Gå til innhold

Forkjølet baby på 4 mnd

jentemamma

Anbefalte innlegg

Minstesnupp har blitt smittet av et ordentlig bhg-virus... Hele familien hoster og snørrer. Hun har tett nese, litt feber i natt og har nå begynt å hoste. Gulpet/hostet opp en del gult slim i morges. Puster greit uten surkling. Spiser og har tissebleier. Det er da ingen vits med lege foreløpig eller?! Allmenntilstanden er fin. Mannen reiser bort i morgen og jeg blir da alene med tre unger så litt i tvil på om jeg burde sjekket henne før han drar. Men liker ikke å være "hysterisk" heller:) Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min fikk en liten forkjølelses virus etter en bursdagselskap og han hadde nettopp blitt 4 mnd. vi dro ikke til lege. ga han paracet, og saltvann i nesen når han var tett og sugde ut snørr. det holdt på i 3 uker.. og denne uken har han nettopp blitt kvitt hosten. men han var blid og sprudlende og spiste godt og alt annet var normalt. han er straks 5 mnd :)

hvis bebisen ikke spiser eller virker veldig trøtt og sløv så hadde jeg anbefalt legebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om feber blir høy eller vedvarer over 3 døgn så anbefaler man et legebesøk. Og selvsagt dersom allmenntilstand blir dårlig og de ikke tisser nok. Min på 6 mnd er også forkjølet nå, sliter med en del slim stakkars... Men hadde heldigvis bare litt feber første døgnet, så gikk den bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...