Gå til innhold

Vil ikke sove natten gjennom :-/

Lottemoooor

Anbefalte innlegg

Sønnen min er 2 år og har lagt på seg noen forferdelige søvn vaner.

1. Jeg er heldig om jeg får han til og sove før 22.00 enkelt og greit fordi han ikke viser tretthet og nekter plent og ligge rolig.

2. Når han da først blir trøtt sovner han uten mo problem med en eneste gamg uten no tull.. MEN han våkner midt på natten i ett eneste hyl og da er set ikke snakk om at han skal tellbake i senga si så da er det opp i senga vår og da sovner ham før han treffer puta :-/ noe forslag for og få slutt på dette????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen råd.. Min eldste begyntebå sove natten gjennom fra han var litt over to, men han var da blitt veldig enkel å legge og sovnet i 19.00-tida. Men yngste er et mareritt på alle måter hva gjelder kveld/natt, så jeg blir kjempenervøs når jeg leser dette..

Men når han er så stor, så kanskje dere kan snakke med han om dette? At han må ligge i senga si (hvis dette er noe dere absolutt ikke vil ha) hele natta, og gjøre senga koselig, kjøpe inn et teppe og en leke han kan ha der fast? Et lite nattlys kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du bare må bestemme deg for noen rutiner og så følge dem, uansett hvor mye skriking det blir. Legge ham til fast tid hver dag i sin egen seng med noen helt klare rutiner du ølger hver eneste kveld.

Barn i den alderen legges vel vanligvis i 19-tiden (vi legger vår ca 19-1930). Når han våkner om natta må du bare la ham ligge, forklare rolig at han må sove i sin seng fordi han er så stor gutt og så bare gjenta til han forstår at det ikke nytter og at han likesågodt kan legge seg til å sove igjen, Vi har måttet gå noen sånne runder med vår, men nå forstår han jo det vi sier og finner seg i, om enn litt motvillig, at han sover i sin seng. Så skamroser vi ham når han våkner for at han har vært så flink å sove i egen seng. Du får evt vurdere dagsoving også - hvis han ikke sovner før 22 kan det vel hende han sover for mye/for sent på dagen.

Jeg har hatt mye nytte av boka til Sove-karin - Sov godt tror jeg den heter. Den kan du sikkert låne på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med og la han bli senga uten om og ta han opp er at han griner tell han kaster opp når han først begynner sånn.. det er bare enkelte dager ham spver på dagtid men dette er vær natt :-( begynner og bli temmelig sliten av det. Men er jo bare nødt til og fortsette og prøve :-) skaø undersøke den boka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt problemer med dette tidligere, holdt på i cirka en måned nå.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldstemann hos oss våknet også om natta og skrek, vi tok han inn til oss og sov godt resten av natt alle sammen. Nå som han er blitt fire våkner han aldri mer om natta og kommer inn til oss. 2,5 åringen våknet også litt på slutten av natta og ville ha oppmerksomhet da hadde vi en periode en ekstra madrass på rommet som vi kunne ligge på og natta ble en time lengre. Vi har prioritert søvn framfor prinsipper om at barna skal ligge hele natta i senga si, det har fungert for oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i og for seg greit nok, det at jo greit nok at han sover i senga vår men jeg klarer ikke sove med han ved siden av meg.. han sparker og slår og er så urolig så enkelte netter har jeg mått legge meg på sofaen for og få noe søvn i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...