Gå til innhold

svangerskapslengde og vekt (født for tidlign..)

Anbefalte innlegg

heisann :) ble så spennt.. leste akkurat i den boka: gravid for første gang.. der sto det at svangerskapslengden ble bestemmt genetisk av mor og far.. jeg ble født 5 uker for tidlig og veide 2250g. barnefar ble også født 5 uker for tidlig og veide 2500g..

noen som har erfaring med om det stemmer eller ikke? skal på ekstra ul i uke 32 og jordmortime i samme uke.. vil hun eventuellt se tegn til om fødselen kan starte tidligere...?

har ganske mye som skal gjøres med tanke på huset.. skal male litt osv.. men dette får vi ikke gjort før jeg er i uke 35..slik det ser ut nå.. ble litt stresset med tanke på at babyen kan komme tidligere enn tenkt... hmm...

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg har lurt veldig på hvor mye babyen ville veie om den ble født nå. Er i uke 31+5 og på kontroll for noen dager siden mente gynekologen at hun veide ca 1,7 kg nå.

Skal på oppsatt time til UL i morgen ( ca uke 32 ) og vil nok da få et mer presist svar.

Jeg syns det er så betryggende for hver uke som går greit og godt å se at jenta vår vokser slik hun skal.

Den største faren er jo over nå om babyen skulle bli for tidlig født, men fra uke 37 kan hun bare komme.

Jeg har gjort nesten alt klart og syns det var så godt å få gjort da dette er første barnet og vi har ingen erfaringer om hvordan dette blir.

Sengen er skrudd sammen og grinda er på plass i stua. Venter med å ta av plasten og slik på madrassen slik at det ikke blir fult av støv i mellomtiden.

Så og si alle klærne og bamsene til babyen er vasket, alle tepper og det meste av trekk til stol, sete osv.

Vi har ønsket oss barn i over 8 år og har dermed handlet inn litt her og der i håp om at den lille ville komme snart. Dette er grunnen til at jeg vasker så mye da det har blitt liggende i kasser i årevis. ;)

Skulle babyen komme litt for tidlig kan jeg bare konsentrere meg om den og meg selv og dermed komme hjem til ferdig hus.

Venter du med å male til uke 36 pga malingslukt og skadelige gasser eller hva?

Det finnes vel maling som er vennlig for gravide, men det er jo uansett godt å få luftet godt ut og la malingen sette seg en god stund før barnet begynner å sove på rommet.

Men dette vet du sikkert! :)

heisann.. er jo sannt som du sier at største faren er over snart.. er bare uke 30 jeg.. så enda to uker til ny ultralyd.. er såååå spennt!

håper på å få vite litt om vekt, og eventuelle tegn på fødsel. fikk ny time pga morkaka så er også veldig spennt på hvordan det går.:) vi har ikke satt opp noen ting av utstyr.. :S begynner å kjenne stresset.. men samboer har enda 3 uker før han leverer bachelor, så derfor kan jeg ikke stresse han med slikt.. å vil jo ikke at han skal gå glipp av alle forberedelsene heller :)

men alt av utstyr er kjøpt inn og ligger på loftet.. så d er jo greit :) vi skal ikke male rommet til babyen, men vi skal male taket på badet og skifte innredningen der.. det tar vel en liten uke vil jeg tro.. men pga min samboers skole så kan vi ikke starte før tidligst uke 34 med dette.. og tenker da at det blir krise hvis jenta vår bestemmer seg for å følge mor og far ang svangerskapslengde.. for da kommer hun jo i uke 35.. :P

men altså, badet kan man jo fikse etter barnet har kommet også.. men man har likesom så mye som helst burdet vært gjort før hun kommer. ser jo for meg at det ikke blir tid til NOE når hun kommer :P hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...