Gå til innhold

Ta opp lån eller sprette bsu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har ca 120 000 oppspart på bsu.

Lurer på om jeg skal ta opp lån eller åpne opp bsu kontoen! :(

Skrevet

Skal du bruke pengenr til å kjøpe bolig så kan du bruke bsu kontoen.

Skrevet

Hvor gammel er du? Er du under 30 så ta opp lån. Bsu vil telle som egenkapital selv om du ikke bruker den

Anonym poster: c2d683693e27d4dafe247599db82991e

Skrevet

Jeg arver veldig lite feriehus koster ca 100 000 kr. Har jeg mulighet til og fortsette og spare i bsu etter og ha sprettet kontoen?

Jeg er rundt 25 år.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvis du ikke bruker av BSU-kontoen så kan du fortsette å spare i den. Åpner du den må du ta ut alt og får ikke spare igjen.

Ville tatt opp lån

Skrevet

Jeg er usikker på om jeg får lån, har ikke hørt med banken om det enda.

Jeg er nå student.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Uten inntekt får du ikke lån, nei. Med mindre du låner med noen da, eller med kausjonist. Men usikker på om du får brukt BSU'n til å kjøpe hytte?

Skrevet

Tenker at er ganske nær den totale grensen for bsu på 150 000 vil det likevel lønne seg og ta opp lån?

Skrevet

Uten inntekt får du ikke lån, nei. Med mindre du låner med noen da, eller med kausjonist. Men usikker på om du får brukt BSU'n til å kjøpe hytte?

Det er regnet som hus. Er lite gammelt dårlig isolert, brukes som hytte, men er registrert som hus.

Skrevet

Det er regnet som hus. Er lite gammelt dårlig isolert, brukes som hytte, men er registrert som hus.

Det ville kostet mer også hvis ikke arvet en del av huset, samt at får det rimeligere siden ønsker at skal være i familien.

Skrevet

Hvis du tar bsu pengene ut uten å bruke de til bolig vil du måtte betale tilbake skatten du har sluppet unna mens du sparte, kan fort bli dyrt.

Er nok ikke mye inntekt du trenger for et lån på 100 000.

Ring og snakk med banken din, de er som regel behjelpelige med å finne en løsning :)

Anonym poster: 8aa3547e111db09fcc6f6667fad8dfb5

Skrevet

Kan jo være du kan få lån med sikkerhet i BSU kontoen?

Skrevet

Jeg ville ikke rørt BSU-kontoen. Du er bare 25 år. Selv kjøpte jeg og mannen vår hus da vi var 24 og 25 år. Vi hadde penger på BSU. Vi fortsetter å spare og rådgiveren vår i banken er helt enig i hvordan vi gjør det. Dette er 4 år siden nå. Vi får gode renter og det er dumt å gi fra seg de fordelene. Vi skal bruke pengene til å nedbetale lån eller bygge på huset når vi har nådd maxalderen. Det lar seg gjøre med litt miksing og triksing i banken.

Anonym poster: 3bcaa6d3a276d69016ca0f8e1b54810f

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det ville kostet mer også hvis ikke arvet en del av huset, samt at får det rimeligere siden ønsker at skal være i familien.

Ok, da skjønner jeg. Men hør med banken om kontoen din kan være sikkerhet. Ikke bruk opp de pengene

Skrevet

Jeg ville ikke rørt BSU-kontoen. Du er bare 25 år. Selv kjøpte jeg og mannen vår hus da vi var 24 og 25 år. Vi hadde penger på BSU. Vi fortsetter å spare og rådgiveren vår i banken er helt enig i hvordan vi gjør det. Dette er 4 år siden nå. Vi får gode renter og det er dumt å gi fra seg de fordelene. Vi skal bruke pengene til å nedbetale lån eller bygge på huset når vi har nådd maxalderen. Det lar seg gjøre med litt miksing og triksing i banken.

Anonym poster: 3bcaa6d3a276d69016ca0f8e1b54810f

Hvordan miksing og triksing?

Skrevet

Er det slik at en kan ta ut det en har satt inn 2013 men ikke det en har satt inn 2012 uten og miste bsu?

Jeg har satt inn 8000 til sammen i år. kan jeg ta ut de pengene uten og miste bsu? alle monner drar..

Jeg får ringe banken i morgen. Skulle ønske jeg ikke hadde satt inn fult så mye på bsu

Skrevet

Du kan ikke ta ut noe fra bsu uten å avslutte den.

Anonym poster: 4638114e46504a06dda253014cdba1eb

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tror du kan ta ut det du har satt inn i år

Skrevet

Du kan ta ut det du har satt inn i 2013 ja. Ellers bør du helt klart ta lån om det er mulig :)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...