Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man finne ut om man har tvillinger på ul?

Noen som vet, og har erfaring?:)

Og hvilken plager har dere i første trimester, og kan man kjenne en forskjell på vanlig graviditet og tvillinggravidite?:)

takk til dere som vil svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kan du se ved tidlig ul, usikker hvor tidlig, men hvertfall fra uke 7-8 vil jeg tro!

Da er det jo enten ett eller to hjerter som banker;)

Dette er bare noe jeg tror selv, så ikke ta det som fasit:)

Vi var på ul da jeg var 11+1 og da så hun tydelig at det bare var en der:)

Endret av Englemamma+2
Skrevet

titte inn fra 3.trimester.

jeg er gravid med tvillinger, og var på Ul når jeg var 7+4. da så vi to hjerter. :)

Når det gjelder symptomer, så var jeg nesten symptomfri og har vært det nesten hele svangerskapet.

Vært veldig trøtt bare, slitt med søvn og mye do besøk. Utenom det, så har formen vært fin. Nå er det ikke mange ukene til jentene er her, og det skal bli godt, for det begynner å bli veldig tungt.

Ønsker deg lykke til, om det blir en eller fler :)

Skrevet

Ved UL ca 7 uker på vei kan man klart identifisere om det er ett eller to fosteranlegg.

Når det gjelder symptomer er det mange tvillinggravide som har ekstra mye symptomer og høyere HCG-nivåer, men det er ingen fast regel eller fasit. Det skal mye til for å kjenne forskjell på graviditeter med en og to før man får større mage og blir tyngre som følge av at man evt bærer på tvillinger, blant annet fordi de fleste graviditeter oppleves forskjellig i større eller mindre grad, uavhengig av antall fosteranlegg.

Skrevet

Jeg fikk vite at jeg ventet tvillinger på UL i uke 7 forrige gang jeg var gravid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...