Gå til innhold

Stoler dere på ULtermin?

Anbefalte innlegg

Dere som har en uke eller mer mellom egen menstermin og Ul termin. Hvilken dato stoler dere på? Jeg merker at jeg hele tiden hår med to mulige datoer i hodet og at jeg ikke tør å stole på at jeg er over en uke lenger på vei enn min menstermin tilsier....!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144047139-stoler-dere-p%C3%A5-ultermin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stoler på mens-termin, og det er denne jeg regner ukene etter også. Mine andre barn er også født nærmere mens-termin enn ul-termin.

(Statistikk-messing så er jeg en av de som føder en del før ul-termin, mens i realiteten så havner fødselen temmelig tett opp til mens-termin. Det hadde vært interessant og visst hvordan statistikken var ifølge mødrenes menstermin kontra ul-termin, spesielt for de som har stabil syklus.)

Jeg ble satt tilbake 5 dager med nr 1, 4 dager med nr 2 og med nr 3 ble jeg satt en dag frem.

Nr1 ble født 21 dager før, nr 2 ble født 4 dager før termin altså på menstermin og siden han planlagt så brukte egglønsingstester og testet positiv 4 dager før IKM.

Hei, er inne å snik titter litt hører til i andre trimester! Hehe :-) Har ei lita frøken, og med henne hadde 3uker mellom mens og ul termin! De på ul nektet å justere på ul termin så de to kom nærmere hverandre, jeg var både sint og lei meg.. Snakket mye med legen min hvor jeg fikk ekstra oppfølging så frøkna ikke skulle bli liggende 2uker over ul termin igjen, det hadde rett og slett kunne blitt farlig! Frøkna kom dagen føre ul termin, altså 3uker over mens termin. Vannet gikk og det var veeldig missfarget, pga. lite framgang etter piller og drypp bestemte de seg etter 28 timer å ta haste ks. Frøkna var super tørr i huden og sprakk opp i alle hudfolder og bøyer ;-) De trodde hun hadde gått ned i vekt de siste ukene hvertfall siste uken i magen og konkluderte at hun hadde ligget for lenge, og at det var bra vannet gikk, ellers kunne det blitt farlig... Vil ikke fortelle dette for å skremme, men jeg var kanskje ikke bestemt nok på ul! Men syns det er dumt om man må krangle seg til riktig termin! ;-)

Endret av Kulaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...