ellen-propellen Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 (endret) med å ha bestått jegerprøven i dag. Med glans ( såklart) :-D Belønner meg selv med brus og bittelittegranne is Endret 13. mai 2013 av ellen-propellen
ms.Pond Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Gratulerer! Kos deg med belønningen og gi deg selv en god klapp på skulderen. Bare å legge seg i hardtrening fram til jaktsesongen nå, så du får dratt med premien hjem Skulle rota meg til det samme, men jaggu om ikke tiden flyr fra meg år etter år...
Gjest Nerdens'mus Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Gratulere småvilt eller storvilt? Du tenker å knerte?
Gjest Ziva Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Gratulerer så mye Vi skal på villsvinjakt i august, sleng deg med. Har en ledig plass.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. mai 2013 #5 Skrevet 13. mai 2013 Bare å ligge lavt da skjønner jeg..
Gjest amandine Skrevet 14. mai 2013 #8 Skrevet 14. mai 2013 Gratulerer så mye Vi skal på villsvinjakt i august, sleng deg med. Har en ledig plass. MMmmmmmmm ser for meg Asterix og Obelix og de saftige villsvinstekene:-) (og synes forøvrig at villsvin ikke har noe i nærheten av Norge å gjøre med mindre de er i gryta/over bålet)
ellen-propellen Skrevet 14. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2013 Takker for gratulasjoner Joggeskoa er tatt frem for å " sikte inn" jaktformen. Skal jakte både stort og smått. Kanskje jeg tom får være med på elgjakt Om tilbudet ditt er seriøst ment Ziva, så send gjerne en pm . Jeg kan flette håret for å likne litt mer på obelix
Gjest Ziva Skrevet 14. august 2013 #11 Skrevet 14. august 2013 Takker for gratulasjoner Joggeskoa er tatt frem for å " sikte inn" jaktformen. Skal jakte både stort og smått. Kanskje jeg tom får være med på elgjakt Om tilbudet ditt er seriøst ment Ziva, så send gjerne en pm . Jeg kan flette håret for å likne litt mer på obelix Pokker at jeg ikke så dette før. Men vi reiser igjen vi og ledige plasser har vi alltid. Villsvinjakt er en tålmodighetsprøve. Men jeg ble belønnet med en galte på 74 kg i helgen. Ta kontakt med meg på pm og vi skal nok få til en villsvinjakt
Gjest Anybody Skrevet 16. august 2013 #13 Skrevet 16. august 2013 Så flink du er! Gratulerer! Bli med Ziva på jakt hun er god at jeg fått med meg og be meg på middag
Light of my life Skrevet 16. august 2013 #14 Skrevet 16. august 2013 Mmmhmmm, jeg kommer nok til å bli skutt nå (pardon the pun), men kan ikke fatte at noen moderne menneske finner det underholdene å ta livet av andre levende vesener. Barbarisk og særdeles umoderne. Meget lite feminint er det også (litt mer bensin på bålet der ja )
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. august 2013 #15 Skrevet 16. august 2013 Mmmhmmm, jeg kommer nok til å bli skutt nå (pardon the pun), men kan ikke fatte at noen moderne menneske finner det underholdene å ta livet av andre levende vesener. Barbarisk og særdeles umoderne. Meget lite feminint er det også (litt mer bensin på bålet der ja ) Damer som jakter er ubersexy.
ellen-propellen Skrevet 18. august 2013 Forfatter #16 Skrevet 18. august 2013 (endret) Mmmhmmm, jeg kommer nok til å bli skutt nå (pardon the pun), men kan ikke fatte at noen moderne menneske finner det underholdene å ta livet av andre levende vesener. Barbarisk og særdeles umoderne. Meget lite feminint er det også (litt mer bensin på bålet der ja )Jeg gidder ikke å diskutere alle grunnene jeg har for å jakte, men kan ta frem den som jeg syns er den viktigste.Det moderne mennesket ødelegger jordkloden med forurensning/forsøpling osv. Maten i butikken er mer og mer usunn pga saltinnhold/sprøytemidler og annen gift. Selvskutt kjøtt er økologisk og kortreist. Man beskatter naturen slik at dyrene skal få nok mat til alle inndivider og dermed unngår de sultdøden.ved å tilrettelegge for feks rådyr i terrenget så lærer man også barna at man må ta vare på naturen for å høste av den. Det er ett helårsprosjekt. Ps, jeg er ikke mer feminin uten våpen. Det har heller aldri vært mitt mål i livet å være mest mulig feminin. Jeg vil heller bidra med noe mer i verden enn utseendet mitt Endret 18. august 2013 av ellen-propellen
Gjest pupp and go Skrevet 18. august 2013 #17 Skrevet 18. august 2013 Mmmhmmm, jeg kommer nok til å bli skutt nå (pardon the pun), men kan ikke fatte at noen moderne menneske finner det underholdene å ta livet av andre levende vesener. Barbarisk og særdeles umoderne. Meget lite feminint er det også (litt mer bensin på bålet der ja ) De eneste som kommer unna med argumentet "barbarisk å ta livet av dyr" er vegetarianere. Dyr blir faktisk drept på slakteriene også - og de blir ikke ført dit ved hjelp av godbiter og belønningssystemer. Da har jeg langt bedre samvittighet når jeg spiser kjøtt fra dyr som ble skutt mens de sto og gresset fredelig på ei slette.
Light of my life Skrevet 19. august 2013 #18 Skrevet 19. august 2013 Nå var hovedpoenget mitt at jeg ikke skjønner UNDERHOLDNINGSVERDIEN i det å ta livet av noen (eks at jakt er en sport). Jeg er klar over at kuene ikke plystrer "jippediduda" på vei inn i slakteriet, og skulle ønske næringen gjorde (enda) mer for å hindre lidelse ifb med slakting. Hvem har dessuten sagt at jeg ikke er vegetarianer
ellen-propellen Skrevet 19. august 2013 Forfatter #19 Skrevet 19. august 2013 Jakt er vel ikke sport i Norge? Sport er med i VM/OL osv. Jakt er ingen VM eller OL gren meg bekjent. For meg er underholdningsverdien litt høyere enn å gå tur. Det er faktisk spennende. At villtkjøtt er sunt er en bonus. Smaken er en bonus. Det viktigste er naturopplevelsen. Neste helg skal jeg jakte med kamera. Samme underholdningsverdi, men med andre bonuser
Gjest Ziva Skrevet 19. august 2013 #20 Skrevet 19. august 2013 (endret) All jakt i Norge må foregå humant. Det er strenge krav til valg av våpen og ammo og til hantering av våpen. Det stilles også krav til jegeren. Jakt er diskutert i evigheter og man blir nok aldri enige. De som er i mot jakt har sine grunner og kommer nok aldri til å skifte standpunkt. For å sette det hele på spissen. Catch and relase i sportsfiske er nok mere plagsomt for fisken enn et dødlig skudd er for viltet. Endret 19. august 2013 av Ziva
Gjest pupp and go Skrevet 19. august 2013 #21 Skrevet 19. august 2013 Nå var hovedpoenget mitt at jeg ikke skjønner UNDERHOLDNINGSVERDIEN i det å ta livet av noen (eks at jakt er en sport). Jeg er klar over at kuene ikke plystrer "jippediduda" på vei inn i slakteriet, og skulle ønske næringen gjorde (enda) mer for å hindre lidelse ifb med slakting. Hvem har dessuten sagt at jeg ikke er vegetarianer Jeg tok i grunnen høyde for at du kanskje var det - inni meg;) Mange ser imidlertid ut til å tro nettopp det, at båsliv og slakt er en dans på roser, mens jakt er horribelt. Mmmhmmm, jeg kommer nok til å bli skutt nå (pardon the pun), men kan ikke fatte at noen moderne menneske finner det underholdene å ta livet av andre levende vesener. Barbarisk og særdeles umoderne. Meget lite feminint er det også (litt mer bensin på bålet der ja )Jeg gidder ikke å diskutere alle grunnene jeg har for å jakte, men kan ta frem den som jeg syns er den viktigste.Det moderne mennesket ødelegger jordkloden med forurensning/forsøpling osv. Maten i butikken er mer og mer usunn pga saltinnhold/sprøytemidler og annen gift. Selvskutt kjøtt er økologisk og kortreist. Man beskatter naturen slik at dyrene skal få nok mat til alle inndivider og dermed unngår de sultdøden.ved å tilrettelegge for feks rådyr i terrenget så lærer man også barna at man må ta vare på naturen for å høste av den. Det er ett helårsprosjekt. Ps, jeg er ikke mer feminin uten våpen. Det har heller aldri vært mitt mål i livet å være mest mulig feminin. Jeg vil heller bidra med noe mer i verden enn utseendet mitt Hm. Beskrivelsen av Ellen-propellen som lite feminin, skapte et bilde i hodet mitt av en barmfager Karlsson på taket med hagla slengt over skuldra
ellen-propellen Skrevet 19. august 2013 Forfatter #22 Skrevet 19. august 2013 Legg til fletter- så har du meg :-P
Gjest Nerdens'mus Skrevet 20. august 2013 #23 Skrevet 20. august 2013 Ser elg fra soveromsvinduet mitt. Jeg blir sulten. Kan ikke dere jakt babes fikse en til meg?
Gjest sug lut Skrevet 20. august 2013 #25 Skrevet 20. august 2013 Elgekarbonader er veldig godt. Pupp pupp pupp er alt jeg kan tenke på med det nye bildet ditt. Selv ikke karbonader kan avlede meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå