Gå til innhold

Hvor raskt forteller dere om den nyfødte?

Anbefalte innlegg

I stedet for å kuppe den andre tråden, så lager jeg en ny. :)

Hvis barnet blir født mellom morgen-kveld, hvor raskt informerer dere familien? I de to timene man skal slappe av på fødestuen? Når dere er innlosjert på barsel/hotell?

Og hva med Facebook?

(Gir dere familien Facebook-forbud forresten? Med det mener jeg at dere informerer om at ingen andre legger ut bilde av baby før evt dere gjør det selv?)

Og hvis babyen kommer om natten? Venter dere til morgenen?

Her kommer vi nok til å ringe besteforeldrene mens vi fortsatt er på fødestuen, men kanskje ikke første halvtimen. Bildet blir sendt ut når vi har mål og evt navn klart.

(Jeg synes selv det har vært veldig koselig å våkne opp til babybilde på telefonen om morgenen.)

Facebook har ingen hast,...

Fortsetter under...

Med førstemann sendte gubben ut bilde med vitale mål en time etter fødsel (jeg visste ikke opp eller ned på mobilen;-)). Facebook ble oppdatert etter en uke.

Denne gangen gikk det ut melding til mannen først da han var på kurs, dereter resten av gjengen etter en time. Facebook på kvelden en gang. Ingen vi kjenner som har lagt ut babybilder av våre på face.

Til de allernærmeste ringer jeg så fort jeg er sydd og vi blir overlatt til oss selv.

Sms med bilde osv sendes til øvrig familie og venner når jeg har ringt og fått summet meg litt. Facebook blir nok oppdatert når jeg har kommet på barsel og den lille sover :)

Ble hvertfall slik sist. Ble sydd litt, men var ellers veldig oppegående og hoppet rett i dusjen etter endt fødsel :)

Annonse

Når vi er klar.... Både besteforeldre og resten. Ser for meg så fort vi får summet oss etter fødsel og at det vil ta litt lengre tid om det skulle ende med ks. Jeg og barnefar har en "ingen bilder til andre før jeg har sett henne" deal bare. I tilfelle det skulle bli ks i full fart.

Leste på en gravidblogg at det hadde foregått diskusjon på dette med om andre skulle legge ut på facebook før de gjør det selv i et forum. Skriveren av bloggen sa at hvis noen legger det ut på fb før de gjør det selv blir de slettet som venner.

Vi forteller det til alle vi vil fortelle det til selv samtidig. Om noen av de velger å legge det ut på fb gjør det meg ingenting!! Vi opplevde å bli tagget kort tid etter fødsel selv av ei stolt tante. Det medførte bare positivt. Plutselig kom det gratulasjonsmeldinger fra folk jeg ikke engang tenkte på å fortelle det til ;) Kjekt!!

Vi sender nok melding noen timer etter fødsel. Det kommer såklart an på når på dagen det skjer..gidder ikke vekke folk midt på natta:-)

Vi kommer til å skrive at vi ringer når vi drar hjem, og så slår vi av telefonene. Denne babyen er så sårt etterlengtet for oss(etter 4 aborter) så vi vil ha de første dagene helt for oss selv:-)

Om det blir skrevet noe på Facebook så blir det når vi har kommet hjem:-)

Gjest nåharjeglystpåno3

Vi ringer besteforeldre når vi har kommet oss såpass at vi orker, og ting har roet seg. Ingen hast med det da. Senere når det passer sendes mms med beskjed til venner. Bilder av barn har ingenting på facebook å gjøre så der skrives det ikke noe om det. Vi bruker ikke facebook da. Familie vet også at de ikke skal legge bilder av våre barn der.

Sist var vi for kjappe med å ringe/sende ut da det viste seg at gutten ble alvorlig syk etter noen timer. Men alle hadd fått beskjed om at ting stod bra til. Passer liksom ikke å sende ut kontra melding heller da, og ble litt dum situasjon da folk lurte på om vi var hjemme osv når vi fortsatt lå på sykehus med sykt barn.

Ringer mine foreldre ganske raskt etterpå. Så ringer jeg vel søstrene mine også. Sender melding til venner/familie etter noen timer og legger ut bilde på Facebook i løpet av dagene etter fødselen.

Da vi har en fra før av som trenger pass fra besteforeldrene vil de få beskjed når vi drar inn på sykehuset. Etter fødselen vil det nok gå opptil et par timer før vi gir beskjed til dem, avhengig av formen. Sist gikk det et par dager før vi gav beskjed til venner og kolleger, får se hvordan formen er denne gangen ift når vi tar oss tid til å sende rundt mld.

FB skal det ikke legges ut bilde eller beskjed på. Vi gjør det ikke og familien vet (burde ihvertfall til nå!) at vi ikke vil ha ut slik info der.

Jeg kommer til å informere min mamma om at vi er på vei til sykehuset når den tid kommer. Etter fødselen er det nok telefon til besteforeldre og sms/mms til nær familie og nære venner. Håper jeg greier å vente litt med det, og heller nyte øyeblikket til det fulle.

Jeg vil IKKE at ting skal legges ut på facebook før vi føler for å gjøre det selv. Vet at folk både i familien og i vennekretsen kan finne på å gjøre det. Derfor må vi..DESSVERRE.. skrive i mld vi sender ut at vi vil offentliggjøre det selv.

Vi kommer til å informere om at vesla er født, men vitale mål og bilde skal ikke ut på facebook!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...