Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lest flere plasser at det skulle være bra forebyggende mot rifter å massere perineum i ukene før fødsel.

Desverre går det ikke an å få tak i weleda fødselsforberendende olje her jeg bor, men flere har anbefalt jordnøttolje.

Etter jeg begynte å smøre med med jordnøttolje, har jeg fått sopp!

Kommer tilbake hver gang jeg smører meg...

Sukk... Så kanskje like greit å bare gi opp :/

Noen som har tips eller erfaringer?

Fortsetter under...

hva med vanlig babyolje?? jeg bruker den da jeg ikke kan finne weleda sin heller, brukte vanlig babyolje på de to første barna og revna ikke :) uvisst om det var pga oljen eller en flink jordmor med varme kluter:)

Gjest Trulte med to små

Regner med det er området mellom skjeden og analåpningen du mener som skal masseres? :wacko: ( kan ikke slike fine ord jeg :P ) Men jordmor sa til meg at det gikk an å bruke vanlig matolje også, kanskje det kunne være et tips?

Annonse

Jeg vil tro at det er oljen som gir deg sopp, uavhengig av hvilken type du bruker. Det kan jo ha sammenheng med at det blir fuktigere nedentil når man smører seg med olje og da trives soppen bedre, uten at jeg skal påstå noe for sikkert. Jeg smører meg med Weleda olje nå og det ser ut til å fungere greit, men hadde slutta dersom jeg hadde fått en soppinfeksjon. Det beste du kan gjøre før fødselen er å bli kvitt soppen, et friskt underliv er mindre utsatt for rifter. Ta en canesten-kur eller prøv naturellyoghurt. Bruk løse og luftige klær, unngå at det blir tett og varmt der nede. Lykke til med fødselen! :)

Jeg har ikke tenkt på dette engang! Er det noe som er vanlig å gjøre? :P Jeg revnet ikke noe sist så får håpe det ikke har så mye å si da. Har hørt at det er dumt å ha sopp når man føder fordi da kan man rett og slett lettere revne fordi slimhinnene tåler mindre? (og ungen kan bli smittet på vei ut?) Vet ikke sikkert da..men ville kanskje heller prioritert å få det behandlet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...