Gå til innhold

Noen med to tette barn?

rød

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Thunder Road

Tror jeg har svart på en lignende tråd ang to tette før, men slenger inn et svar her også ;)

Jeg har to som det er 20 mnd mellom, og det anbefales virkelig :) Litt ekstra jobb den første tiden, men heldigvis var nummer 1 en rolig gutt. Nå leker de veldig godt sammen og er fryktelig glade i hverandre :)

Vi har en ny baby nå, og vi satser på 1,5-2 år mellom han og nestemann også, så får vi håpe de to har like mye utbytte av hverandre som de to eldste har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 18 mnd mellom mine to eldste og syntes det har vært helt topp! mye jobb men vel verd det og nå er minsten 2 år og eldste 3,5 og de har masse glede av hverandre:) (har tre totalt, minste er 3 mnd- 21 mnd mellom de to minste)

tenker det er hektisk nå de første årene men vi vil få masse igjen for det når barna blir litt større.

anbefales:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre :) har 1 på 9 år, ei på 6 år og en på 4 mnd nå. Lurer på å bare kjøre på å bli ferdi med nr 4 som også blir sistemann. ;) nå har jeg bedre tiden noen gang, med første hadde vi 2 hunder hvor den ene var valp, det samme med nr to bare at hundene var større. Så nå har jeg mye tid til å kose meg med baby siden vi ikke at hunder lengre. Vel får høre hva samboeren sier, men grei å slippe å bynne på jobb ingen før neste mann siden jeg har lang reisetid. Kommer til å si opp jobben og prøve å finne noe her på øya som vi bor på etter nr 4. Jeg ble ikke skremt av tanken på to tette da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på hvordan det er med to tette, det blir 17 mnd mellom våre :)

Blir det mye jobb mellom permisjonene dine? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange rosenrøde svar her, ja det er koselig, har 2 år mellom mellomste og minste barnet. Synes allikevel det er litt vel mye arbeid med en 2 åring i verste trassalder, som ikke har sluttet med bleier enda, og en liten baby. Synes 3 år er bedre, da var eldste ferdig med den verste trassen og sluttet med bleier ganske raskt etter at babyen kom, og de har så mye glede av hverandre nå, de leker sammen, og lillesøster får mye hjelp av storesøster :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på hvordan det er med to tette, det blir 17 mnd mellom våre :)

Blir det mye jobb mellom permisjonene dine? :)

Tja, det blir jo litt. Permisjonen min var over i mars, og så kommer neste i desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat 2 år mellom våre, og det går veldig fint! Men så har vi fått en liten engel av en lillebror da.. Mr tålmodig og rolig fyr har jeg aldri vært borti.. :)

Hadde det vært garantert å få en slik nummer tre også, så skulle jeg ha vurdert det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er d 2 år mlm og jeg syns d har vært tøft. Toårstrass er ikke bare bare.

Jeg håper d blir enklere når babyen nærmer seg året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 13 mnd mellom mine (neste kommer i august) og veldig spent på hvordan det skal bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har to tette og sier det er tøft i starten: hvor lang tid er starten?

Jeg forstår ikke hva dere er lagd av!?!?! Hvordan klarer dere det? Jeg er så avhengig av nok søvn ellers blir jeg raskt deprimert. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 19 mnd mlm barna. Jeg syntes det var tøft de 2 første mnd. Gutten hadde kolikk og var våken hele natta. Enkelte dager sovnet han ikke før klokken 13 på dagen og sov hele dagen. Så kom jenungen hjem fra bhg klokken 15. Led av total søvnmangel den første mnd og januar mnd husker jeg ikke noe av. Den tia savner jeg ikke. Hadde grusom dårlig samvttighet overfor jentungen som krevde mammaen sin og sjønte ikke helt det der med at det kom et nytt familie medlem. Gutten hang i puppen når han var våken jeg fikk sjelden tid til lek med eldste.

MEN... Når gutten fylte 2 mnd snudde det hele seg. Han fant døgnrytmen, sovnet klokken 19 og sov hele natta bortsett fra mat. Kolikken forsvant og han ble verdens blideste baby og utrolig lettvint med å ha med å gjøre. Søster godtok bror og ¨ble veldig glad i han. Nå forguder han henne og lyser opp når hun sitter å leker med han.

Personlig syns jeg de første mnd var helt pyton, men er en enorm glede å se hvor glade de er blitt i hverandre. Tøft ja, men verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to jenter med 18 mnd mellom, ville kanskje ikke hatt så mye mindre mellom, men er glad jeg ikke har nyfødt nå når eldste er 2år 3mnd. Tror vi har fått dem med en avstand som passer for oss iallfall. Nå når eldste har begynt å trasse mer, er minste blitt mer selvstendig og jeg kan gå fra litt for å gi eldste oppmerksomhet, slipper å ha henne på armen hele tiden.

Kan jo ikke si jeg ikke har vært sliten, men ikke mye mer enn jeg tror jeg hadde vært uansett aldersforskjell med to unger. Har hatt en periode nå at de har sovet på skift når jeg har hatt dem hjemme, får jo sjelden skikkelig fri da. Nå har storesøster sluttet å sove, det er litt kjipt nå i overgangsperioden...

En ting som er verdt å huske på er at største gjerne er mye syk første året i bhg (bhg har vært en nødvendighet for meg, storesøster er ikke av den rolige typen!), så hun har vært en del hjemme i vinter, og minste fanger gjerne opp en del forkjølelser og sånt.

Hadde nok valgt samme igjen, har ikke angret på avstanden, kunne kanskje hatt det til neste også, men tror det blir litt heftig, hehe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...