Snartmammatiltosmå<3 Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 Her heter storesøster Sigrid, kan da lillesøster hete Vega? Hva er finest av Vilja og Vega?
Vårprinsessa Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Ja, det syntes jeg absolutt Men tror jeg syntes Vilja er hakket finere altså
Suebird Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Nei, det blir stilkræsj i mine ører. Vilja passer til nød, men ville heller gått for navn som f.eks. Sigrid og Sunniva, Sigrid og Freja, Sigrid og Alde.
Vannmann35 Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 Vilja synes jeg er litt vel trendy... Vega er mer unikt, men er vel strengt tatt ikke helt i stil med Sigrid nei... Vega er spansk, og har aldri vært et vanlig navn i Norge, i motsetning til Sigrid.
Snartmammatiltosmå<3 Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2013 Takk for fine og godt begrunnede svar, kom gjerne med andre forslag om dere har:-D
Hun med alle ungene Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Nei, det blir stilkræsj i mine ører. Vilja passer til nød, men ville heller gått for navn som f.eks. Sigrid og Sunniva, Sigrid og Freja, Sigrid og Alde. Enig,men Sigrid og Vega klinget godt Vilja er også fint!
Gjest Antarctica Skrevet 13. mai 2013 #8 Skrevet 13. mai 2013 For meg er Vega et stedsnavn (hørt om Himmelblå på Helgelandskysten...? Spilt inn på Vega!) Hvis det skal begynne på V og passe til Sigrid, foreslår jeg Vilde Vårhild Vår Valborg Venill Vårin Valdis Velaug Vebjørg Vendla
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 13. mai 2013 #9 Skrevet 13. mai 2013 Jeg synes Vega var utrolig stilig navn, og du kan absolutt bruke det med Sigrid. Vega er riktignok et stedsnavn, men Vega var et friskt pust i Nora-Emma-Sofie-Linnea hverdagen. Gå for Vega Vilja er mer kjedelig og brukt, i mine øyne. Aldri vært så begeistret for det.
2 gull-ett i vente <3 Skrevet 13. mai 2013 #10 Skrevet 13. mai 2013 Vakkert navn på storesøster!! Sigrid og Esther Sigrid og Anna Sigrid og Ingeborg Sigrid og Agnes Sigrid og Ane Sigrid og Lovise Synes både Vega og Vilja er for "moderne" og ikke særlig særnorske hvis du ønsker navn som står i "stil" til Sigrid, men man velger jo også navnet fordi man synes det er pent og at man selv liker det- ikke fordi andre sier det blir stilkræsj og jentene skal jo ha egne identiteter også- ikke være limt sammen resten av livet lykke til!
pinoisme Skrevet 13. mai 2013 #11 Skrevet 13. mai 2013 (endret) Min bestemor het Vega, så for meg er det et gammelt navn og passer med Sigrid. Sigrid og Vega var fint synes jeg. Jeg er ikke så glad i Vilja. Endret 13. mai 2013 av mesoho
Cornelianelia Skrevet 13. mai 2013 #12 Skrevet 13. mai 2013 Har aldri hørt Vega som navn før. For meg ble det for sært. Tenker på stedet i Nordland. Hva med Vera? Vilja er jo mer moderne enn Sigrid, men jeg synes Sigrid og Vilja klinger veldig bra sammen. Vilja er et flott, søtt og tøft navn.
Vannmann35 Skrevet 13. mai 2013 #13 Skrevet 13. mai 2013 Sigrid er stødig og tradisjonelt - rotnorsk. Navn jeg synes passer til er: Silje Guro Guri Marit Kjersti Kirsti Astrid Litt mer "uvanlig", men likevel tradisjonelt: Hedvig Elida Dagny Dagne Fredrikke Frøydis Veslemøy Vårinn
sommertiara Skrevet 13. mai 2013 #14 Skrevet 13. mai 2013 Vega er et pent navn, men jeg synes ikke det passer til Sigrid. Sigrid og Vilja passer bra synes jeg
♥Nemi♥ Skrevet 13. mai 2013 #15 Skrevet 13. mai 2013 For meg er Vega et stedsnavn (hørt om Himmelblå på Helgelandskysten...? Spilt inn på Vega!) Hvis det skal begynne på V og passe til Sigrid, foreslår jeg Vilde Vårhild Vår Valborg Venill Vårin Valdis Velaug Vebjørg Vendla Ble det spillt inn på Vega også? Trodde det bare var Ylvingen. Jeg er kjempefan av Vega. :-)
Giss Skrevet 14. mai 2013 #16 Skrevet 14. mai 2013 Sigrid og Vega klinger veldig bra! Vega er absolutt et flott navn - om navn har samme opprindelse trenger ikke å være det altoverskyggende kriterie i valg av søskennavn. Andre forslag: Sigrid og Agnethe Sigrid og Dyveke Sigrid og Asta Sigrid og Helena Sigrid og Solfrid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå