meg 21kilo med første og hele 36kilo med andre.

Men jeg er heldigvis *bankibordet* en av de som går det av seg på noen uker!!

Men håper denne gangen jeg kan holde meg under 20kilo..

12+1 og - 5-6kg.

Første sv skap gikk jeg opp rundt 12-15 og alt kom de siste to mnd, masse vann

Andre gikk jeg bare ned, endte med - 2

Tipper denne gangen ender på en mellomting av 1 og 2 kanskje, det er hvertfall slik jeg føler formen per nå..

16 uker og 6 kilo. La på meg 4/5 kilo før uke 8, ingen spøk å ha "ulvesult" en periode:( krysser alt jeg har for at den IKKE kommer tilbake..

Uff kjenner til den! De første 3-4 mnd var jeg helt HOL!!! Spiste akkurat det jeg ville, når jeg ville! Mye for å holde kvalme i sjakk. La vel på meg rundt 6-7 kg jeg også de mnd. Klarte heldigvis å stabilisere det litt når energien kom tilbake og kvalmen forsvant :P

Jeg også fant ut at det hjalp å spise pga kvalmen. så det endte jo med at jeg spiste hele tiden!

dessuten så var jeg ekstra sulten og hadde matlyst selv om jeg var kvalm av en eller annen merkelig grunn. :huh:

men har bestemt at jeg veier meg hver gang jeg skifter uke og i uke 13+0 så hadde jeg gått opp 3 kg.

så det er jo heldigvis ikke såååå ille.

Jeg skjønner meg ikke på vekta mi i det hele tatt jeg :wacko:

Jeg har riktignok vært mye kvalm første trimester og kasta opp minst 1 gang i uka tidligere, men kvalmen har jo også ført til LITE aktivitet og en del småspising og usunne saker... Likevel har jeg fortsatt ikke gått opp noe i vekt enda! Er straks 14 uker og både magen og puppene (som vanligvis er veldig små) ser kjempedigre ut! Skjønner liksom ikke hvor jeg skal ha blitt slankere/lettere når mage og pupper helt klart har vokst..? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...