Kanskje snart <3 86 Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Hei Da er jeg tilbake på forumet etter en lang pause... Trodde aldri jeg skulle klare ta en pause når ønsket er så stort, men pausen trengte jeg virkelig! Snart 4 år har gått siden jeg og samboeren startet prøvingen... Det positive er at jeg sitter med mange nye svar og erfaringer nå Etter 5 private forsøk, 5 spontanaborter og en haug med prøver, masse rot og venting skal vi snart i gang med 3 nye forøk på Haukeland. Hvis ikke det skulle gå reiser vi til utlandet for PGD. Er full av håp, selv om tett eggleder, PCO og kromosomfeil (Balansert translokasjon) hos meg i tillegg til dårlige svømmere hos mannen ikke akkurat er et godt utgangspunkt.. Nå teller jeg ned dager til oppstart med kort regime, spennende! Ønsker alle masse lykke til fremover <3
Kanskje snart <3 86 Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2013 Lykke til med ny oppstart! Takk for det usababy:) Mener å huske deg igjen fra tidligere:) Ser på signaturen din at du skal bruke eggdonasjon. Det er noe vi vurderer også Vet du hvor lang ventetid det er sånn ca i Barcelona? Når skal du i gang med nytt forsøk?
Gjest usababy Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Ja, jeg har vært her en stund...trodde ikke jeg skulle bli veteran her inne, men det er jeg visst blitt med mine 4 forsøk + to avbrutte. Nå er vi i gang med 5.forsøk, jeg er på rugedag 7 og håååper på positiv test denne gangen! Det var ikke ventetid i Barcelona. Vi valgte klinikken som heter Barcelona Ivf, og er strålende fornøyde. De er varme,hyggelige og skjønne mennesker som gjør alt for å ta vare på oss. Følger godt opp, forklarer alt på en bra måte, og det er dyktige folk som jobber der. Vi var først på samtale, så hadde jeg en "dummy-syklus" for å teste hvordan slimhinnen min reagerte på medisinene samt for å samkjøre med donor. Nå er vi altså i gang på ordentlig
Kanskje snart <3 86 Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2013 Ja, jeg har vært her en stund...trodde ikke jeg skulle bli veteran her inne, men det er jeg visst blitt med mine 4 forsøk + to avbrutte. Nå er vi i gang med 5.forsøk, jeg er på rugedag 7 og håååper på positiv test denne gangen! Det var ikke ventetid i Barcelona. Vi valgte klinikken som heter Barcelona Ivf, og er strålende fornøyde. De er varme,hyggelige og skjønne mennesker som gjør alt for å ta vare på oss. Følger godt opp, forklarer alt på en bra måte, og det er dyktige folk som jobber der. Vi var først på samtale, så hadde jeg en "dummy-syklus" for å teste hvordan slimhinnen min reagerte på medisinene samt for å samkjøre med donor. Nå er vi altså i gang på ordentlig Da er vi to veteraner her inne Så spennende, skal krysse alt jeg har for deg!! Nå SKAL vi snart lykkes:D! Jeg har stor tro på eggdonosjon i mitt tilfelle og vurderer sterkt Barcelona:D Kan jeg spørre hvordan de velger donor osv? Får du vite noe om donoren? Lurer også litt på pris? Du må ha masse lykke til med rugingen<3 Ruger du på et eller flere?
Tante_Esel Skrevet 13. mai 2013 #6 Skrevet 13. mai 2013 Hei Da er jeg tilbake på forumet etter en lang pause... Trodde aldri jeg skulle klare ta en pause når ønsket er så stort, men pausen trengte jeg virkelig! Snart 4 år har gått siden jeg og samboeren startet prøvingen... Det positive er at jeg sitter med mange nye svar og erfaringer nå Etter 5 private forsøk, 5 spontanaborter og en haug med prøver, masse rot og venting skal vi snart i gang med 3 nye forøk på Haukeland. Hvis ikke det skulle gå reiser vi til utlandet for PGD. Er full av håp, selv om tett eggleder, PCO og kromosomfeil (Balansert translokasjon) hos meg i tillegg til dårlige svømmere hos mannen ikke akkurat er et godt utgangspunkt.. Nå teller jeg ned dager til oppstart med kort regime, spennende! Ønsker alle masse lykke til fremover <3 hei snuppa har tenkt på hvor det var blitt av deg ... håpa at du var gravid... men den gang ei... Nå skal det bli andre boller... har hatt pause på et år snart jeg også.. men ikke helt her inne fra da men uten ivf mas.....skal igang igjen nå snart på Aleris.. masse lykke til! - jeg er adine_mirakel_ønskes også desverre veteran... begynner å nærme oss 5 år med prøving, og ferdig i offentlige med ivf, OG hatt et år med pause fra forsøk... huff.... tiden bare løper bort...
Gjest usababy Skrevet 13. mai 2013 #7 Skrevet 13. mai 2013 Ja, jeg har vært her en stund...trodde ikke jeg skulle bli veteran her inne, men det er jeg visst blitt med mine 4 forsøk + to avbrutte. Nå er vi i gang med 5.forsøk, jeg er på rugedag 7 og håååper på positiv test denne gangen! Det var ikke ventetid i Barcelona. Vi valgte klinikken som heter Barcelona Ivf, og er strålende fornøyde. De er varme,hyggelige og skjønne mennesker som gjør alt for å ta vare på oss. Følger godt opp, forklarer alt på en bra måte, og det er dyktige folk som jobber der. Vi var først på samtale, så hadde jeg en "dummy-syklus" for å teste hvordan slimhinnen min reagerte på medisinene samt for å samkjøre med donor. Nå er vi altså i gang på ordentlig Da er vi to veteraner her inne Så spennende, skal krysse alt jeg har for deg!! Nå SKAL vi snart lykkes:D! Jeg har stor tro på eggdonosjon i mitt tilfelle og vurderer sterkt Barcelona:D Kan jeg spørre hvordan de velger donor osv? Får du vite noe om donoren? Lurer også litt på pris? Du må ha masse lykke til med rugingen<3 Ruger du på et eller flere? De valgte donor så lik meg som mulig. De hadde mange på donorlisten sin. Jeg har nordisk utseende, og mine farger på øyne, hud, hår osv ble valgt for donor også. Hun var også så lik meg i høyde/vekt som mulig. Vi fikk vite info om donor kun på innsett-dagen. Alt er helt anonymt. Vi svarte også på skjema om egg-donasjon, våre tanker, hva vi syns var viktig osv. Vi betaler 8900 Euro, og får igjen 70% dersom jeg ikke blir gravid. I tillegg kommer evt TESA som vi måtte ha. Medisiner fram til testdag er inkludert. Det koster altså en del, men blir det baby av det så er det verdt det! Tusen takk, jeg ruger på to egg. De fikk score 10 og 9 av 10 mulige, og ble satt inn dag 3. Da var de 8 delte.
Kanskje snart <3 86 Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 13. mai 2013 Hei Da er jeg tilbake på forumet etter en lang pause... Trodde aldri jeg skulle klare ta en pause når ønsket er så stort, men pausen trengte jeg virkelig! Snart 4 år har gått siden jeg og samboeren startet prøvingen... Det positive er at jeg sitter med mange nye svar og erfaringer nå Etter 5 private forsøk, 5 spontanaborter og en haug med prøver, masse rot og venting skal vi snart i gang med 3 nye forøk på Haukeland. Hvis ikke det skulle gå reiser vi til utlandet for PGD. Er full av håp, selv om tett eggleder, PCO og kromosomfeil (Balansert translokasjon) hos meg i tillegg til dårlige svømmere hos mannen ikke akkurat er et godt utgangspunkt.. Nå teller jeg ned dager til oppstart med kort regime, spennende! Ønsker alle masse lykke til fremover <3 hei snuppa har tenkt på hvor det var blitt av deg ... håpa at du var gravid... men den gang ei... Nå skal det bli andre boller... har hatt pause på et år snart jeg også.. men ikke helt her inne fra da men uten ivf mas.....skal igang igjen nå snart på Aleris.. masse lykke til! - jeg er adine_mirakel_ønskes også desverre veteran... begynner å nærme oss 5 år med prøving, og ferdig i offentlige med ivf, OG hatt et år med pause fra forsøk... huff.... tiden bare løper bort... Så kjekt å høre fra deg også Selv om vi helst skulle vært gravide her inne istedetfor veteraner Jeg måtte ta pause fra alt i fjord, var rimelig langt nede etter år med hardkjør av nedturer og hormoner, men nå er batteriene ladet:D Håper du lykkes nå, det fortjener du virkelig<3
Kanskje snart <3 86 Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 13. mai 2013 Ja, jeg har vært her en stund...trodde ikke jeg skulle bli veteran her inne, men det er jeg visst blitt med mine 4 forsøk + to avbrutte. Nå er vi i gang med 5.forsøk, jeg er på rugedag 7 og håååper på positiv test denne gangen! Det var ikke ventetid i Barcelona. Vi valgte klinikken som heter Barcelona Ivf, og er strålende fornøyde. De er varme,hyggelige og skjønne mennesker som gjør alt for å ta vare på oss. Følger godt opp, forklarer alt på en bra måte, og det er dyktige folk som jobber der. Vi var først på samtale, så hadde jeg en "dummy-syklus" for å teste hvordan slimhinnen min reagerte på medisinene samt for å samkjøre med donor. Nå er vi altså i gang på ordentlig Da er vi to veteraner her inne Så spennende, skal krysse alt jeg har for deg!! Nå SKAL vi snart lykkes:D! Jeg har stor tro på eggdonosjon i mitt tilfelle og vurderer sterkt Barcelona:D Kan jeg spørre hvordan de velger donor osv? Får du vite noe om donoren? Lurer også litt på pris? Du må ha masse lykke til med rugingen<3 Ruger du på et eller flere? De valgte donor så lik meg som mulig. De hadde mange på donorlisten sin. Jeg har nordisk utseende, og mine farger på øyne, hud, hår osv ble valgt for donor også. Hun var også så lik meg i høyde/vekt som mulig. Vi fikk vite info om donor kun på innsett-dagen. Alt er helt anonymt. Vi svarte også på skjema om egg-donasjon, våre tanker, hva vi syns var viktig osv. Vi betaler 8900 Euro, og får igjen 70% dersom jeg ikke blir gravid. I tillegg kommer evt TESA som vi måtte ha. Medisiner fram til testdag er inkludert. Det koster altså en del, men blir det baby av det så er det verdt det! Tusen takk, jeg ruger på to egg. De fikk score 10 og 9 av 10 mulige, og ble satt inn dag 3. Da var de 8 delte. Dette lover veldig godt synes jeg:) Så flott score!! Å så spennende!!! Er det 8900 Euro per forsøk eller? Pris har jo egentlig ikke noe å si så lenge vi sitter igjen med det etterlengtede barnet i armene Men her må det spares litt isåfall
Tante_Esel Skrevet 13. mai 2013 #10 Skrevet 13. mai 2013 vi har vel ligget ganske likt i løypa hele veien.. men nå skal vi ikke forbli veteraner asså!!
Gjest usababy Skrevet 13. mai 2013 #11 Skrevet 13. mai 2013 Kanskje snart <3 86: ja, det er pr forsøk. Sikkert dyrere pga at det er donasjon. Vanlig ivf kosterr nok mindre der også. Tante_Esel: helt enig. Nå skal vi ut av veteran-båsen!
Hedda39 Skrevet 13. mai 2013 #12 Skrevet 13. mai 2013 Da er vi vel tre veteraner,.. Jeg er vel superveteran;) og jeg som var sråsikker å at jeg skulle bli gravid på aller første forsøk,..... Men gi opp ,.. Aldri i verden!!!!!!
Gjest usababy Skrevet 13. mai 2013 #13 Skrevet 13. mai 2013 Da er vi vel tre veteraner,.. Jeg er vel superveteran;) og jeg som var sråsikker å at jeg skulle bli gravid på aller første forsøk,..... Men gi opp ,.. Aldri i verden!!!!!! Det var jeg også sikker på...så lite jeg visste Men - en dag lykkes vi!
Tante_Esel Skrevet 13. mai 2013 #14 Skrevet 13. mai 2013 Da er vi vel tre veteraner,.. Jeg er vel superveteran;) og jeg som var sråsikker å at jeg skulle bli gravid på aller første forsøk,..... Men gi opp ,.. Aldri i verden!!!!!! VI SKAL BLI MAMMAER Nå!!
Tante_Esel Skrevet 13. mai 2013 #15 Skrevet 13. mai 2013 bare sånn "for the record": jeg og var skråsikker på at vi ihvertfall skulle klare det på første ivf!
Hedda39 Skrevet 13. mai 2013 #16 Skrevet 13. mai 2013 Jaaaaaaa..... Jeg skulle jo blitt mamma nå veldig snart:( kjenner det er superkjipt
Tante_Esel Skrevet 13. mai 2013 #17 Skrevet 13. mai 2013 Jaaaaaaa..... Jeg skulle jo blitt mamma nå veldig snart:( kjenner det er superkjipt jeg vet... blir lei meg av å tenke på det jeg og... håper virkelig du har noen å snakke med det om, som forstår hva du går gjennom.... psykolog var ikke helt tingen for meg, men healeren og en akupunktør har hjulpet meg masse... så spørs kanskje på hvem man møter på....
Hedda39 Skrevet 13. mai 2013 #18 Skrevet 13. mai 2013 Ja, kommer an på hvem man møter.... Jeg skal sondere terrenget litt,... Tror ikke psykolog hjelper meg,... Men en god healer hadde passet meg perfekt men jeg er kreses og kritisk vettu,....og vet noen ganger "best selv ", hvert fall når det gjelder dette babyprosjektet,.... Derfor tror jeg vel at jeg skal komme videre selv
Tante_Esel Skrevet 13. mai 2013 #19 Skrevet 13. mai 2013 Ja, kommer an på hvem man møter.... Jeg skal sondere terrenget litt,... Tror ikke psykolog hjelper meg,... Men en god healer hadde passet meg perfekt men jeg er kreses og kritisk vettu,....og vet noen ganger "best selv ", hvert fall når det gjelder dette babyprosjektet,.... Derfor tror jeg vel at jeg skal komme videre selv haha. det har jeg skjønt er jo sånn selv.. men prosessen har lært meg at det faktisk er letter å åpne seg og gi slipp til fremmede (Men det krever at de er GODE personer...) jeg takler ikke alle jeg heller akkurat... jeg er nok kanskje litt heldig iom healeren min er ei dame, som selv hadde 2 spontanaborter, og slet litt selv... så hun skjønner det liksom helt og holdent,,,, Healingen gjør jo endel godt dden og,da
Kanskje snart <3 86 Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #20 Skrevet 21. mai 2013 Jaaaaaaa..... Jeg skulle jo blitt mamma nå veldig snart:( kjenner det er superkjipt Sender deg masse varme tanker Aurora36, utrolig trist...
Kanskje snart <3 86 Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #21 Skrevet 21. mai 2013 Usababy! Ser du har testet positivt, GRATULERER! Har du fått målt Hcg? Spennende å se om det er en eller flere
Loop, Mamma til tvillinggutter Skrevet 4. juni 2013 #22 Skrevet 4. juni 2013 Masse lykke til! Tror jeg husker navnet ditt. Er lenge siden jeg har vært her inne nå, så det var greit å titte innom. Som sagt måtte vi ha 7 forsøk før de satt Jeg krysser fingrene mine for deg!!!!
Endeligmamma<3 Skrevet 4. juni 2013 #23 Skrevet 4. juni 2013 Lykke til dere veteraner, jeg heier på dere! Jeg er også en gammel veteran, MEN ble mamma etter 6 år og mange forsøk.. Og en ting skal jeg si dere IKKE GI OPP!!!! ) en dag blir alt verdt det, likevel tror jeg at deler av det vi har vært gjennom alltid vil være med oss.. Det er tøffe tak! Jeg håper at dere får oppleve den lykken som jeg var så heldig å få! Klemklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå