Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er så i tvil. Me hadde innstilt oss på at eg måtte være hjemme til ta våren med permisjon uten lønn. Men så fikk me uventet beskjed om at me får plass i barnehagen allikevel. Må svare innen denne uken om me vil ha plass eller ikke. Veit ikke hva eg vil lenger. Hva skal

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046953-barnehage-eller-v%C3%A6re-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde i utgangspunktet søkt om halv plass i bhg, men da lille fikk tilbud om heldagsplass bestemte vi oss for at jeg skulle bli værende hjemme, i alle fall dette året. Min kjære har bestandig vært imot bhg, mens jegmener at det ergod sosialt trening. Men nå det første året har hun nok mer behov for å se mammaen sin mest mulig enn å trene så voldsomt mye på sosiale normer. Og den økonomiske gevinsten (5000,- fra NAV vs å miste de 5000+betale 3300 i bhg pr mnd for å kunne jobbe noen få timer i uka) var liksom heller ikke til stede.

Det er jo ingen fasitsvar, så mitt tips til deg er egentlig bare å

1. Evaluere økonomien. Har dere råd til at du er hjemme og ikke i full jobb?

2. Følge magefølelsen! Har du lyst til å gå hjemme et år til??

Jeg vil SÅ gjerne være hjemme lenger, men ble nedbemannet i jobben før permisjon. Så oppsparte midler har blitt brukt, så ikke råd til å gå hjemme lenger enn permisjonen.

Så vil gjerne ha han i bhg når han er 1 år. Men har foreløpig ikke fått plass. Han er født i slutten av sept. Så hvis vi ikke får MÅ jeg bli hjemme. Så får vi leve på havregrøt :)

Annonse

Datteren min er født i desember, så vi skal ikke ha henne i barnehage før neste høst. Vi kunne sikkert søkt om plass fra årsskiftet, men ingen av oss har veldig lyst til å la henne starte da. Jeg har for tiden permisjon fra et engasjement, så hvis det ikke forlenges har jeg uansett ikke jobb med mindre jeg skaffer en ny.

Men om engasjementet blir forlenget skal mannen ha ulønnet permisjon siden jeg tjener mest. I den situasjonen vil jo akkurat det være greit at den som tjener mest er i jobb. Dessuten har jeg muligheten til å legge opp arbeidsdagen slik at jeg får mye tid med mini:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...