Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har siden igår kveld hatt tak i ryggen som i perioder kommer veldig regelmessig. Det kom med ca 5 minutters mellomrom (om ikke oftere) gjennom hele natten. Det ble med andre ord lite søvn på meg. T Det roet seg på dagtid i dag for så å komme tilbake nå på kvelden. De er ikke spesielt vonde, men tar skikkelig tak i ryggen og gjør det vanskelig å sove. Begynner å bli sliten og frykter at det blir lite søvn i natt også

Fortsetter under...

Denne ble lagt ut før jeg fikk skrevet ferdig. Skulle skrive at det ikke funker med paracet. Ble sjekket av jordmor idag og hun kunne fortelle at jeg er moden, men det er ingen åpning. Har hatt masse sammentrekninger etter at jeg var hos henne. Hun snakket med en lege på sykehuset for å høre om det var noe de kunne gi meg for at jeg skulle få sove, men legen sa at jeg heller skulle komme inn dersom jeg ble veldig sliten, så skulle jeg få noe å sove på.

Gikk lenge med svake rier før forrige fødsel og var helt utslitt da fødselen endelig satte i gang. Gjør alt for å unngå at det skal skje denne gangen også! Blir mest sannsynlig satt i gang i løpet av neste uke dersom ingenting har skjedd til da :)

Annonse

Har tatt alle mine kontroller hos lege - når er det vanlig at jm sjekker evt åpning? Gjør legen det samme?

Jeg har aldri blitt sjekket for åpning før fødselen har vært i gang tidligere. Hadde aldri av fri vilje bedt de sjekke, eller strippe, da jeg synes det er vondt og ubehagelig.

Tror ikke det er sånn at jordmor sjekker det automatisk, bare når det er grunn til det. Jeg synes det er veldig greit å vite om disse sammentrekningene fører til modning eller ikke, så vet jeg i hvertfall hvilken vei det går. Er usikker på om fastlegen kan sjekke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...