Gå til innhold

Kan noen hjelpe med foreldrepenge søknad?

Anbefalte innlegg

Min permisjon begynner 11 juli, og har blitt enig med arbeidsgiver at jeg tar lovbestemt ferie til høsten for å forlenge permisjonen. Men hvordan fylles dette ut på skjemaet? Skal jeg skrive hvor lenge permisjonen er uten ferie (siden dette må søkes på eget skjema etter hva jeg har forstått) eller skal jeg plusse på de 21 dagene på permisjonstiden min?

OG må far søke om utsettelse på sin permisjon pga min forlengelse med ferie? Siden han da begynner 4 uker senere enn hva min "ordinære" perm.sluttdato var fordi jeg har forlenget permisjonen?

Noen som vet? Blir helt svett av disse permisjonspairene!! :-/

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

Jeg vil anbefale chatten på NAV om foreldrepenger. Der kan du stille alle de spørsmålene du har og få svar med en gang.

Jeg har sendt min søknad for noen uker siden og en enig at det er noe herk med alle disse papirene.

Lykke til!!

Du skal plusse de ekstra feriedagene på permisjonstiden din. Altså datoen for permisjonsslutt blir endret. Bruk feltet for tilleggsopplysninger (siste side) og opplys om hvor mange feriedager du har innlemmet. Det var dette nav-chaten sa til meg forrige uke, sitter med samme kluss selv! :-)

Og ja, far sin permisjon begynner da senere.

Takk! Nå har det seg sånn at jeg får lønn av arbeidsgiver, som får igjen av nav, synes jeg har lest noe om at man da ikke trenger å søke om utsettelse på eget skjema fordi ferien allerede er opplyst i skjema fra arbeidsgiver. Stemmer dette tro?

Og far må fedinitivt søke både om utsettelse og permisjon?

Annonse

ja jeg får kontakte de i morgen.. blir bare så frustrert over å ikke forstå noe så enkelt som foreldrepermisjon..

Vet at far må søke før min er gått ut, men må han søke om utsettelse fordi min permisjon blir 4 uker lenger pga ferie?

ja jeg forstår det også, men permisjonen min skulle i utgangspunktet vært ferdig i midten av mars, men pga 4 uker ferie så blir jo sluttdatoen endret til midten av april. Så må han søke utsettelse fordi min perm egentlig skulle vært ferdig i mars men han tar ikke over før i april? Vanskelig å skrive helt hva jeg mener..

Vet ikke hvordan din søknad til arbeidsgiver ser ut, men på søknad til NAV regnes ferien din med i hele beløpet dager. Når du har søkt sender NAV deg din sluttdato med ferien din inkludert. Den datoen forholder du deg til mtp utsettelse - lykke til

Jeg forlenga med 21 dager selv og så skrev jeg at det var pga ferie i feltet for tilleggsoppl. Fikk da svar med Nav at de så dette, men måtte likevel fylle ut eget skjema. Det med utsettelese/gradering tror jeg.

Tror ikke jeg har fått innvilget korrekt dato enda når jeg tenker meg om... Må sjekke opp imorgen;) er enig i at det er et herk med alle disse skjemaene!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...