Nullstress;) Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Vi ser på katt nå, har lyst på en til. Vi har en gammel dame her, hun er 10 år, men vandt til både andre katter og hunder. S vi vil skaffe oss en katt til Har veldig lyst på en maine coon, noen med erfaringer rundt disse. Vi har også to barn....
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Jeg har en såkalt bakgårsmix pappaen til min pus er mainecoon, og mor vanlig huskatt.. Mainecoon har slått ut på kattungene pus har fått, men hun selv kan man ikle se det på utenom dusker på ørene hun er liten, nett og korthåra Men, lynnet til mainecoon har hun fått veldig behagelig, på grensa til irriterende kosen Anonym poster: 8238aa298f385ce2b9e0e394b018f95d
Ziiona Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Vi har Maine Coon, og bare elsker den rasen! Han vi har er veldig forsiktig og rolig. Lar jenta på 15 mnd herje som hun vil, vil han ikke være i nærheten av henne går han bare å legger seg. Det som er litt moro med Maine Coon er at de ikke mjauer så mye, men lager en kurrelyd. Oppfører seg på mange måter som en hund. Forfølger eier, ligger i nærheten av deg, legger labben i fange ditt når det er noe den vil ha osv Jeg kunne ikke tenkt meg noe annet når jeg først har opplevd rasen Det du bør være veldig obs på er å finne en ordentlig oppdretter. Mange Maine Coons sliter med tenner ,ledd og noen ganger hjerte, og da blir de ikke så gamle. Dette er ikke den rasen det bare er å gå på finn.no og ta den som ser finest ut.
Ziiona Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 De blir forresten nokså store, og er ikke ferdigvokst før de er tre år. Noe vi liker veldig godt. Gutten vi har er nå rundt 10 kg, og det er da snakk om en slank og fin katt siden han er så høy og lang Han er heller ikke ferdigvokst enda
Nullstress;) Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2013 S spennende. Vi veit om en oppretter i korgstadelven, så skal sjekke ut han... Om du vet om en bra oppretter i oslo, buskerud, vestforl, så si ifra Hi
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #7 Skrevet 13. mai 2013 Vi har en helt vanlig katt, ikke noe rase. Veldig fornøyd med den også Anonym poster: 8645663fabe28c6944d32aa3188ee8c6
skjotta Skrevet 13. mai 2013 #9 Skrevet 13. mai 2013 jeg har en herlig litren fortausmix akkurat nå, men planlegger en scottish fold om ett par år når noen oppdrettere har fått etablert seg godt her i norge.
Nullstress;) Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 13. mai 2013 jeg har en herlig litren fortausmix akkurat nå, men planlegger en scottish fold om ett par år når noen oppdrettere har fått etablert seg godt her i norge. Den. Åtte jeg google, men ååååååå sååååå søt :)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #11 Skrevet 13. mai 2013 Ikke meninga å kuppe tråden, men noen som har erfaring med Devon Rex? Har såå lyst på en Devon Rex! Anonym poster: fac42f5eb475f1585bcc4a292ebbf9cc
skjotta Skrevet 13. mai 2013 #12 Skrevet 13. mai 2013 jeg har en herlig litren fortausmix akkurat nå, men planlegger en scottish fold om ett par år når noen oppdrettere har fått etablert seg godt her i norge. Den. Åtte jeg google, men ååååååå sååååå søt :) jeg veeeeettttt... har likt dem helt siden jeg fikk en bok med masse katteraser i når jeg var liten (for ca 20 år siden...) endelig har rasen kommet til Norge og der er ett par oppdrettere allerede, men med få kull i året, og det at ikke alle ungene pr kull har bøyde ører så er de ganske eksklusive enda.... Finn.no katten!
Nullstress;) Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #14 Skrevet 13. mai 2013 jeg har en herlig litren fortausmix akkurat nå, men planlegger en scottish fold om ett par år når noen oppdrettere har fått etablert seg godt her i norge. Den. Åtte jeg google, men ååååååå sååååå søt :) jeg veeeeettttt... har likt dem helt siden jeg fikk en bok med masse katteraser i når jeg var liten (for ca 20 år siden...) endelig har rasen kommet til Norge og der er ett par oppdrettere allerede, men med få kull i året, og det at ikke alle ungene pr kull har bøyde ører så er de ganske eksklusive enda.... Finn.no katten! Ja, altså om jeg skulle hatt en slik rase, skulle den hatt bøyde ører nydelige
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #15 Skrevet 13. mai 2013 Har to maine coon og to huskatter...våre cooner er ikke veldig kostete, de liker ikke å bli løftet opp og vil ikke sitte på fanget. De bruker også stemmen sin masse så det kan faktisk bli ganske slitsomt noen ganger. Ellers er de veldig fine og vakre, men huskattene er litt mere medgjørlig og kosete. Anonym poster: 841baa8534b396c67d7ae2b0d6c61ca6
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #16 Skrevet 13. mai 2013 Tre ragdoll-hanner. Store, lekne og koster karer. To av dem konkurrerer vi med. Anonym poster: 7f1ed0a005efdccfb728d5d043b4e1b3
Nullstress;) Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #17 Skrevet 13. mai 2013 Men har dere løftet og kost de fra de var små da? Tenker at dette er noe de blir vandt med?? Hi
Nullstress;) Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #18 Skrevet 13. mai 2013 Tre ragdoll-hanner. Store, lekne og koster karer. To av dem konkurrerer vi med. Anonym poster: 7f1ed0a005efdccfb728d5d043b4e1b3 Ååå, jeg hadde først mest lyst på ragdoll, eller hellig birma... Men så overbeviste samboeren meg
Rediken Skrevet 13. mai 2013 #19 Skrevet 13. mai 2013 Har en vanlig huskatt nå, men tidligere hadde jeg en abyssiner. Den var svært sosial og "pratet" mye med meg En venn av meg har en maine coon, den er skikkelig "kompiskatt" og litt tilbaketrukken. Lån deg en rasekattbok på biblioteket og velg den rasen som passer best for deg og familien din.
2005&2010 Skrevet 13. mai 2013 #20 Skrevet 13. mai 2013 Vi har en skogskatt, han er 10år nå. Kjempesmart og god katt:-) Senere så har mannen min lyst på en percher (skrives det sånn)??, men jeg har lyst på en sånn finn.no katt, husker ikke rasen akkurat nå, og kjenner noen som driver med oppdrett av de:-) Maine coon er så nydelige og pene katter, har ei venninne som ønsker seg en sånn:-)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #21 Skrevet 13. mai 2013 Tre ragdoll-hanner. Store, lekne og koster karer. To av dem konkurrerer vi med. Anonym poster: 7f1ed0a005efdccfb728d5d043b4e1b3 Ååå, jeg hadde først mest lyst på ragdoll, eller hellig birma... Men så overbeviste samboeren meg Er du ute etter en kose-katt så er nok Hellig Birma/Ragdoll mer riktig enn en Maine Coon. Anonym poster: fac42f5eb475f1585bcc4a292ebbf9cc
Ziiona Skrevet 13. mai 2013 #22 Skrevet 13. mai 2013 Virker nesten som mange her har vært uheldige med Maine Coonene sine. Vår er veldig medgjørlig og kosete. Kommer og legger seg oppå deg så fort han ser muligheten, har ikke noe imot å bli løftet, klippe klør, børste og vaske om det trengs. Har hatt han på utstilling innimellom, og da må man klippe klørne og stelle/vaske regelmessig. Dette var vel og merke noe han var vant med siden bitteliten kattunge. Oppdretter lærte opp til det Vi kjøpte vår hos Soroyas Coon i Drøbak. Ble anbefalt av flere jeg var i kontakt med. Ellers er Chumalunga og Innocent Rose verdt å sjekke ut de er i Oslo og Akershus.
Nullstress;) Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #23 Skrevet 13. mai 2013 Takk Ziiona, skal sjekke de opp. Jeg vil ha en kosete katt, samboeren vil ha en stor og fin katt - ergo maine coon Eneste er at katten vi har nå MÅ godta den nye katte.... Krysser fingrene
wilmus Skrevet 13. mai 2013 #24 Skrevet 13. mai 2013 Vi har norsk skogskatt, og hun er den vakreste katten i verden:) ser ut som en liten gaupe. kjempekosete og snill med barnet og fanger masse mus! Perfekt!
skjotta Skrevet 13. mai 2013 #25 Skrevet 13. mai 2013 Jeg synes og at manx katter er søte. Liker litt sære katter jeg ;-) naboen haren manx som besøker verandaen vår iinnimellom. Litt sky men guuuud så snakkesalig. Og så en nusselig liten halestump.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå