Gå til innhold

Slanker meg med kaloritelling og spiste en dobbel cheese fra mc i stad.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste kun kjøttet og agurka. Kastet brødet. Noen ide om hvor mye kcal jeg har fått i meg?

Anonym poster: aa1b9f9bdc1e8708f90bbdf1d97ecd38

Skrevet

1000

Anonym poster: ae4a088be0f2b52650ec01884e613995

Skrevet

Hvorfor i alle dager gadd du å spise det?

Skrevet

500.

Anonym poster: 814fd06532cf2a5da7ac6295f682d41c

Skrevet

Det var enten den eller å gå 7-8 timer uten mat, så da tenkte jeg om jeg kun spiser kjøttet kan det umulig være så ille. Problemet er å legge det inn i regnestykket.

Anonym poster: 6909474e7fa1afb651b3a69658c635b9

Skrevet

Jeg tror du kan sammenligne det med kjøttdeig. Er ikke så mange gram hvert kjøttstykke.

Skrevet

Legg inn karbonadekaker (ca 80-100 g hver vil jeg tro) og ost (ca 20g pr leiv kan jeg tenke meg) + agurk, da får du omtrent riktig.

Skrevet

Hadde du spist hele burgeren hadde du spist 450 kcal. Regner du 250 kcal tror jeg du har tatt godt i.

Skrevet

Det var enten den eller å gå 7-8 timer uten mat, så da tenkte jeg om jeg kun spiser kjøttet kan det umulig være så ille. Problemet er å legge det inn i regnestykket.

Anonym poster: 6909474e7fa1afb651b3a69658c635b9

Mhm, jeg hadde fortsatt gått uten mat...men: http://calorielab.com/restaurants/mcdonalds/double-cheeseburger/1/3

Så, så lenge du bare teller kcal og ikke har fokus på næringsinnhold var det nok under halvparten av dagens kcalinntak ideelt sett tenker jeg.

Skrevet

Ikke verre enn annet som lasagne, taco etc!

Anonym poster: 1d6743412342aa47f34411bb2dd43978

Skrevet

Ikke verre enn annet som lasagne, taco etc!

Anonym poster: 1d6743412342aa47f34411bb2dd43978

De to kan faktisk ikke sammenliknes en gang! God hjemmelaget lasagne kan du spise mye av uten at det er så mye kalorier i det, sunt er det også. Taco derimot spises med enten lefser/wraps (vanvittig mye kalorier i!) eller tacoskjell/chips el og ofte mye ost og inneholder veldig mye kalorier. Hamburger uten brød er ikke så ille, med ost verre og med brød like ille som taco.

Skrevet

Forstår at kanskje enkelte trenger å tenke kalorier, men jeg husker bare min mor på 70- og 80-tallet, som stadig slanket seg med ulike kurer.

Dere unge bær lære dere å bare spise litt mindre av hva dere vanligvis spiser, og samtidig bare bevege dere litt mer enn hva dere før har gjort. Her ligger alt i løsningen, hvor dere kan spise helt som vanlig, bare litt mindre. Bruk tid på å gå ned, og tro aldri at hurtigslanking er svaret på noe som helst. Å telle alt man spiser, kommer inn under dette.

Anonym poster: cbe9a67d07143454cd7020efaadeff6e

Skrevet

Forstår at kanskje enkelte trenger å tenke kalorier, men jeg husker bare min mor på 70- og 80-tallet, som stadig slanket seg med ulike kurer.

Dere unge bær lære dere å bare spise litt mindre av hva dere vanligvis spiser, og samtidig bare bevege dere litt mer enn hva dere før har gjort. Her ligger alt i løsningen, hvor dere kan spise helt som vanlig, bare litt mindre. Bruk tid på å gå ned, og tro aldri at hurtigslanking er svaret på noe som helst. Å telle alt man spiser, kommer inn under dette.

Anonym poster: cbe9a67d07143454cd7020efaadeff6e

Djizes. Takk for info! Nå ble vi jommen opplyste alle som én her inne!

Skrevet

Hele burgeren er 485 kalorier. Så 300 ca?

Skrevet

Hvilken app bruker du?

Jeg bruker MyFitnessPal, der ligger det meste av mat inne.

Tror du kan sammenligne med feks karbobade eller noen kjøttkaker.

Var det ost på må du legge til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...