Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk dere beskjed om å sjekke brystene deres med gjevne mellomrom for kuler? Jeg fikk beskjed om det i dag. Synes det er litt ekkelt å tenke på at svangerskap skaper hormoner som kreftkuler er avhengig av for å vokse. Fikk beskjed om at det ikke er noe å engste seg for. Får vel begynne å lete opp instruksvideo på hvordan å sjekke dette skikkelig, har null peiling på hvordan det gjøres :) Aldri for sent å begynne :)

Fortsetter under...

Ja, jeg tror vi gjør oss selv en stor tjeneste med å kjenne brystene våre, husk å sjekke armhuler også. Greit å ta opp dette i dag siden Angelina har stått frem og sagt at hun har fjernet sine bryst :) Man kan aldri for forsiktig.

Har jeg aldri hørt! Men jeg har hørt om flere som har fått brystkreft som gravide. Min mor døde av brystkreft relativt ung, så jeg sjekker meg flere ganger i måneden fra før. Livredd for å få det selv. Bestemte meg i dag for at jeg skal jammen få tatt en slik gentest som Angelina hadde tatt, bare jeg er ferdig med denne graviditeten!

Annonse

Tror ikke jordmor har sagt noe spesifikt til meg, men var klar over det fra før så følger godt med. Bryst- og eggstokkgenfeilen finnes i min familie, men mor er ikke bærer så jeg slipper å teste meg (genfeilen hopper ikke over slektsledd så hun var den eneste jeg kunne fått det fra.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...