Gå til innhold

Flere som venter nr. 1?

Anbefalte innlegg

Venter selv nr. 1, er 6+0. Synes det er kjempespennende å være gravid, samtidig er jeg en smule nervøs på alt som skjer fremover. Gleder meg til å komme første milepæl (de 12 magiske ukene). Noen som vet om 2. tri begynner 12. svangerskapsuke, eller 12+0, eller fosterets uke 12??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144047173-flere-som-venter-nr-1/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter også nr 1 :) Er 5+3 i dag :) Syns det er helt fantastisk å være gravid :) Endelig, etter 4 års prøving skal det bli vår tur til å bli foreldre ;)

Tror 2.tri begynner når man er 12+0 :P Iallfall etter hva jeg fant ut på en terminkalkulator :)

Jeg venter også nr.1 :)

Begynte å prøve for 5 år siden og gav opp å prøve etter 2 år da vi fikk beskjed om at det aldri kom til å gå og prøverør ikke ga noen utslag, men sitter nå her gravid helt på egenhånd utrolig nok.

Når 2 tri begynner er litt forskjellig fra ulike plasser. Her på bim så begynner den ikke før du er i uke 13+0.

Altså fullgått 13 uker.

Men mange sier de er i 2 tri når man er 12+0 og jeg personlig syns det er bedre å forholde seg til det.

0-3 måned= 1tri

3-6 måned=2 tri

6-9 måned=3 tri

Sånn tenker jeg da :P

Selv er jeg 12+0 i dag så jeg hopper vel over til 2 tri snart vel :)

Venter selv nr. 1, er 6+0. Synes det er kjempespennende å være gravid, samtidig er jeg en smule nervøs på alt som skjer fremover. Gleder meg til å komme første milepæl (de 12 magiske ukene). Noen som vet om 2. tri begynner 12. svangerskapsuke, eller 12+0, eller fosterets uke 12??

Hei:)

Eg venter nr 1 og kan ingenting. Trur eg er 7 veker på vei. Kva betyr 6+0?

6+0 betyr at du er fullgått 6 uker og har begynner på din på din 7 uke. :) og når du er 7+0 da er du fullgått 7 uker og begynner på din 8 uke.

Hvis jeg har forstått det riktig så er det sånn det fungerer :)

Ahaaa:) Tusen takk:) Då er eg eit steg vidare i å forstå alt dette:)

Eg er normalt litt kjappere i toppen, men graviditet og barn er litt utanfor det eg tidlegare har interessert meg for. Gleder meg likevel utrolig mykje og er superspent:)

Annonse

Dette er også nr. en for oss. Er 10+6 i dag. Har vært på tidlig UL når jeg var 8+2, da så vi et bankende hjerte i en liten knott. Skal til fastlegen for første svangerskapsundersøkelse 22. mai, da vil jeg være akkurat 12 uker på vei. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre når det gjelder jordmor. Når tar man kontakt med henne? Er jo helt grønn på dette her.

Jeg tok kontakt med jordmor når jeg var rund 9 uker og fikk time til jeg var rundt 12 uker, altså jeg skal dit i morra :)ar vært hos fastlege og fått svangerskapskort( eller hva det heter) og tatt nødvendige blodprøver og skal altså på første kontroll hos jormor i morra :P

Nå er du så og si i 11 uke så du kan trygt ringe jormor og bestille kontroll :)

Jeg tok kontakt med jordmor når jeg var rund 9 uker og fikk time til jeg var rundt 12 uker, altså jeg skal dit i morra :)ar vært hos fastlege og fått svangerskapskort( eller hva det heter) og tatt nødvendige blodprøver og skal altså på første kontroll hos jormor i morra :P

Nå er du så og si i 11 uke så du kan trygt ringe jormor og bestille kontroll :)

Da tenker jeg at jeg tar kontakt med jordmor etter legetimen.

11 uker i dag med nr 1. Er spent på alt som har med graviditeten å gjøre. Bare så kjipt at dårlig form legger en demper på begeistringen over alt det merkelige som skjer i kroppen. Kvalmen begynner heldigvis å gi seg, Gleder jeg meg til magen vokser, kjenne spark, evt diller, +++

Annonse

Så gøy at det er flere førstegangs :)

Gratulerer rugemaskinen!!! Jeg sovna før de to strekene på den første testen viste :rolleyes: Hadde jo ingen tro på at det skulle være to streker der... Så gubben måtte ut morgenen etterpå å kjøpe en hvor det stod gravid eller ikke gravid på. Var en veldig rar følelse å se testene... redd, glad, spent, fortvila.. Selv om det var svært ønsket :)

Ja, det var mange følelser som kom når testen viste positivt..! :) Vi har jo lenge snakket om "tenk hvis testen viser positiv en gang".....men når det skjedde, var det veldig rart likevell.. ;)

Er det flere enn meg som ikke merker noen symptomer..? Er kanskje liiiiitt mer trøtt enn vanlig, men ellers ingenting.. Har jo hørt at man får SÅ vonde/ømme pupper, men kjenner ingenting der heller.. Tror jeg er 4+3 i dag...

6+1 i dag og førstegangsgravid :D Helt tussete av dette,følger med på appen til babyverden der en kan lese om utviklinga dag til dag,og synes tiden fram til 12 uker får kjeeeempe seint! :P heldigvis ikke plaget med kvalme,mn brystene er kjempevonde. Oppblåst som en ballong,spesielt på kvelden...

Er 12+3 i dag, og venter vårt første barn :) Superspennende! Fortalte det til de kommende besteforeldrene (som igjen fortalte det til heeele slekta) i helgen, og det er ikke bare vi som gleder oss! For en deilig følelse å få positive tilbakemeldinger på det som driver og vokser i magen.

Skal på første UL i morgen, gleder meg så til å se den lille krabaten :)

Jeg er 4+1 med førstemann. Har forsøkt i nesten to år, så gleden var stor da vår aller første positive test kom forrige uke. Men det er også nervepirrende, hadde aldri trodd det skulle være så altoppslukende.. Jeg har tørket meg sår i frykt for mensen, men nå må jeg bare prøve å kose meg og tenke at dette går bra! Har fryktelig vonde pupper og våkner på natten når jeg snur på meg. Er også veldig oppblåst på kvelden.. Men ellers går det som normalt. Gleder meg til tiden går og jeg kan fortelle det til de nærmeste :) Hvor lenge ventet dere med å fortelle nyheten?

Er første min og er 5+2 :-).

Dette er helt nytt for oss og gubben sliter fortsatt med å innse at det er en realitet ;-).

Har noen symptomer som småkvalme, reagerer litt på enkelte lukter, ømme bryster og veldig mye sulten :-), men tenker at dette er bare godtegn :-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...