November-spire-79 Skrevet 13. mai 2013 #1 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg skal drikke 10 kopper med kaffe, spise 1 kilo med smågodt, spise ostepopp til jeg blir kvalm og selvfølgelig nyte et glass rødvin ikke alt på samme kveld da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolleklar Skrevet 13. mai 2013 #2 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg spiser/drikker alt dette nå jeg (med måte såklart). Er det feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 13. mai 2013 Nei da, jeg har bare en streng barnefar som ikke vil at jeg skal spise så mye usunt. Savner derfor alt dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katha90 Skrevet 13. mai 2013 #4 Del Skrevet 13. mai 2013 drikker og spiser alt jeg vil jeg ;P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 13. mai 2013 Æsj er det bare jeg som ikke gjør det? Jeg får spise kokesjokolade da hehe men det smaker ikke det samme. Jaja jeg gidder ikke krangle med gubben om dette. Jeg har mast meg til å få en baby så da gjør jeg alt med et smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibra Skrevet 13. mai 2013 #6 Del Skrevet 13. mai 2013 Æsj er det bare jeg som ikke gjør det? Jeg får spise kokesjokolade da hehe men det smaker ikke det samme. Jaja jeg gidder ikke krangle med gubben om dette. Jeg har mast meg til å få en baby så da gjør jeg alt med et smil Spiser alt det jeg og skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle det? Har jo et sykt søtsug nå når jeg ammer, så jeg unner meg smågodt og ostepop i lange baner.. Skjønner ikke helt hvorfor gubben skal bestemme at ikke du kan det?? Tar meg gjerne en øl også jeg i helgene, etter at snuppa er lagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 13. mai 2013 Æsj er det bare jeg som ikke gjør det? Jeg får spise kokesjokolade da hehe men det smaker ikke det samme. Jaja jeg gidder ikke krangle med gubben om dette. Jeg har mast meg til å få en baby så da gjør jeg alt med et smil Spiser alt det jeg og skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle det? Har jo et sykt søtsug nå når jeg ammer, så jeg unner meg smågodt og ostepop i lange baner.. Skjønner ikke helt hvorfor gubben skal bestemme at ikke du kan det?? Tar meg gjerne en øl også jeg i helgene, etter at snuppa er lagt. nei han kan ikke bestemme det egentlig, men jeg har valgt å kutte det ut siden det er et ønske fra han. Litt sært, ja det vet jeg. Men det må da være noen her som har kuttet ut visse ting når de ammer? Øl kan jeg glemme for jeg ammer ofte hver time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sologsommer Skrevet 13. mai 2013 #8 Del Skrevet 13. mai 2013 Brus!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ezmeralda Skrevet 13. mai 2013 #9 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg har også spist og drukket det jeg har ønsket hele tiden mens jeg har ammet. Ble anbefalt å leve som normalt fra helsesøster også. Hvis babyen skulle reagere på noe er det bare å starte elimineringsmetoden. Heldigvis har det ikke vært nødvendig. ;-) Litt av alt er bra for kropp, sjel og sinn! ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple80 Skrevet 13. mai 2013 #10 Del Skrevet 13. mai 2013 Eksotiske sushi-fisker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbamamma88 Skrevet 14. mai 2013 #11 Del Skrevet 14. mai 2013 Då ska jag njuta av ett glas öl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TS171212 Skrevet 14. mai 2013 #12 Del Skrevet 14. mai 2013 Mye løk og hvitløk, men det er kanskje greit at man holder seg unna men hvitløksnan! Nam nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 14. mai 2013 #13 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg mener å ha lest et sted at forskning viser at mors næringsinntak har liten betydning på næringsinnholdet i melka -den er stort sett lik. Spiser du veldig lite og veldig usunt kan det gå ut over produksjonen, men næringa er som regel lik. Det er du som evnt blir tappet for næringsstoffer evnt, men da skal du jo nesten leve kun på ostepopp og smågodt . Så her tror jeg mannen din overreagerer. Det med alkohol er jo en annen diskusjon, da.. Jeg forsøkte med ulik kosthold uten at mini sov bedre (han har vist god trivsel på dagtid uansett), så siste halvåret har jeg stort sett spist det meste. Det jeg savnet mest var faris! Og melk i kaffen og jalsbergost den perioden jeg gikk på melkefritt. Rødvin er dritvondt, så ikke noe savn der . Ellers så fikk jeg faktisk god smak på kjøttsaus/kjøttboller/osv uten løk og hvitløk, så det savner jeg nå faktisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pumba78 Skrevet 14. mai 2013 #14 Del Skrevet 14. mai 2013 Babyen får visst det den trenger uansett. Jeg drikker vin og spiser det meste selv om jeg ammer. Men alt med løk er katastrofe, jeg savner hvitløk!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katha90 Skrevet 14. mai 2013 #15 Del Skrevet 14. mai 2013 Æsj er det bare jeg som ikke gjør det? Jeg får spise kokesjokolade da hehe men det smaker ikke det samme. Jaja jeg gidder ikke krangle med gubben om dette. Jeg har mast meg til å få en baby så da gjør jeg alt med et smil Spiser alt det jeg og skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle det? Har jo et sykt søtsug nå når jeg ammer, så jeg unner meg smågodt og ostepop i lange baner.. Skjønner ikke helt hvorfor gubben skal bestemme at ikke du kan det?? Tar meg gjerne en øl også jeg i helgene, etter at snuppa er lagt. nei han kan ikke bestemme det egentlig, men jeg har valgt å kutte det ut siden det er et ønske fra han. Litt sært, ja det vet jeg. Men det må da være noen her som har kuttet ut visse ting når de ammer? Øl kan jeg glemme for jeg ammer ofte hver time Kuttet ut brus, men det er noe jeg absolutt ikke savner Tar meg en rusbrus i helgen, etter hun har lagt seg! Spiser også myye hvitløk og koser meg med sterk mat. Holder på å trappe ned nå da, men tror jeg skal fortsette å holde meg unna brusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happypregnant Skrevet 14. mai 2013 #16 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Ting med melk i! Mistanke om melkeallergi hos småen så må holde meg unna ALT med melk i...melkesjokolade,is, cips og dipp...(kunne de ikke bare tatt en test så vi hadde vært 100% sikker på at det er melkeallergi....) Endret 14. mai 2013 av Happypregnant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 14. mai 2013 Forfatter #17 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg mener å ha lest et sted at forskning viser at mors næringsinntak har liten betydning på næringsinnholdet i melka -den er stort sett lik. Spiser du veldig lite og veldig usunt kan det gå ut over produksjonen, men næringa er som regel lik. Det er du som evnt blir tappet for næringsstoffer evnt, men da skal du jo nesten leve kun på ostepopp og smågodt . Så her tror jeg mannen din overreagerer. Det med alkohol er jo en annen diskusjon, da.. Jeg forsøkte med ulik kosthold uten at mini sov bedre (han har vist god trivsel på dagtid uansett), så siste halvåret har jeg stort sett spist det meste. Det jeg savnet mest var faris! Og melk i kaffen og jalsbergost den perioden jeg gikk på melkefritt. Rødvin er dritvondt, så ikke noe savn der . Ellers så fikk jeg faktisk god smak på kjøttsaus/kjøttboller/osv uten løk og hvitløk, så det savner jeg nå faktisk.. hehe ja jeg kunne fint levd på ostepopp og smågodt i ei uke nå bare for å ta igjen det tapte ja han overreagerer noe veldig og jeg har sagt ifra til han at han ikke kan bestemme dette egentlig, men så er han jo så hønemor at jeg har ikke hjerte til å stritte imot jeg vet at han gjør det for hennes del, og han spiser faktisk ikke snop selv men det er en kort periode i livet og jeg har jo ikke vondt av 1 år og 9 mnd uten ostepopp men gjett om jeg kommer til å kose meg når jeg er ferdig å amme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thunder Road Skrevet 14. mai 2013 #18 Del Skrevet 14. mai 2013 Spiser og drikker alt jeg vil nå Var forsiktig med brus, løk, kål og sjokolade når han var nyfødt, men har funnet ut at han tåler alt nå Alkohol er jeg ikke så glad i, men har tatt meg en rusbrus når baby er lagt for natten (sover 5-10 timer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 14. mai 2013 #19 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg skal ha meg et stort glass rødvin! Det er så rart for før jeg ble gravid drakk jeg sjelden alkohol, men både i svangerskapet og nå når jeg ammer har jeg så utrolig lyst på rødvin og øl! En boks iskald Heineken.......oh lykke Det verste er at det har stått en 6 pack i kjelleren i månedsvis og hver gang jeg ser den kan jeg nærmest kjenne smaken. Ellers spiser og drikker jeg det jeg vil nå, jeg var litt forsiktig med løk o.l i starten, men nå tror jeg at mini har godt av at jeg har et variert kosthold. Jeg ble litt nysgjerrig på hvilke skade mannen din mener at smågodt og ostepop gir? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 14. mai 2013 Forfatter #20 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg skal ha meg et stort glass rødvin! Det er så rart for før jeg ble gravid drakk jeg sjelden alkohol, men både i svangerskapet og nå når jeg ammer har jeg så utrolig lyst på rødvin og øl! En boks iskald Heineken.......oh lykke Det verste er at det har stått en 6 pack i kjelleren i månedsvis og hver gang jeg ser den kan jeg nærmest kjenne smaken. Ellers spiser og drikker jeg det jeg vil nå, jeg var litt forsiktig med løk o.l i starten, men nå tror jeg at mini har godt av at jeg har et variert kosthold. Jeg ble litt nysgjerrig på hvilke skade mannen din mener at smågodt og ostepop gir? hehe jeg har glemt hva slags stoffer det er han mener er farlig, men lurer på om det er noen E-stoffer. Jeg gidder ikke spørre han igjen for da får jeg et foredrag i hele kveld;) det et nok sikkert ikke bra å spise store mengder hver dag, men alt med måte. Det gjelder jo med alt. Han vil gi henne minst mulig farlige stoffer det første leveåret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siamese Hellhound Skrevet 14. mai 2013 #21 Del Skrevet 14. mai 2013 Savner en iskald øl i sola! Og rødvin på lørdagskvelden. Og så tør jeg ikke drikke melk, for synes babyen så ut til å få vondt i magen. Synes det er kjempegodt med er stort glass melk innimellom. Og mat med løk! Og indisk mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Fox Skrevet 14. mai 2013 #22 Del Skrevet 14. mai 2013 Eg et alt eg vil no når eg ammar. Holdt meg unna løk ei stund, men no reagerer han ikkje på det lenger. Har ete MYKJE snop. Hadde eit heilt vanvittig behov for chips, brus og snop ei stund. Babykiloane forsvant likevel, så eg trur eg trengte masse kaloriar på den tida. Eg var faktisk gravid i 9 mnd og haldt meg då unna mykje som eg sakna (blåmuggost, spekemat, alkohol). Hadde kjæresten min nekta meg snop osv no, så hadde eg blitt ekstremt sur. Heilt uaktuelt! Hadde det finnast god dokumentasjon på at babyen tar skade av f.eks ostepop gjennom morsmelka, så hadde det vore ei anna sak. Men ærleg talt, ditta er jo berre tåpelig. Men for all del, viss du syns det er ok, så er det jo bra for DEG å holde deg unna godteri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #23 Del Skrevet 15. mai 2013 Eg et alt eg vil no når eg ammar. Holdt meg unna løk ei stund, men no reagerer han ikkje på det lenger. Har ete MYKJE snop. Hadde eit heilt vanvittig behov for chips, brus og snop ei stund. Babykiloane forsvant likevel, så eg trur eg trengte masse kaloriar på den tida. Eg var faktisk gravid i 9 mnd og haldt meg då unna mykje som eg sakna (blåmuggost, spekemat, alkohol). Hadde kjæresten min nekta meg snop osv no, så hadde eg blitt ekstremt sur. Heilt uaktuelt! Hadde det finnast god dokumentasjon på at babyen tar skade av f.eks ostepop gjennom morsmelka, så hadde det vore ei anna sak. Men ærleg talt, ditta er jo berre tåpelig. Men for all del, viss du syns det er ok, så er det jo bra for DEG å holde deg unna godteri jeg kan forstå at folk synes dette er tåpelig, men jeg ser hvor mye dette betyr for han. Han ville egentlig ikke ha barn, men jeg maste så mye at det til slutt ble som jeg ville da er det ikke vanskelig for meg å gjøre dette for han. Vi har også blitt enige om at han ikke skal være hysterisk når hun blir større for da vil hun forstå at andre koser seg med godteri og brus o.l. Dette er uansett en fin annledning for meg til å leve sunt i en periode. Men gud som jeg skal nyte det når jeg er ferdig med å amme;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N.A Skrevet 19. mai 2013 #24 Del Skrevet 19. mai 2013 Hvitvin!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper<3 Skrevet 20. mai 2013 #25 Del Skrevet 20. mai 2013 Spiser alt jeg vil men jeg savner å ta meg et par gode drinker. Blir skikkelig tørst av å tenke på en god gin tonic, mojito eller long island ice tea. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå