Gå til innhold

Noen katte-eiere her?? Hva slags rase har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har norsk skogskatt, og hun er den vakreste katten i verden:) ser ut som en liten gaupe. kjempekosete og snill med barnet og fanger masse mus! Perfekt!

Har du sett Maine Coon? De er egentlig bare en større versjon av skogskatt, og ser enda mer ut som en gaupe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en vanlig huskatt og en maine coon. Er mest "fornøyd" med den vanlige hus katten faktisk!

Anonym poster: 3e115f87640819914a4821c9e0368053

Skrevet

Maine coon er vakre puser, men jeg har også hørt at de ikke så lett blir kosekatter.

Vi har bengal, vakker å se på men herregud for et masete dyr.... Morsom, men krevende.

Hva med hellig Birma? De jeg kjenner som har dem er veldig fornøyd med gemyttet på dem.

Anonym poster: 4b63845290a41b1653ba1eb6b3f24c29

Skrevet

Vi har to Hellig Birma puser.

Lever opp til ryktet sitt kan jeg fortelle :-)

Kosete, fotfølger deg og mjauer masse :-) hehe men er jo bare en sjarm :)

Skrevet

Hellig Birma har vi, veldig kosete og snille katter. Og så aldeles nydelige å se på :-)

Anonym poster: 33e1f7f3cfbd2c79ba515b16000b329e

Skrevet

Har hatt både "bakgårdsmix" Skogkatt og Abyssiner. Nå har vi en Sibirkatt som vi skaffet oss da eldstegutten vår viste seg å være allergisk mot katter. Han besøkte flere testhjem på forhånd og tåler denne rasen veldig godt.

Ellers er vel katter like forskjellige som oss mennesker. Det er noen særtrekk som går igjen hos den enkelte rasen, men stort sett har jeg erfaring med at hver katt - sin personlighet. :)

Skrevet

Maine Coon her.

Hun er en artig skrue, men ikke spesielt kosete. Bare når hun selv vil.

Kom ofte og la seg i fanget og på magen da jeg var gravid.

Men hun har en eller annen sykdom som hemmer næringsopptaket og hun er mager. Er visst noe arvelig blant Maine Coon.

Så mager at naboer har ringt dyrebeskyttelsen! De kjenner til pusen vår nå og er ikke bekymret.

Anonym poster: 4a7e7452d1d4d89baca93afb841f6866

Skrevet

En Hellig birma og en gatemix.

Hb-en er veldig kosete og enkel å ha med å gjøre, og elsker alle. Mixen er en kosegutt, men litt engstelig av seg.

Skrevet (endret)

Jeg hadde en som var blanding av Maine Coon og vanlig bakgårdsramp.

Hun var ikke stor, men hadde dusker på ørene, 7 tær på framføttene og ene bak,og 6 på andre bak. Er visst ikke helt uvanlig med den genfeilen på dem?

Hun var veldig sosial og oppførte seg som en hund. Snakket og "rrr"et hele tida, og når hun mjauet sa hun "ma". Ganske kult når jeg kom fra jobben og hadde med meg noen, og katta kom løpende mot oss og hyla "ma-ma Ma-ma"

Fantastisk katt, unaturlig trygg på meg.

Desverre ble hun påkjørt i 2006,og jeg kjenner at jeg dør litt enda når jeg tenker på det.

Endret av Dahleramp1981
Skrevet

Vi har en liten gatemix som er blitt 7 mnd nå.. mye biting men ellers en super sosial liten frøken.

Forresten.noen som og har eller har hatt problemer med biting og angriping av hender? Hva gjør vi? Sier strengt NEI! Tar hun vekk, stenger hun ut fra stuen osv. Men det hjelper jo ikke..

Skrevet

Vi har Maine Coon :) Utrolig herlig pusejente!!Hun lager mange morsomme lyder og "prater" veldig med oss :) Hun sier faktisk "Mamma" :) Hun følger etter oss og skal være med på alt som skjer.Har vi vært på butikken skal hun sjekke og lukte i posene.Hun er ikke en pus som vil ligge på fanget men gjerne helt inntil deg.

Maine Coon har mye pels som trenger godt stell,så man trenger er god børste!Jeg sverger til Firminator :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...