Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning? Høyt blodtrykk men fin urin?

Anbefalte innlegg

Var til kontroll hos jm forrige uke. Da hadde jeg spor av protein og bodtrykk var gått ned. Jm reagerte på at det var gått ned men siden det fortsatt lå på normalområdet sa hun bare at det uroet henne ikke. Fikk ny time to uker etter. (Som etter plan)

I helgen har jeg vært sliten, "sliten" i hodet, småkvalm og fått hevelser både i hender og ben. Jeg får ikke på meg skoene mine lenger. Men det har vært mye stress og mye som har skjedd.

Under ultralydkontroll i dag fortalte jeg legen om "plagene" mine og hadde med morgenurin som var helt fin. Men blodtrykket har steget til 136 over 88. Jeg hadde også litt lite fostervann mens størrelsen på barnet er 2% over gj.snitt.

Noen som vet hva som pleier å komme først ved sv.skapsforgiftning? Høyt blodtrykk eller utslag på urin?

Føler meg helt utslått. Blir svimmel og gåen bare av lyder rundt meg. Vil helst bare ligge på sofaen i fred og ro. (Noe som er omtrent umulig når en har 3 barn fra før)

Fortsetter under...

Det kan vel variere hva som oppstår først. Det siste blodtrykket ditt var ikke så fryktelig høyt, men mengden fostervann bør jo legen din være obs på. Uansett viktig at du får sjekket blodtrykk og urin litt oftere nå. Prlv å roe ned og ta vare på deg selv. Ha barna i bhg eller få annen avlasting, det trenger du. Masse lykke til videre. PS: Lytt til magefølelsen.

Takk :)

Jeg føler meg hvertfall trygg ;) Legen tok blodprøver å skulle ringe om det kom utslag der. Noen ganger kunne det skje. Jeg skal tilbake om ikke så lenge for ny ultralyd og neste jm time er jo allerede neste uke.

Legen sa også at det kan være en influensa eller mage-tarm infeksjon som går nå. Men det kjennes ikke typisk ut for det akkurat.

Er mest fortsettelsen jeg er nysgjerrig på. Ser liksom ikke for meg at jeg skal få sv.skapsforgiftning med 4.mann når det har gått så fint med de andre. Jaja, må bare ta det som det kommer uansett. Er drittlei sofaen og skulle gjerne både ha ryddet hus og lett frem babytingene. Angrer kanskje på at jeg ikke allerede har gjort det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...