Gå til innhold

Har et spørsmål til deg som har mistet tidlig i sa/ma en eller flere ganger!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå som jeg selv har gått gjennom en spontanabort i uke 7, har jeg mange spørsmål. Fikk ikke mye hjelp/svar av legen, og da kom jeg på å spørre her. Det finnes nok hundrevis av tråder lik denne, men her får jeg mulighet til stille et konkret spørsmål med svar som passer ca.

Først vil jeg si at der er veldig trist at alle dere kan dele deres erfaringer med meg...Det betyr jo at dere har gått gjennom det samme som meg, og fortjener en god klem.

Spørsmålene mine er

- Når sa legen at du kunne ha sex etter sa'en? Og når hadde du sex igjen?

- Når sluttet du å blø? Hadde du sex rett etter du sluttet å blø, eller venter du 14 dager? (Pga. infeksjonsfaren).

Del gjerne andre erfaringer rundt din sa/ma om du føler for det.

Håper ingen føler seg støtt e.l. Jeg er bare litt sjokkert, skuffet, forvirret og litt ivrig på å prøve på nytt igjen.

Anonym poster: a19eca7f742120706b7d7cf59c8fa63a

Fortsetter under...

Huff, stakkars deg:( Jeg har mistet fem ganger og har en liten engel som kom i uke 21:(

Jeg ventet til jeg hadde sluttet å blø, da unngår du infeksjon... JEg ventet ikke 14 dager tror jeg.. Jeg prøvde en gang å bli gravid på første el etter sa, men ble det ikke.. Min historie er som følger...

april 2011: ma oppdaget i uke 11

januar 2012: lille Rose kom så altfor stille til verden i uke 21:(

juni 2012: ma sporblødning uke 7.

august 2012: sa uke 7

oktober 2012: sa uke 6

februar 2013: ma oppdaget i uke 9, hadde sett hjerteaktivitet to ganger:(

Nå vil ikke mannen mer på en stund.. og det stresser meg og gjør meg lei meg... er 41 år og ønsker så gjerne å gi jenta vår på 6 søsken før det er for sent..

bare spør om det er noe du lurer på!

Klem til deg i en vanskelig tid

Jeg lurer på noe av det samme,...

Har også hatt en drøss med MA og SA men nå for to uker siden mptte jeg dessver avbrtye savngeskapet på grunn av misdannelser hos den lille gutten vår :( jeg har nå kun brun utflod,... Kan man begynne prøvingen nå tro??? Eller bør jeg vente til den er helt borte også ?? Har ingen lukt!

Huff, stakkars deg:( Jeg har mistet fem ganger og har en liten engel som kom i uke 21:(

Jeg ventet til jeg hadde sluttet å blø, da unngår du infeksjon... JEg ventet ikke 14 dager tror jeg.. Jeg prøvde en gang å bli gravid på første el etter sa, men ble det ikke.. Min historie er som følger...

Nå vil ikke mannen mer på en stund.. og det stresser meg og gjør meg lei meg... er 41 år og ønsker så gjerne å gi jenta vår på 6 søsken før det er for sent..

Tusen takk for svar snille deg!

Blør ingenting nå, bare litt brunt. Så da prøver vi om ikke så veldig lenge...

Trist å lese alle abortene du har gått igjenom. All respekt til deg og din mann som fortsetter gang på gang, skjøner at ønske er stort, men det må slite på psyken...

Håper dere har fått noe hjelp? Utredning av noe slag?

Klem

Har også hatt en drøss med MA og SA men nå for to uker siden mptte jeg dessver avbrtye savngeskapet på grunn av misdannelser hos den lille gutten vår :( jeg har nå kun brun utflod,... Kan man begynne prøvingen nå tro??? Eller bør jeg vente til den er helt borte også ?? Har ingen lukt!

Huff, så utrolig trist :-(

Var du langt på vei?

Synes dere er så sterke mennesker som prøver igjen og igjen... Det skal vi og, såklart. Men kommer til å være nervevrak i neste svangerskap.

Tusen takk for svar snille deg!

Blør ingenting nå, bare litt brunt. Så da prøver vi om ikke så veldig lenge...

Trist å lese alle abortene du har gått igjenom. All respekt til deg og din mann som fortsetter gang på gang, skjøner at ønske er stort, men det må slite på psyken...

Håper dere har fått noe hjelp? Utredning av noe slag?

Klem

Har blitt utreda både offentlig og privat.. ingenting galt med noen av oss. Siden vi har jenta vår på 6, så vet vi jo at det går:) Men nå har mannen min startet å tvile på om han vil mer:( Har fått resept på prednisolon, albyl-e og et progesterontilskudd som jeg skal ta ved ev nytt svangerskap. Prednisolon fra syklusdag 8...

Vi så gjerne prøve litt til jeg da..

Annonse

Huff, så utrolig trist :-(

Var du langt på vei?

Synes dere er så sterke mennesker som prøver igjen og igjen... Det skal vi og, såklart. Men kommer til å være nervevrak i neste svangerskap.

Jeg var 20 uker.Endelig kunne jeg roe meg.Trodde jeg!!!! Etter mange år som prøver og mange aborter var det likdom vår tur,.. Men sånn ble det ikke.

Fortsatt litt brun utflod her,.. Men graviditetstesten er nesten neg nå. 3,5 uker etter je fødte. Har så lyst til å begynne prøvingen NÅ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...