Gå til innhold

Blir snart gal av kynnere...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

Jeg har et spørsmål ang kynnere jeg!

Jeg er førstegangs i uke 31+4 og jeg har ikke kjent snurten til kynnere enda.

Syns det er så mange som snakker om dette og får det tidlig i svangerskapet.

Regner med jeg hadde visst hva det var om jeg hadde kjent det?

Kan dere beskriver hvordan det kjennes ut?

Jeg har mase kynnere jeg også. I flere uker nå har de stadig vært regelmessige og vonde også :-/

Som førstegangs så er det ikke alltid man kjenner noe til dem, og de er ikke så ofte vonde slik som det er for oss flergangs. Det kjennes på en måte ut som magen blåser seg opp som en ballong og magen blir hard :)

Annonse

Heldiggris Lykke ;) det sies at alle har det men noen merker det kjempegodt og andre nesten ikke. Hos meg blir hele magen steinhard, strammer seg utrolig mye slik at det blir ubehagelig. Skal ingenting til for at jeg får det, men er vel vanlig at det kan komme hvis man anstrenger seg eller lignende. Magen blir helt "avgrenset" og kan bli helt merkelig å se på og heeeelt sykt hard å kjenne på, som om man har en stein inni der :P Av og til får jeg vondt i tillegg, men mest ubehagelig og utrolig slitsomt! Høres kanskje rart ut at det kan være slitsomt at magen blir steinhard, men det føles som alle muskler strammer seg og man må liksom puste seg gjennom det. Jeg hadde massevis i første svangerskap og massevis nå i andre.

Ja det var min forklaring, folk kjenner det sikkert litt forskjellig også :)

Gjest Trulte med to små

Jeg har mase kynnere jeg også. I flere uker nå har de stadig vært regelmessige og vonde også :-/

Som førstegangs så er det ikke alltid man kjenner noe til dem, og de er ikke så ofte vonde slik som det er for oss flergangs. Det kjennes på en måte ut som magen blåser seg opp som en ballong og magen blir hard :)

Takk for svar!

Hard ballongmage i tillegg til gravidmage hørtes ikke godt ut nei ;)

Jeg merket heller ikke en eneste kynner i mitt første svangerskap. Men nå haggler det kynnere.

Du vet at det et det når du får en. Hele magen strammer seg.

Uff, nå er det fryktelig mye av dem. De kommer sterkere og sterkere for hver kveld som går. Det er slitsomt og vondere enn jeg hadde trodd. Nå er det bare litt over 2 uker igjen av dette gudsjelov.

Gjest Trulte med to små

Heldiggris Lykke ;) det sies at alle har det men noen merker det kjempegodt og andre nesten ikke. Hos meg blir hele magen steinhard, strammer seg utrolig mye slik at det blir ubehagelig. Skal ingenting til for at jeg får det, men er vel vanlig at det kan komme hvis man anstrenger seg eller lignende. Magen blir helt "avgrenset" og kan bli helt merkelig å se på og heeeelt sykt hard å kjenne på, som om man har en stein inni der :P Av og til får jeg vondt i tillegg, men mest ubehagelig og utrolig slitsomt! Høres kanskje rart ut at det kan være slitsomt at magen blir steinhard, men det føles som alle muskler strammer seg og man må liksom puste seg gjennom det. Jeg hadde massevis i første svangerskap og massevis nå i andre.

Ja det var min forklaring, folk kjenner det sikkert litt forskjellig også :)

Ja skjønner jeg har sluppet billig unna inntil videre ;)

Det høre slitsomt og skikkelig ubehagelig ut, og spesielt om man får det veldig ofte.

Det er jo noe annet, men lillejenta hopper på blæra mi ofte og DET syns jeg er ekkelt. Blir dessuten en hyppig gjest på doen ( som sikkert mange andre ) ;)

Gjest Trulte med to små

Jeg merket heller ikke en eneste kynner i mitt første svangerskap. Men nå haggler det kynnere.

Du vet at det et det når du får en. Hele magen strammer seg.

Uff, nå er det fryktelig mye av dem. De kommer sterkere og sterkere for hver kveld som går. Det er slitsomt og vondere enn jeg hadde trodd. Nå er det bare litt over 2 uker igjen av dette gudsjelov.

Huff, ja da får jeg vente med skrekkblandet "fryd" og nikke gjenkjennende når/OM de kommer! ;)

Gjest Trulte med to små

Jeg har heller ingen kynnere noe som gr meg litt nervøs for om jg vil skjønne når fødsel starter el om jg tror d er kynnere el omvendt.

Ja, det er litt slik jeg tenker også!

Men man får bare stole på at man vet hva det er når det kommer! ;)

Annonse

Jeg har også veldig mye kynnere konstant nå og er 30+3 i dag. Kynnerne kom kanskje for et par mnd siden, men da kanskje bare 5 om dagen. Nå har jeg rundt 15 i timen.

Hvor mange har dere og hvor lenge varer de? Hva gjør dere for at de skal føles mindre voldsomme? Og hvor lenge har de vært "konstante" for deres del?

Jeg har hatt kraftige, vonde kynnere siden uke 16 ca. Da jeg var 26 uker fikk jeg økende smerter og nedpress i tillegg, og måtte reise på sykehuset. Ble sykmeldt for premature rier. Det hjelper å holde seg i ro, men jeg har dårlige dager de kommer kraftig allikevel. Når det står på som verst hjelper det med et varmt bad, så det bades mye her!

Er forresten 27+4 og kommer inn hit på "ordentlig" på torsdag! :-)

Jeg ante ikke at det var det jeg hadde hele tiden når jeg gikk gravid med førstemann.. :-) Magen blir hard, jeg hadde hørt det kom i "tak", men det kjente jeg ingenting til. Jeg følte det som om babyen presset seg utover og la seg i "framkant" av magen, bulet ut i alle retninger. Haha! Det var først ved ctg-overvåkning i uke 38 at jordmor påpekte at jeg hadde regelmessige kynnere heele tiden.

Nå kjenner jeg det godt, får litt sånn stølhetsfølelse i magen, det strammer og presser og jeg må liksom puste meg litt gjennom det. Ikke vondt på noen måte.

Jeg har også veldig mye kynnere konstant nå og er 30+3 i dag. Kynnerne kom kanskje for et par mnd siden, men da kanskje bare 5 om dagen. Nå har jeg rundt 15 i timen.

Hvor mange har dere og hvor lenge varer de? Hva gjør dere for at de skal føles mindre voldsomme? Og hvor lenge har de vært "konstante" for deres del?

Aner ikke hvor mange jeg har, føles som de er der konstant i større eller mindre grad. Det hjelper å slappe av mest mulig for at de skal bli mindre voldsomme, men stort sett har jeg dem uansett. Har blitt så vant til det at det nesten er rart når jeg merker i blant at "nå har jeg faktisk ikke kynnere". Har hatt det lenge..mange uker, vet ikke helt når jeg merket at det ble veldig mye (er uke 34 nå).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...