Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sammentrekninger av livmoren, som ikke er rier. Altså, de påvirker ikke livmorhalsen eller noe. Det er vel en slags muskulær forberedelse til fødsel.

Magen blir knallhard og det kan oppleves ubehagelig. Det sies at det ikke er kynnere om man får vondt, men det er vel en litt subjektiv greie - jeg har hatt smertefulle kynnere i fleng, men ikke voldsomme smerter.

Om jeg husker riktig sies det å være vanlig etter uke 20? Jeg fikk dem i uke 12 første gang og uke 10 denne gang, men det er uvanlig tidlig. De har også vært hyppige og ganske kraftige, dermed har det blitt sjekket ut at de ikke påvirket livmorhalsen. Noen opplever knapt kynnere, mens andre er direkte plaget av dem.

Du kan ha kynnere uten at du kjenner det. Mer vanlig at man kjenner det som flergangsfødende. Kan ikke husket jeg kjente noe til det med førstemann. Kjente det litt uti svangerskapet med nr 2, og nå kjenner jeg det tydelig med nr 3 og er i uke 21.

Kynnere har jeg lest at kommer som regel i uke 12-13, men at det kan ta tid før man kjenner de. Det skal helst ikke være vonde men kan jo det. Jeg kjente de først i uke 15 trur jeg, men har bare hatt det ca 3-4 ganger, er i uke 17.

Kynnere er det man kaller for falske rier (det har du sikkert hørt om i filmer og serier på tv, det har iallefall jeg). De er for at livmora øver på rier, den forbereder seg til en fødsel :) Så lenge du ikke har de med jevne mellomrom så er det garantert ikke rier. Er lurt å slappe av hvis du får det flere ganger per dag.

Menssmurringer er at livmora vokser :) Voksesmerter! Kniv i eggstokkene er kanskje ligamentsmerter, at ligamentbåndene i bekkenet blir tøyd, det kan være vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...