Gå til innhold

Hvor mange uker på vei er dere og hvor mye har dere gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Uke 25 og har gått opp ca 5 kg.

Syns det går fortere nå i andre halvdel enn det gjorde første, og håper det ikke blir for mye.

Har gått opp 15 og 12 tidligere, og håper å holde meg innenfor det samme denne gangen.

14+4 og har gått opp fra 53 til 56. Første to kg kom nesten med en gang, og siste kg har gått jevnt og trutt med et par 100g hver dag de siste to ukene. Er mye i aktivitet og prøver å spise forholdsvis fornuftig.. Litt ekstra må man jo ha for ammingen uansett tenker jeg!

Annonse

24 uker i dag. Ved siste jmkontroll for 14 dager siden hadde jeg gått opp 800gram. La på meg 25kg forrige gang så overrasket over at jeg har lagt på meg så lite. Hadde en del "reserver" fra forrige graviditet så bør ikke legge på meg så mye;)

26+4 her og har lagt på meg fra 82 kg til 85 ca. Altså 3 kg. Har klart å stabilisere det litt, da de første tre mnd stort sett besto av sofa og sjokomelk!! Føyk opp til 88 kg (altså 7 kg de første tre mnd), men har heldigvis klart å gå litt ned og holde meg der. Er jo litt overvektig fra før, så greit å begrense vektøktninga litt... Prøver å spise sunt, men sprekker jo ofte litt i helger og på alle disse maidagene :P

uke 23 og 11,8 kg........ ikke akkurat vakkert!!!

la om kostholdet fullstendig fra osteloff og cola til salat, frukt opg grønnsaker og 4 måltider om dagen.

og svømte 4 gngr i uka, fra være soffaliggende og tvslave. gikk til og fra henting/levering i bhg til eldstemann (ca 2 km)

etter disse forandringene gikk jeg opp nye 2 kg!!

det er da man har lyst å putte hele hodet inni potetgull posen å drukne der.

skikkelig frustrerende.

men jeg hviler meg på tanken om at jeg ikke har gått opp 2 nye kilo i flesk da..... kanskje det er vann, muskler osv?

Dette med vikt er individuellt. Jeg har altid trent å gjør det fortsatt 3ggr i uken. Spiser sunt å er aktiv (går til å fra jobb hver dag, tar ca 1h) hver dag. Jordmor mener at så lenge du lever sunt så kan man ikke påvirke det.. Klart det e surt å se vekten øke men men er jo en grunn til det:) å man har laaang tid etter disse 9 mnd til å komme i form igjen.

Føler det er alt for mye fokus på vektøkning, er jo livsstilen som er viktig. Sunn mat å aktivitet kommer man langt med. Nyt magen, kg å tiden.. Det er trots alt bare 9 mnd!

Endret av Achieved my Everest79-♀2010

Jeg er 12+4 bare og gått opp 4kg!!!

off....håper det stopper opp litt nå.

Men jeg har spist til den store gullmedalje i 1 tri, rett og slett for å holde kvalmen under kontroll.

Og det at døgnet har flere timer for meg ettersom jeg står opp grytidlig i forhold til hva jeg pleier å gjøre og opp og tisse å spise om nattan har vel sitt å si også :P

dette har heldigvis stabilisert seg nå så jeg håper vekta står stille en stund nå....

og det er desverre ikke bare 9 måneder for de fleste....alle jeg kjenner har slitt masse med vekta etter fødsel, og det i gjerne mange år etterpå. så det er desverre ikke bare 9 måneder for mange av oss.

Vel.....bortsett fra disse syltynne venninnene mine da som er like tynne som noen streker etter fødsel...noen som har det ;)

Men ja enig at man ikke skal fokusere så mye på vekta og spise sunt og aktivitet, men for noen så er det faktisk veldig lurt å telle litt kalorier for å unngå masse slit etterpå, for noen legger på seg bare av å se på en sjokolade.

Jo men graviditeten er fortsatt 9mnd, å for mange tar det minst like lang tid å ta av de kg som å legge de på. Det er jo det normale. Så er enig i at man må passe seg å ikke spise for to eller unne seg alt man har lyst på. Men spiser man normalt å er noe aktiv så er jo utgangspunktet bedre.

Ikke noe kritikk av de som passer på vad de spiser altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...